سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
کاپیتانی مقتدر که با تمام وجود در خدمت تیم است؛

سید جلال حسینی،الگوی نسل جوان

در فوتبالی که حواشی و رفتارهای غیر ورزشی بیداد می کند،حضور بازیکنی پا به سن گذاشته مانند سید جلال حسینی که با تمام وجود در خدمت تیم است،یک الگوی ویژه به شمار می آید و جوانها باید از رفتار و عملکرد او درس بگیرند.

در فوتبالی که حواشی و رفتارهای غیر ورزشی بیداد می کند،حضور بازیکنی پا به سن گذاشته مانند سید جلال حسینی که با تمام وجود در خدمت تیم است،یک الگوی ویژه به شمار می آید و جوانها باید از رفتار و عملکرد او درس بگیرند.


حیف است عملکرد سید جلال را به دو گل اخیر او خلاصه کنیم و از موضوعات مهمی که او را در آستانه ۳۹ سالگی در اوج نگه داشته غافل شویم.
او جدا از رعایت مسائل اخلاقی و اقتدار در زمین،یک همراه واقعی با کادر فنی به شمار می آید.
تمرین مناسب،رعایت اصول بهداشتی ،تغذیه و استراحت و دوری از حواشی سید جلال را روپا نگه داشته است.میزان دوندگی بالا ، جنگندگی و قدرت سرزنی و رهبری عالی در فاز دفاعی ،حسینی را از دیگران متمایز ساخته است.
در مقاطعی که تیم پرسپولیس با بن بست تاکتیکی مواجه می شود یا عصبیت ها و فشارهای سنگین به بازیکنان قالب می شود ،سید جلال با دخالت به موقع،این حواشی را رفع و رجوع می کند.
در سالیان اخیر مدافعان بی شماری کنار او بازی کردند و با هدایت سید جلال به درجات عالی رسیدند.
شجاع خلیل زاده در کنار سید جلال سیر صعودی داشت و به مدافعی توانمند و قابل اعتماد بدل شد.کنعانی زادگان هم با بازی کنار سید جلال زوجی هماهنگ تشکیل داد.
در چند بازی اخیر و در غیاب کنعانی،تیم‌پرسپولیس در خط دفاع ذغدغه فراوانی داشت.
سید جلال علاوه بر رهبری خط دفاع و زدن دو گل حیاتی برای تیمش ،بدرستی با کامیابی نیا هماهنگ شد و با شیری و آقایی هم کار دفاعی پرسپولیس را پیش برد.
این الگوی تمام عیار باید مورد توجه نسل جوان باشد.
گاه بازیکنان جوان ،علیرغم تکنیک و توانایی بالا خیلی زود از صحنه فوتبال خارج می شوند.مصدومیت های گاه و بیگاه این نفرات گویای بی توجهی به موضوع سلامت جسمی و رعایت اصول تمرین ،تغذیه و استراحت است.
سید جلال در ۳۹ سالگی با میانگین ۱۰ کیلومتر دوندگی در یک بازی یک استثنا به شمار می آید .حضور مداوم در خط حمله برای زدن ضربات سر و رفت و برگشت های دائمی در فاز دفاع و حمله نیاز به توان بالای جسمی دارد. 
بازیکنان جوان باید یاد بگیرند که با دوری از حواشی و رعایت مسائل اخلاقی می توانند به دور دست بنگرند.
فوتبال حرفه ای،نیاز به رعایت اصول حرفه ای دارد که در برنامه های روزانه سید جلال بدرستی مورد توجه قرار می گیرد.
نویسنده: احمد میرزاییان