جمعه سی و یکم فروردین ماه

استقلال و پرسپولیس باید تحت پوشش بخش خصوصی قرار بگیرند

بار دیگر بحث واگذاری امتیاز دو باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس تهران از بخش دولتی آنگاه به برخی دیگر از بخش های خصوصی در اکثریت رسانه های ملی و همچنین محافل فوتبال کشورمان مواجه شده است.

بار دیگر بحث واگذاری امتیاز دو باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس تهران از بخش دولتی آنگاه به برخی دیگر از بخش های خصوصی در اکثریت رسانه های ملی و همچنین محافل فوتبال کشورمان مواجه شده است.

در حال حاضر نیز این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط دولت و وزارت ورزش و جوانان اداره می شود؛ و هر صباحی شاهد تغییرات پی در پی در مدیریت و یا هیأت مدیره در این دو باشگاه ورزشی پایتخت بوده ایم. همه ساله استقلال و پرسپولیس به خاطر نداشتن اسپانسرهای مالی باید بدهکاری چندین میلیاردی مواجه شده است. چندین سال است که اداره استقلال و پرسپولیس گفته می شود در آینده امتیاز استقلال و پرسپولیس از دولت به بخش خصوصی واگذار شود.

یحیی گل محمدی باید به فکر ترمیم اشکالات پرسپولیس باشد

  در طی برگزاری دیدار فینال، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در مقابل تیم اولسان هیوندای کره جنوبی نتیجه را واگذار کرد.اتفاقی که به از دست رفتن دوبارۀ  عنوان قهرمانی سرخپوشان کشورمان و نیز افتخار بزرگ در قاره کهن آسیا  منجرشده است. گل محمدی سرمربی جوان و باتجربه پرسپولیس باید به فکر برطرف کردن مشکلات و نقاط ضعف ها و ترمیم خطوط دفاعی در تیم خود باشد، تا  تعداد گل های دریافتی این تیم پرطرفدار فوتبال کشورمان در دوره بعد افزایش یابد.

پیکار حساس استقلال و پرسپولیس با سپاهان و پیکان

از سوی سازمان لیگ اجرایی فدراسیون فوتبال برنامه هفته پانزدهم مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر اعلام شده است.

سایپا تهران – تراکتور تبریز

نساجی مازندران – گل گهر سیرجان

فولاد خوزستان – شهرخودرو مشهد

پرسپولیس – پیکان تهران

ماشین سازی تبریز – صنعت نفت آبادان

سپاهان اصفهان – استقلال تهران

مس رفسنجان – ذوب آهن اصفهان

نفت مسجد سلیمان – الومینیوم اراک

در حال حاضر تیم استقلال با هدایت محمود فکری  ونیز کسب بیست و سه امتیاز از چهارده بازی و نیز دو باخت،کماکان در صدر جدول رده بندی رقابت های لیگ بیستم فوتبال ایران قرار گرفته است. اما دیگر تیم های بالای جدول ویا مدعیان مثل سپاهان ، صنعت نفت ، پرسپولیس تراکتور ، فولاد، . . . نیز همچنان در تعقیب استقلالی ها برای احراز عنوان قهرمانی در این دوره از رقابت ها می باشند.

در پانزدهمین هفته از برگزاری رقابت های لیگ برتر کشورمان دیدار دو تیم سپاهان و استقلال در اصفهان، پرسپولیس و پیکان در تهران و همچنین فولاد خوزستان و شهرخودرو در اهواز و یا سایپا و تراکتور در تهران هم یقیناً از جمله مهمترین بازی های حساس این هفته در ادامه لیگ بیستم محسوب می شوند.

مظاهری دچار مسمومیت غذایی شد

رشید مظاهری دروازه‌بان استقلال که یکی از موثرترین مهره های تیم محمود فکری در لیگ بیستم به شمار می رود، به دلیل مسمومیت غذایی در تمرین امروز آبی پوشان غایب خواهد بود. مظاهری که در 11 دیدار این فصل درون قفس توری استقلال حضور داشت، موفق به ثبت 6 کلین شده و یکی از بهترین سنگربانان لیگ برتر محسوب می شود و باید دید تا روز شنبه و بازی حساس مقابل سپاهان، وضعیت او چگونه خواهد بود.بازیکنان استقلال پیش از برگزاری تمرین، در جلسه فنی حضور پیدا کردند و با پایان این جلسه، تمرین روز سه‌شنبه آبی‌های پایتخت آغاز شد.

انتقال زاهدی بزرگترین انتقال تاریخ

شهاب زاهدی به لطف سخت کوشی و توانایی گوش دادن به دستورالعمل‌های کادر مربیگری، در المپیک رشد کرد و تبدیل به یک ستاره واقعی ما شد. این ایرانی توسط هواداران دونتسک به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته شناخته شد و در رای گیری بهترین بازیکن فوتبال در سال ۲۰۲۰ پیروز شد! از نظر المپیک، فروش مهاجم ایرانی به زوریا بزرگترین انتقال تاریخ باشگاه بود. زاهدی خودش قبلاً به تیم جدیدش پیوسته است و به عنوان بخشی از تیم ویکتور اسکریپنیک برای کسب عنوان بهترین گلزن لیگ اوکراین می جنگد. اف. سی المپیک از شهاب برای حضور در این باشگاه تشکر می‌کند و برای او آرزوی موفقیت در آینده شغلی خود دارد."

نویسنده: حسن امام قلی