سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

گروه ها برای مسابقات بسکتبال المپیک توکیو 2020 تأیید شدند

قرعه کشی رقابت تیم های بسکتبال آقایان و بانوان المپیک 2020 توکیو (2021) در زوریخ سوئیس برگزار شد و تیم ملی ایران، نماینده آسیا، با مربیگری مهران شاهین طبع در گروه A با فرانسه، آمریکا و یک تیم از رقابت‌های انتخابی قرار گرفت.

قرعه کشی رقابت تیم های بسکتبال آقایان و بانوان المپیک 2020 توکیو (2021) در زوریخ سوئیس برگزار شد و تیم ملی ایران، نماینده آسیا، با مربیگری مهران شاهین طبع در گروه A با فرانسه، آمریکا و یک تیم از رقابت‌های انتخابی قرار گرفت.

بیست و چهار تیم برتر از سراسر جهان، ۱۲ مرد و ۱۲ زن، در المپیک برای طلا خواهند رفت که از ۲۵ ژوئیه در توکیو آغاز می شود.

تاکنون 8 تیم جواز صعود را دریافت کرده‌اند و 4 تیم دیگر المپیک در رقابت‌های انتخابی مشخص خواهند شد المپیک توکیو تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

 

هشت تیم در جام جهانی بسکتبال فیبا ۲۰۱۹ برای مسابقات بسکتبال مردان بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو واجد شرایط شدند. این چهار تورنمنت مقدماتی المپیک فیبا سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد. برندگان هر  ) OQT ویکتوریا از کانادا؛ اسپلیت از کرواسی; کاوناس از لیتوانی و بلگراد صربستان) برای کسب چهار موقعیت خالی مسابقات بسکتبال المپیک کشیده شده اند.

 

تیم های ملی بسکتبال ایران و آمریکا در  مسابقات جام جهانی ترکیه به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه  88-51 به نفع آمریکا به پایان رسیده بود.

 

آندریاس زاگکلیس دبیرکل FIBA در این مورد گفت: ما مشتاقانه منتظر لذت تماشای بازی بهترین بسکتبالیست های جهان هستیم که در پایتخت ژاپن طی ژوئیه آینده به نمایش خواهند گذاشت. فدراسیون جهانی بسکتبال، از  برگزاری بسیار خوب مسابقات بسکتبال المپیک با همکاری IOC و TOCOG با توجه به اقدامات انجام شده در طول هفت ماه گذشته  نوید داد. فدراسیون جهانی بسکتبال و دفاتر منطقه ای آن در  طی اکتبر و نوامبر گذشته تلاش کردند  تا  سفر کمتر از ۱۱۴ تیم ملی مردان و زنان در سطح بین المللی نداشته باشند و با خیال آسوده در میدان های ورزشی ای با تأمین تمام پروتکل های بهداشتی، بازی کنند و حدود 1200 آزمایش تشخیص بیماری کرونا(PCR ) انجام دهند

 

در هر دو تورنمنت سیستم رقابت جدیدی برای توکیو در نظر گرفته شده است. هر گروه شامل سه گروه  از هر چهار تیم خواهد شد. هر گروه از سه گروه چهار تیمی تشکیل خواهد شد. تیم های اول و دوم در هر گروه مشخص شده و دو تیم سوم در رده سوم گروه بندی شده و به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد.

 

این تغییرات در سیستم رقابت ایجاد شده  است تا علاقه اضافی به هر بازی درگروه ها به ارمغان بیاورد و حجم کار بازیکن را کاهش دهد. برای گرفتن طلای المپیک، یک تیم باید به جای هشت بازی، همان طور که در تورنمنت های المپیک گذشته بود، شش بازی انجام دهد.

 

 

برنامه مسابقات تیم ملی بسکتبال ایران درالمپیک

 

3 مرداد 1400

 

ایران - قهرمان رقابتهاى انتخابى در کانادا

 

5 مرداد

 

ایران - آمریکا

 

8 مرداد

 

ایران - فرانسه

مترجم: اعظم سعیدی