جمعه دهم فروردین ماه

آفریقای جنوبی میزبان فینال قهرمانی جهانی بوکس

دوربان ، آفریقای جنوبی روز یکشنبه ، 14 فوریه ( 26 بهمن) پشت درهای بسته در سالن کواگگیکازی میزبان فینال قهرمانی فدراسیون جهانی بوکس دو ضرب خواهد بود.

آیاندا متمبو قهرمان میان وزن قهرمانی آفریقا  قرار است اولین دفاع خود را از عنوانی که در دسامبر 2019 بدست آورد ، هنگامی که ابراهیم تامبا قهرمان سابق تانزانیا را با نتیجه 23-13-1 (16) بدست آورد.

متمبو یک دارنده عنوان غیرمعمول با سابقه متوسط ​​7-7-2 (5) است ، اما در مبارزات اخیر نشان داده است که او بسیار بهتر از کارنامۀ خود است.

در ژوئن سال 2018 او یک رقابت انتخابی به 11-0 امیل کالکوزی ، که اکنون کالکوزی 20 -0 است ، از دست داد و از آن زمان او اسنامیسو نتولی با نتیجه (3-1) و مایشا ساسون(18-16-5) را شکست داد ، درنهایت در دور اول برای کسب عنوان ضربه فنی کرد.

این ویژگی مشترک یکی دیگر از مسائل آفریقای جنوبی و تانزانیا است که خمبولانی مدلشه برای کسب عنوان خالی وزن سبک وزن  در بوگس بین المللی مقابل حبیبو پنگو قرار گرفت.

ام دی لدتشه8-3 (6)، در یک مسابقه سه مرحله ای باید رقابت کند ، اما پنگو ، 15-5-2(6)، یک حریف زیرک ، پرتوان و با تجربه تر است ، و می تواند ثابت کند که برای مرد بومی،  کاری بسیار دشوار است.

منبع: WBF.com

مترجم:اعظم سعیدی