جمعه دهم فروردین ماه

کوتاه از فوتبال...

اخبار کوتاه فوتبال که در طول روز اتفاق افتاده است، در این ستون قابل پیگیری است.

طلب باشگاه های ایرانی از فیفا

مطالبات باشگاه های ایرانی از فیفا اعلام شد.

استقلال: 840 هزار و 510 دلار

پرسپولیس: 649 هزار و 485 دلار

سایپا: 229 هزار و 230 دلار

ذوب آهن: 229 هزار و 230 دلار

شهر خودرو: 152 هزار و 820 دلار

سیاه جامگان: 79 هزار و 410 دلار

سپاهان: 79 هزار و 410 دلار

جدایی هفت پرسپولیسی؟

هفت بازیکن تیم پرسپولیس در پایان فصل به دلیل اتمام قراردادشان از پرسپولیس جدا می شوند. علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد نادری، بشار رسن، علی علیپور، اوساگونا و کریستین. این هفت بازیکن هنوز در خصوص تمدید قراردادشان هیچگونه مذاکره ای با باشگاه نداشته اند البته وضعیت بیرانوند با شش بازیکن دیگر فرق می کند.

استقلال و ماچونی

تماس واسطه استقلال با ماچونی ظرف یکی دو روز آینده واسطه تیم استقلال در رم ایتالیا با استراماچونی دیدار خواهد کرد. واسطه استقلال از دوستان قدیمی سعادتند مدیرعامل باشگاه استقلال به حساب می آید مدیرعال آبی ها از او خواسته تا با انجام مقدم ملاقات با ماچونی او را متقاعد سازد تا از شکایت از استقلال منصرف شود.

سیاست پشت پرده

کمال کامیابی نیا هافبک تیم پرسپولیس می گوید: تعطیلی لیگ و نادیده گرفتن قهرمانی تیم پرسپولیس نوعی سیاست پشت پرده به حساب می آید. برخی از تیم ها می خواهند لیگ نیمه تمام را تعطیل شده تلقی کنند تا بدهکاری خود را که کفگیر به ته دیگ خورده به بازیکنان پرداخت نکنند. اگر آن تیم ها شرایط ما را داشتند باز بانگ تعطیلات لیگ را سر می دادند؟

اعتراض تیم ها

تیم های ته جدولی لیگ برتر که با تعطیلات لیگ احتمالا به لیگ سقوط خواهند کرد با این طرح مخالفت دارند و اعتقاد دارند اگر قرار است بازیها تعطیل شود، نه قهرمان معرفی می شود و نه تیمی به لیگ دسته اول سقوط کند چون با توجه به باقی ماندن 9 هفته از زمان بازیها هنوز شانس بقاء در لیگ برتر وجود دارد.

طباطبایی و پاک شدن صورت مساله

هادی طباطبایی پیشکسوت فوتبال استقلال در ارتباط با ممنوعیت جذب بازیکن خارجی از سوی دو تیم پرسپولیس و استقلال می گوید: چرا باید تیم های استقلال و پرسپولیس تاوان کارنابلدی برخی از مدیران کارنابلد را بدهند. گرفتاریهای مالی این دو تیم به عملکرد مدیران نابلد گذشته مربوط می شود. آنها باید مورد بازخواست قرار بگیرند. ممنوعیت جذب بازیکن خارجی عملا پاک کردن صورت مساله است. مقصران اصلی آزادانه دنبال کار خود هستند.

حق رای گرفته شد

حذف برخی از نهادهای مستقل در اصلاح اساسنامه جدید فوتبال موجب اعتراض شده است.

در اساسنامه جدید آمده است، چهار مجموعه اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران، کانون مربیان، کانون بازیکنان و جمعیت هواداران فوتبال ایران دیگر حق رای برای انتخاب رئیس و هیات رئیسه و بقیه وقایع زیرنظر مجمع فدراسیون فوتبال را نخواهد داشت!