جمعه دهم فروردین ماه
چند برش ازفوتبال ایران...

مربیگری ذوب آهن از لیا دین تا رحمان رضایی

برکناری رحمان رضایی از سمت مربی گری ذوب آهن بدون تردید یک تصمیم داخلی بود.

برکناری رحمان رضایی از سمت مربی گری ذوب آهن بدون تردید یک تصمیم داخلی بود.

 با توجه به عملکرد ضعیف و نتایج بد تیم نصف جهانی که رده 15 ام جای گرفته است به نظر می رسد که اقدامی درست و منطقی بود. اعتقاد ما در اوایل فصل رحمان رضایی مدافع ملی پوش سابق پرسپولیس می توانست تیم مقتدر تری را تدارک ببیند. اما هرچه که بود ما اقدام فریدونی مدیر عامل باشگاه ذوب آهن را منطقی میدانیم و امیدواریم که این تصمیم بتواند حداقل از سقوط تیم ریشه دار اصفهانی جلوگیری کند. از قدیم گفته اند : جلوی ضرر را هروقت بگیریم منفعت است.

این اقدام می تواند برای تیم های دیگری که لبه تیغ قرار گرفته اند سرمشق باشد . برای ما تفاوتی ندارد که چه کسی مربی چه تیمی باشد . کماینکه محرم نوید کیا کاپیتان ومدافع ملی پوش سابق تیم سپاهان به عنوان مربی تا هفته چهاردهم از لیگ بیستم عملکرد خوبی داشت  کارش قابل دفاع است. اما نکته قابل ذکر اینکه از دیرباز مربیان سرشناس خارجی وداخلی زیادی سکان هدایت ذوب آهن را در دست داشتند که سرآمد آنها منصور ابراهیم زاده بود که تا فینال جام باشگاه های آسیا نیز ذوب آهن را بالا کشید. اما علی رضا منصوریان هم مانند رحمان رضایی موفق عمل نکرد و این را نیز از یاد نبرده ایم که ذوب آهن با این مربیگری لیا دین روزگار موفقی داشت.

حضور دوباره غفوری در تمرینات گروهی استقلال

کاپیتان استقلال بعد از غیبت در تمرینات ریکاوری روز گذشته، امروز به جمع آبی‌پوشان اضافه شد.

مربی تیم ملی استقلال به کرونا مبتلا شد

حنیف عمران‌زاده مربی تیم فوتبال استقلال به ویروس کرونا مبتلا شد.وی در تمرین روز شنبه استقلال حضور پیدا نکرد اما روز گذشته بعد از تست کرونا مشخص شد به ویروس کرونا مبتلا شده است. به این ترتیب عمران‌زاده به قرنطینه رفت و در تمرینات و بازی‌های آینده تیمش حضور نخواهد داشت.

زاهدی قرارداد جدیدش را با تیم اوکراینی بست 

 پس از کش و قوس فراوان، بالاخره شهاب زاهدی مهاجم ایرانی تیم المپیک دونتسک اوکراین از این تیم جدا شد و در تست های پزشکی زوریا لوهانسک شرکت کرد تا قراردادش را با این تیم اوکراینی در ساعات آتی منعقد کند. زاهدی که در نیم فصل نخست موفق 8 گل برای المپیک دونتسک به ثمر رسانده و به صورت مشترک عنوان آقای گلی را بدست بیاورد، پس از ورود به دوران 6 ماه پایانی قراردادش با المپیک دونتسک، با مدیران تیم زوریا وارد مذاکره شد و پس از توافق، توافقنامه ای را با آنها به امضا رساند.این کار زاهدی، با واکنش شدید مسئولین المپیک دونتسک مواجه و آنها زاهدی را از حضور در تمرینات تیم اصلی منع کردند. مدیران المپیک دونتسک سعی داشتند زاهدی را به دلیل پیشنهاد باشگاه ریو آوه پرتغال، راهی این تیم کنند اما زاهدی علاقه داشت تا در زوریا لوهانسک به فوتبالش ادامه دهد.

نویسنده: حسن امامقلی