جمعه دهم فروردین ماه
چند برش از فوتبال ایران...

سید جلال باردیگر ناجی تیم گل محمدی شد

تیم پرسپولیس در دیدار معوقه برابر مس رفسنجان در چهارچوب مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه ها ، با نتیجه یک بر صفر موفق به شکست این تازه وارد رفسنجانی خود شده است. بدین ترتیب تیم گل محمدی با کسب این پیروزی خانگی مقابل مس، فاصله امتیازات اش را با نه تنها استقلال بلکه سه تیم بالای جدول کمتر کرده است.

حسینی کاپیتان و مدافع باتجربه پرسپولیس بار دیگر با ضربه سر خود به تیم مس رفسنجان ناجی پرسپولیسی ها شد و تیم او توانست سه امتیاز این بازی را کسب کند.

پرسپولیس به دلیل انجام 13 بازی و یک بازی کمتر از استقلال، سپاهان وصنعت نفت، در رده سوم جدول رده بندی لیگ قرار بگیرد.بازگشت ترابی بازیکن پرسپولیس به این تیم نیز نشانگر این مسئله بوده است که در شرایط کنونی تیم گل محمدی به وجود امثال ترابی نیاز دارد.

تیم استقلال دیگر نماینده سرشناس فوتبال تهران در رقابت های این فصل لیگ برتر کشورمان نیز با هدایت محمود فکری هر چند در صدر جدول رده بندی لیگ قرار گرفته اما واقعیت این است که تیم  فکری مثل تیم گل محمدی چندان تماشاگر پسند بازی نمی کند.

پرسپولیس و دو بازی متوالی برابر پیکان و سایپا

تیم فوتبال پرسپولیس تهران بعد از کسب پیروزی یک بر صفر روزهای قبلی خود برابر مس رفسنجان در روز شنبه هفته جاری ابتدا باید با پیکان  وسپس سایپا دیگر تیم صنعتی فوتبال استان تهران، در ادامه رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور  بازی کند. در حال حاضر تیم گل محمدی با کسب 26 امتیاز از چهارده بازی و همچنین شش برد، پنج مساوی و نیز بافت آنگاه بعد از دو تیم استقلال و سپاهان در رده سوم جدول رده بندی لیگ قرار گرفته است.

دو تیم دیگر بالای جدول در لیگ بیستم ایران مثل سپاهان  وصنعت نفت نیز هرکدام با داشتن 25 امتیاز  و23 امتیاز از مجموع چهارده بازی خود، به ترتیب در مکان های دوم و چهارم جدول لیگ برتر جای دارند. تیم استقلال با کسب 26 امتیاز از چهارده بازی و هفت پیروزی، پنج مساوی و فقط دو باخت، کماکان  صدر جدول رده بندی لیگ قرار گرفته است. با این حال تیم پرسپولیس که در طی دو هفته اخیر به ترتیب دو پیروزی خانگی برابر تراکتور تبریز و مس رفسنجان کسب کرده است.شاگردان پرتلاش گل محمدی در آینده ابتدا باید با پیکان و سپس سایپا در ادامه لیگ روبرو شود.

پرسپولیس در صورت کسب دو پیروزی سه امتیازی پی در پی مقابل  پیکان و سایپا، تعداد امتیازات اش از 24 به 30 خواهد رسید. بدین ترتیب اگر استقلال در بازی بعدی خود به یکی دیگر از رقبای داخلی اش ببازد، تیم گل محمدی به دلیل داشتن اختلاف امتیازات بیشتر نسبت به تیم فکری، بار دیگر صدر جدول لیگ ایران را از آن خود خواهد کرد.

طارمی گل سر سبد فوتبال ایران

مهدی طارمی مهاجم ملی پوش و گلزن ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتقال، قهرمان سابق لیگ قهرمانان اروپا در این فصل ابتدا در یازده دیدار پورتو در لیگ سراسری باشگاه های پرتقال به طور ثابت بازی نکرده است. اما به شکل بازیکن تعویضی بوده است. بنابه نظر سرمربی تیم پورتو، به عنوان بازیکن فیکس در هردو رقابت لیگ برتر و جام حذفی باشگاه های پرتقال مبدل شده بود.همچنین مهدی تاکنون هشت گل برای تیم پورتو در لیگ و نیز پنج گل هم در رقابت های جام حذفی این کشور به ثمر رسانده است و به عنوان بهترین و موثرترین بازیکن پورتو در هر دو جام مذکور لقب گرفته است. طارمی علاوه بر به ثمر رساندن تعداد سیزده گل (یازده گل با پای راست خود و دو دو گل را با ضربه سر) برای تیم پورتو ، در گرفتن پنالتی برای پورتو در بعضی از بازی های با شگاه های پرتقال هم مهارت زیادی را داشت.

جالب است که بدانید قرارداد طارمی با باشگاه پورتو نیز رقمی معادل پنج میلیون یورو تعیین شده است. البته تمامی مبلغ  به طارمی تعلق نخواهد گرفت.

چهارشنبه آینده تیم پورتو باید با تیم پرستاره یوونتوس ایتالیا که از کریستین رونالدو کاپیتان ومهاجم گلزن پرتقال را در جمع تیم خود دارد، در چهارچوب لیگ قهرمانان اروپا بازی کند.

طارمی در صورت صلاحدید سرمربی پورتو، می تواند یکی از بازیکنان احتمالی در برابر یوونتوس باشد. اگر طارمی در جریان برگزاری این دیدار پورتو و یوونتوس هم موفق به گلزنی برای تیمش به یوونتوس شود، و نام وی به عنوان گلزن ایرانی تیم پورتو درلیگ قهرمانان باشگاه های این قاره به ثبت خواهد رسید. طارمی بازیکن پرسپولیسی طی سال های گذشته به تیم الغرافه قطر ملحق شده بود.

سه بازیکن استقلال از همراهی تیم خط خوردند

سه بازیکن تیم فوتبال استقلال از فهرست این تیم برای دیدار با سپاهان خط خوردند.تیم فوتبال استقلال ساعت 13:30 تهران را به مقصد اصفهان ترک کرد. محمود فکری برای این مسابقه نام شیخ دیاباته، داریوش شجاعیان و فرشید باقری را از فهرست 20 نفره این تیم کنار گذاشت. دیاباته در هفته‌های اخیر تمرینات گروهی نداشته، شجاعیان مصدوم است و باقری با نظر کادر فنی راهی اصفهان نخواهند شد.تیم فوتبال استقلال از ساعت 17:10 فردا در اصفهان به مصاف سپاهان می‌رود.

تست کرونا کاپیتان پیکان مثبت شد

اعضای تیم پیکان روز سه‌شنبه گذشته تست های کرونا را پشت سر گذاشتند که جواب این آزمایش برای همه اعضا منفی بود اما محمد نوری کاپیتان خودروسازان به خاطر علائمی که داشت، تست دوباره داد و در این تست مشخص شد که او مبتلا به ویروس کرونا است. نوری به عنوان کاپیتان سابق پرسپولیس انگیزه زیادی داشت تا پیکان را در مصاف با سرخپوشان پایتخت در روز یکشنبه همراهی کند اما او چند روزی است قرنطینه خانگی را شروع کرده و باید در قرنطینه بماند. اما  در مجموع حال جسمانی وی خوب است.

نویسنده:حسن امام قلی