پنجشنبه نهم فروردین ماه

طارمی: محبوبیت تیم ها در ایران حضورم را قطعی می کند

مهدی طارمی می گوید که از بنفیکا و اسپورتینگ نیز پیشنهاد داشت اما پورتو را انتخاب کرد چرا که این تیم در ایران محبوب‌تر است.

مهدی طارمی می گوید که از بنفیکا و اسپورتینگ نیز پیشنهاد داشت اما پورتو را انتخاب کرد چرا که این تیم در ایران محبوب‌تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، مهدی طارمی از ریو آوه وارد فوتبال اروپا شد، جایی که توانست با درخششی خارق العاده خیلی زود مورد توجه باشگاه های بزرگی چون پورتو قرار بگیرد.

طارمی در اولین فصل خود در پورتو نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و در مصاحبه مفصلی که با نشریه دراگوس انجام داده فاش کرده که پیشنهاداتی از دیگر تیم های پرتغالی نیز داشته است.
طارمی گفت: "من پیشنهاداتی از بنفیکا و اسپورتینگ نیز داشتم، اما پورتو را انتخاب کردم چرا که آنها تیم بسیار قدرتمندی هستند و در ایران نیز از بنفیکا مشهورترند. بسیاری از هوادارانی که با آنها صحبت کردم، گفتند که پورتو را انتخاب خواهند کرد و ترجیح من هم پورتو بود. وقتی فصل قبل به پایان رسید و من در جمع بهترین گلزنان لیگ پرتغال قرار گرفتم، فکر کردم که اگر به پورتو بیایم می توانم حتی نمایش بهتری از زمان بازی در ریوآوه داشته باشم چرا که شانس های بیشتری خواهم داشت.

این تیم قهرمان است، در چمپیونزلیگ بازی می کند و جام می برد. این رویای من بود."

 

طارمی 28 ساله در 27 بازی خود برای پورتو 12 گل به ثمر رسانده. او پس از یک دوره بازی در قطر، در فصل 20-2019 با پیوستن به ریوآوه پا به فوتبال اروپا گذاشت.

 ستاره ایرانی پورتو افزود: "من همیشه به بازی کردن در اروپا فکر می کردم. می توانستم زودتر به اروپا بیایم اما مشکلاتی داشتم و این اتفاق رخ نداد. رویای من همیشه بازی در اروپا بود.

 

وقتی پس از جام جهانی سال 2018 در قطر بازی می کردم، پیشنهادات زیادی داشتم، اما آنها اجازه رفتن به من نمی دادند. بعدها که بازیکن آزاد شدم می دانستم که شاید بهترین زمان برای آمدن به اروپا نباشد، اما می خواستم امتحان کنم و ببینم چه اتفاقی می افتد، ببینم می توانم پیشرفت کنم؟ و همچنین می خواستم توانایی خودم را بسنجم.

من از 21 یا 22 سالگی این جاه طلبی را داشتم اما برای بازیکنان ایرانی خیلی سخت است که خیلی زود کشور را ترک کنند.

بعد به ریوآوه رفتم، فصل خیلی خوبی داشتم و وقتی آنجا بودم به خودم گفتم می توانم اینجا بهترین باشم، می توانم از این هم بیشتر پیش بروم. تمام تلاشم را کردم که در ریوآوه حرفه ای باشم و سپس به اینجا آمدم."

 طارمی حاضر نیست در رقابت بر سر قهرمانی در لیگ پرتغال پا پس بکشد و تسلیم شود، هر چند می داند اگر اسپورتینگ در بازی بعدی خود پیروز شود، اختلاف پورتو با صدرنشین فعلی لیگ به 8 امتیاز خواهد رسید.
طارمی در این باره اضافه کرد: "ما چند امتیاز از دست دادیم چرا که حضور همزمان در چندین رقابت بسیار دشوار بود، اما من معتقدم که در آینده به جایگاه واقعی خود خواهیم رسید."

طارمی همچنین راجع به وفق یافتن به بازی در پورتو ضمن تمجید از کونسسائو، سرمربی پورتو، گفت: "من دوست ندارم نیمکت نشین باشم، و وقتی این اتفاق می افتد تمام تلاشم را می کنم تا پیشرفت کنم و بهتر شوم. در پورتو یا جاهای دیگر هم این اتفاق افتاده. من همیشه همه تلاشم را برای کمک به تیم می کنم، این یک موضوع فردی و یا خودخواهانه نیست. دوست دارم که سخت تلاش کنم و هر چیزی را که در توانم باشد بهبود ببخشم.

این به کار و تلاش خیلی زیادی نیاز دارد، کار تمام وقت و ثانیه به ثانیه. تلاش زیادی می طلبد و کاری عادی نیست. ما باید همیشه در بالاترین سطح خود باشیم که بازی کنیم.باید همیشه برای بازی کردن به سختی و با تمرکز و تلاش خیلی زیاد تمرین کنیم. خیلی سخت است، اما در عین حال خیلی هم خوب است. بهترین عملکرد ما را به نمایش می گذارد. برای بازیکنان خیلی خوب است چرا که به این طریق می توانیم پیشرفت کنیم."