جمعه دهم فروردین ماه
جدال اندیشه های نویدکیا و فکری در مستطیل سبز؛

تقابل سپاهان و استقلال برای صدر نشینی

جدال سپاهان و استقلال در دیار صفاهان دیدنی و حساس است.مهره چینی درست و تاکتیک مقابله گرایانه مربیان دو تیم در مستطیل سبز را باید حسن ختام نیم فصل و اوج بازیهای هفته تلقی کرد.

جدال سپاهان و استقلال در دیار صفاهان دیدنی و حساس است.مهره چینی درست و تاکتیک مقابله گرایانه مربیان دو تیم در مستطیل سبز را باید حسن ختام نیم فصل و اوج بازیهای هفته تلقی کرد.


فردا تمام نگاهها به ورزشگاه نقش جهان اصفهان معطوف خواهد شد،آنجا که شاگردان محرم نوید کیا ازمحمود فکری و بازیکنان استقلال پذیرایی می کنند.
دو تیم بالای جدول حسابی جداگانه برای این دیدار گشوده اند.
استقلال فردا شجاعیان ،فرشید باقری و دیاباته را در اختیار ندارد.سپاهان هم با مصدومیت کی روش استنلی و ولسیانی ذغدغه هایی در عمق دفاع و نوک حمله دارد.
حضور جسورانه قائدی و ارسلان مطهری نقطه امیدواری فکری است.فرشید اسماعیلی،وریا غفوری و رضاوند هم از آمادگی و انگیزه خوبی برخوردار می باشند.
حضور رشید مظاهری که سالها در اصفهان بازی کرده با لباس استقلال از نکات قابل توجه این دیدار است.
تقابل یزدانی ،دانشگر و غلامی با مهاجمان سپاهان هم  به جهات مختلف دیدنی خواهد بود.
سپاهانی ها در دیدارهای گذشته ،حسینی ،شهباز زاده ،محبی و اسماعیلی فر را در اوج آمادگی به خدمت داشتند.
مواجهه،شهباززاده و محبی با مدافعان استقلال را باید تعیین کننده دانست.در آن سو هم قائدی و مطهری با مدافعان سپاهان جدالی سرنوشت ساز خواهند داشت. 
حضور پیام‌نیازمند در درون دروازه نقطه اتکا سپاهان است. 
زرد پوشان از نفرات تکنیکی چون سروش رفیعی و امید نورافکن و خلعتبری هم بهره می برند.
آبی پوشان هم بعد از ‌مدتها مرادی و موسوی را سرحال و شاداب در اختیار دارندو در انتقال بازی از فاز دفاع به حمله ناثیر گذار نشان دادند.
این تفکر در تاکتیک سپاهان هم جای ویژه دارد.محمد رضا حسینی ،اسماعیلی فر و محبی سه بازیکن سرعتی و گریزپای میزبان هستند که بدرستی از سوی  سروش رفیعی تغذیه می شوند.
استقلال که در چند بازی گذشته مسعود ریگی را در ترکیب نداشت ،به نظر می رسد در این دیدار با حضور ریگی  و استفاده از عناصری چون  مهدی پور ، رضاوند و فرشید اسماعیلی کمربند خط میانی خود را محکم کرده و سد راه هافبکهای سپاهان شوند.
یکی از نقاط ضعف استقلال در دیدارهای گذشته ،ناهماهنگی مدافعان و برگشت به عقب تاخیری هافبکها بود.باید دید سپاهان برای رخنه در صفوف مدافعان مهمان و استفاده از اصل سرعت در تهاجم چه طرحی دارد و تدابیر فکری در این زمینه چگونه خواهد بود؟
استقلال با پیروزی در این میدان مهم در صدر قرار خواهد گرفت و دور برگشت را با امیدواری آغاز خواهد کرد.
سپاهان هم در صدد استفاده از شرایط میزبانی و صدر نشینی است .این دو تیم پرسپولیس را به عنوان مدعی صدرنشینی در کنار خود می بینند و مجموعه این عوامل از حساسیت خاص لیگ بیستم حکایت دارد.
نویسنده: احمد میرزاییان