پنجشنبه نهم فروردین ماه

10 نکته درباره بازی های اواخر این هفته لیگ برتر

دفاع کلوپ با یک آزمایش جدی دیگر روبرو است ، آدگارد ممکن است اولین بازی کامل را مقابل لیدز انجام دهد و سیگال نیاز به گل دارد.

دفاع کلوپ با یک آزمایش جدی دیگر روبرو است ، آدگارد ممکن است اولین بازی کامل را مقابل لیدز انجام دهد و سیگال نیاز به گل دارد.

1) غسل تعمید باآتش، برای خط حمله جدید لیورپول

محرومیت روز یکشنبه توسط منچسترسیتی باعث کاهش اعتماد به نفس لیورپول خواهد شد ، خصوصاً در خطاهایی که آلیسون اشتباه کرد ، و فابینیو یک پنالتی داد. استفاده از جوردن هندرسون به عنوان یک مدافع میانی مفید برای یورگن کلوپ بوده است اما با از بین رفتن این عنوان و پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا ، مدیر باید تصمیم بگیرد که کدام بازیکن می تواند بهترین گزینه در کنار فابینیو باشد. اوزان کاباک از زمان نوجوانی در گالاتاسرای در اروپا تجربه دارد ، در حالی که بن دیویس مردی است که از بازی انگلیسی شناخت عمیقی دارد. کلوپ آرزو دارد یک مسابقه نیمه هفته جام حذفی انگلیس را تجربه کند تا حداقل یکی از آنها را امتحان کند ، اما آنها احتمالاً  در مقابل جیمی وردی ، که وی بی تردید باهوش ترین مهاجم لیگ برتر است ، اولین بازی را خواهند داشت. این محکی برای هر یک از آنها مانند غسل تعمید با آتش خواهد بود ، اما نحوه انتخاب دفاع میانی ممکن است برای بقیه فصل لیورپول مهم وسرنوشت ساز باشد.

2) اسپرز در مصاف با سی تی اسلیک 

برخی از بهترین لحظات خوزه مورینیو در اسپرز ، اگرچه خیلی زیاد نبوده است ، اما در مسابقات برابر پپ گواردیولا به میدان رفته است. رقابت پرتغالی ها با مربی منچسترسیتی به زمانی برمی گردد که وی برای کار بارسلونا به نفع کاتالان نادیده گرفته شد. مورینیو در دو بازی  تیمش مقابل سیتی ، پیروزی های 2-0 را در خانه کسب کرده و در دفاع سخت سی تی ، هوشمندانه بازی می کند. این دفاع اسپرز است که در حال حاضر حساس تر است ، و تیم مورینیو را خرد و تغییر می دهد تا ترکیبی پیدا کند که بتواند مخالفت را از بین ببرد. هری کین و سون هئونگ مین در جلسات اخیر وضعیت بهتری از سیتی داشته اند ، در حالی که سیتی طی سه ماه گذشته اختلاف زیادی ایجاد کرده است. هرکسی که خط دفاع محکم تری در روز شنبه داشته باشد باید در این مسابقه برنده شود و این اگربرای گواردیولااتفاق بیفتد ، اثبات تغییر دینامیک سیتی خواهد بود.

3) اولین بازی کامل آرسنال برای آدگارد

پس از دو بازی تعویضی از زمان ورودش به صورت قرضی از رئال مادرید ، دیدن مارتین آدگارد در اولین حضور کامل در آرسنال ، شوک بزرگی نخواهد بود.  آدگارد نروژی با وجود از دست دادن یک موقعیت با شکوه برای گل تساوی ، در جریان 25 دقیقه بازی مقابل استون ویلا ، جایگزین سدریک شد و در کنار خط امیل اسمیت روو در خط میانی به دلیل رفتن بوکایو ساکا به دفاع چپ ، جای خود را به شکست داد. میکل آرتتا با انتخاب اسمیت روو برای هر یک از 9 بازی برتر آرسنال ، ممکن است ادگارد را برای بازی انتخاب کند واجازه استراحت به بازیکن 20 ساله را با هدف افزایش قدرت تیم در مبارزه با تیم لیدز دهد. اگر این کار را انجام دهد ، نوید یک بازی پرهیجان را می دهد ، بازی ای که یک محکی جذاب از رقابت های لیگ برتر برای ادگارد را فراهم می کند.

4) رویکرد غافلگیرکننده باگی ها

از آنجا که به نظر می رسد سابقۀ  عدم سقوط سام آلاردایس از لیگ برتر خیلی قبل از ماه مه از بین رفته است ، سرمربی سابق انگلیس باید در مراحل پایانی فصل به هر شکلی که می تواند موقعیت خود را بازیابد. آلاردایس همیشه از بدست آوردن یک تیم بزرگتر از باشگاههای بزرگ بسیار خوشحال بوده است و سه امتیاز مقابل منچستر یونایتد پس از یک مسابقه ناامیدکننده از زمان رسیدن به هاوثورنس ، بسیار موثر خواهد بود. اورتون نشان داد که سرعت وامادگی جسمی بازیکنانش می تواند دفاع یونایتد را ناآرام کند ، دو نکته ای که باگی ها باید  به راحتی از آن استفاده کنند.

5) تمرینات اورتون باعث می شود فولام بالا برود

تقریباً همه کسانی که مسابقه اورتون در مسابقات جام حذفی ایتالیا را در اواسط هفته مقابل تاتنهام تماشا کرده اند از آن لذت برده اند ، اما بازیکنان فولام با دیدن ریچارلیسون و هم تیمی های مختلفی که در پایان 120 دقیقه با خستگی وارد زمین چمن می شوند ، بیشتر از همه خوشحال می شده اند. شاگردان اسکات پارکر بسیار بهتر از قبل با کسب هشت امتیازی که از 36 امتیاز گذشته کسب کرده اند بازی کرده اند اما از اواخر نوامبر هنوز موفق به ثبت پیروزی نشده اند. با افزایش سرعت و سخت ترشدن بازی ها ، مطمئناً یک مسابقه مقابل تیم سرسخت اورتون می تواند برای آنها ، ازنظر روحی و جسمی خسته کننده بوده ، و برای فولام که بدون شک قبل از بازی روز یکشنبه ست های خود را با دقت تمرین خواهد کرد ، یک پیروزی باشد. به عنوان یک شانسی دیگر ، میزبان آنها احتمالاً بدون گلزن اصلی ، دومینیک کالورت- لوین ، که در جریان پیروزی مقابل اسپرز ، از ناحیه همسترینگ لنگ لنگان لنگان رفت ، خواهد بود.

6) نیاز برایتون برای خلاقیت در برابر ویلا

برایتون از 2 ژانویه تا حال، بیش از یک بار در یک بازی لیگ برتر گل نزده است. آنها در این دوره فقط یک مسابقه را از شش مسابقه باخته اند ، شکست 1-0 در منچسترسیتی ، این در حالی است که تاتنهام و لیورپول را شکست داده اند. این موفقیت برپایه یک دفاع بسیار مستحکم ساخته شده است ، و موفقیتی بی نظیر است که با حضور دن برن، با قد حدود دو متر خود در دفاع چپ ، به موفقیت بالایی دست یافت. آدام لالانا مجبور شده است بیشتر مراحل بازی را از روی نیمکت یا جایگاه تماشا کند ، اما او می تواند با خلاقیت خود ، پاس کوتاه را تبدیل به گل کند ، خصوصاً اگر دنی ولبک نیز در دسترس است.

7) نیوکاسل در پی مصدومیت ها بیشتر آسیب دید

درست زمانی که همه چیز با کمک استیو بروس در پی پیروزی برابر ساوتهمپتون و اورتون بود ،مدیر نیوکاسل با اعلام خبر کنارگذاردن کالوم ویلسون برای دو ماه به خاطر آسیب همسترینگ ضربه سختی خورد. در این فصل 10 گل از 25 گل لیگ تیمش به نام خود ، این مهاجم بیش از دو برابر سایر هم تیمی های خود گلزنی كرده است. در آستانه سفر به چلسی، بروس که از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شده بود ، آخرین چیزی که به آن احتیاج داشت ، حضور در جلو بوت بود.

8) کریستال پالاس ، برنلی

بدون ویلفرد زاها در مقابل لیدز در روز دوشنبه ، کریستال پالاس به نظر در باز کردن قفل درهای دفاعی برای ایجاد لحظات خطر ناتوان بود. شاگردان روی هاجسون در 90 دقیقه فقط 31٪ مالکیت توپ و سه شوت به سمت دروازه را در یک سوم پایانی به دست آوردند. در مقابل برنلی ، پالاس می تواند انتظار داشته باشد که توپ بیشتری در اختیار داشته باشد ، اما با این وجود برای استفاده بهتر از آن ، به یک برنامه کارآمد تر احتیاج دارند. ابرچی اِز می تواند مردی باشد که تهدید مورد نیاز باشد. او قبلاً در این فصل نشان داده است که توانایی دریبل زدن در دفاع و پایان کار را دارد تا امید عقاب ها را فراهم کند. به جای استفاده از او در جناحین برای حمله به پست مدافعان ، بهتر است از او به صورت مرکزی استفاده شود. مهاجمان پالاس در این فصل شش گل به ثمر رسانده اند ، بنابراین تغییر رویکردی که از آنها حمایت بیشتری می کند می تواند همان چیزی باشد که لازم است.

9) رقابت وستهام و بلیدز

با وجود تمام تمجیدهای موجهی که مویس از مدیریت زیرکانه خود در وستهام طی دو فصل گذشته به دست آورده است ، به نظر می رسد دیوید مویس با تعلل خود در وارد کردن مهاجمی  به تیم در ماه ژانویه، اشتباه کرده است. علی رغم گزارش ها مبنی بر اینکه  بودجه را برای چنین خریدی در اختیار وی قرار داده اند، با فروختن سباستین هالر به آژاکس ، وستهام اکنون کاملاً به میکائیل آنتونیو متکی است ، که با تمام ویژگی های خود به عنوان یک بازیکن جلو ، مستعد آسیب دیدگی است. بدون او ، وستهام روز دوشنبه در برابر منچستر یونایتد بی سلاح دفاعی به نظر می رسید و اگر قصد دارد حضور خود را در این رقابت های اروپا حفظ کند ، باید از مراقبت های فیزیوتراپی وی چشم پوشی کنند. البته ، وستهام از همه بیشتر می داند که هزینه های کلان همیشه تضمین بازگشت نیست ، چیزی که حریف بعدی آنها ، شفیلد یونایتد نیز یاد گرفته است. تیم بلید سال گذشته یک رکورد باشگاهی 23 میلیون پوندی برای ریان بروستر، جوان با استعدادی که از آن زمان موفق به گلزنی برای تیم جدید خود نشده و به رغم حمایت های اخیر مدیر خود ، سرمایه گذاری کردند.

10) تغییرات سریع برای  تیم سنتز

دو طرف روز پنجشنبه در جام حذفی با یکدیگر بازی کردند اما می توان انتظار داشت که تغییرات زیادی در روز یکشنبه رخ دهد. ساوت همپتون اخیراً دچار یک بحران مصدومیت و ضعف روحیه تیمی  با تجربه پنج شکست پیاپی در لیگ شده است. ، بازی آخر هفته گذشته نیوکاسل، علی رغم اینکه تنها با 9 بازیکن  وارد میدان شد، به عنوان تیم برتر در مقابل سنتز به پایان رسید. اکنون زمان ناراحتی نیست: در عوض بازیکنان کلیدی باید قدم بردارند و نشان دهند که چه کاری می توانند انجام دهند تا از سقوط پایین جدول جلوگیری کنند.

مترجم: اعظم سعیدی