پنجشنبه نهم فروردین ماه
با یک ناخن طوری می‌افتند که انگار چوب خورده‌اند؛

پنالتی ها گرفتن های مکرر طارمی خشم همگان را برانگیخت!

ژرژ ژسوس سرمربی اسپانیایی تیم بنفیکا در نشست خبری شب گذشته اش، به انتقاد از بازیکنانی پرداخت که با کوچکترین برخورد قصد دارند از داور پنالتی بگیرند.

ژرژ ژسوس سرمربی اسپانیایی تیم بنفیکا در نشست خبری شب گذشته اش، به انتقاد از بازیکنانی پرداخت که با کوچکترین برخورد قصد دارند از داور پنالتی بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع سانی البرزورزشی، مهدی طارمی حالا یکی از پنالتی گیرترین بازیکنان دنیاست؛ کسی که چند سال پیش با پیراهن پرسپولیس، ماهرانه از داوران پنالتی گرفت و بعد به قطر و پرتغال رفت و مدافعان اروپایی را نیز مجاب کرد که روی او در داخل محوطه جریمه خطا کنند. منتقدانی که در ایران او را به «فریب» متهم می‌کردند، پس از این که مهارت مهاجم ایرانی تیم ریوه آوه و پورتو در مقابل داور ویدیویی را دیدند، ناچار به تحسین توانایی وی شدند اما حالا سرمربی تیم بنفیکا در نطقی دو دقیقه ای، به این ماجرا پرداخته و بدون اشاره به نام مهدی طارمی، از بازیکنانی که با بزرگ نمایی در محوطه جریمه جنجال درست می‌کنند، انتقاد کرده است.


ژرژ ژسوس که در ابتدای فصل علاقه ای به خرید آقای گل لیگ پرتغال، مهدی طارمی نشان داد و حالا با هر گلی که او در پورتو می‌زند، با ملامت طرفداران تیمش مواجه می‌شود، در نشست خبری شب گذشته اش در این خصوص گفت: «بازیکنان باید مزخرف گفتن را تمام کنند، وقتی به آن ها یک ناخن می‌زنی، طوری رفتار می‌کنند که انگار با چوب به آن ها ضربه زده ای!»

زبان بدن سرمربی پرتغالی بنفیکا در لحظه ای که این جملات را به زبان می‌آورد، به شکلی بود که توجه خبرنگاران به این موضوع را جلب کرد و همچنین عمق بی علاقگی خسوس به مهارت پنالتی گیری را نشان داد. او که پس از پیروزی تیمش مقابل استوریل صحبت می‌کرد، به فشار دائمی روی داوران هم پرداخت و آن ها را «بی گناه» دانست و گفت که در این کشمکش طرف داوران را می‌گیرد.

او در ادامه این انتقاداتش اظهار داشت: «برای من مهم ترین چیز فوتبال پرتغال است نه چیزی که مربی و رئیس تیم حریف می‌گوید. مهم این است که برای دفاع از فوتبال پرتغال نظرات مختلف را روی هم بگذاریم و از آن ها استفاده کنیم. در پرتغال یک شرایط روانی خاصی وجود دارد که باعث می‌شود فشار زیادی به داوران وارد شود چون بعضی تیم ها فکر می‌کنند فشار به داوران باعث کسب نتیجه می‌شود.»


ژسوس که سابقه سال ها بازی و مربیگری در پرتغال را دارد، دو سال پیش به فوتبال غرب آسیا هم آمد و سرمربی تیم الهلال عربستان نیز شد اما از برزیل و نیمکت فلامینگو بود که دوباره به اروپا برگشت و هدایت بنفیکا را برعهده گرفت. او با اشاره به تجربه کارش در برزیل گفت: «داوران و مسئولان فوتبال باید قدرت داشته باشند و کسی که قدرت دارد باید زیاد حرف بزند. من از کشوری آمده ام که عاشق فوتبال است (برزیل)، جایی که فقط درباره فوتبال صحبت می‌کنند و دائما درباره بازی حرف های مزخرف زده نمی‌شود.»
مربی 66 ساله پرتغالی این صحبت ها را با خشم تمام و در حالی مطرح کرد که گاه و بیگاه دست خود را هم محکم روی میز مقابلش می‌کوبید!
به نظر می‌رسد این اعتراض تند ژرژ ژسوس علاوه بر بازیکنان لیگ فوتبال پرتغال، طرفداران و مربیان این لیگ را هم شامل می‌شود که از نظر سرمربی بنفیکا بیش از حد به داور اعتراض می‌کنند و قصد تاثیرگذاری روی او را دارند.
مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتو این فصل 5 پنالتی برای تیمش گرفته و در این زمینه زبده ترین فوتبالیست لیگ پرتغال محسوب می‌شود.