جمعه دهم فروردین ماه

ایران میزبان بسکتبال انتخابی کاپ آسیا

بعد از انصراف قطر از برگزاری پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا گویا ایران متقاضی میزبانی این پنجره شده و درخواست دوباره خود را به فیبا آسیا اعلام کرده است.

بعد از انصراف قطر از برگزاری پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا گویا ایران متقاضی میزبانی این پنجره شده و درخواست دوباره خود را به فیبا آسیا اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ به دنبال شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در قطر این کشور از میزبانی پنجره سوم انتخابی بسکتبال آسیا انصراف داد با این که شایع شده سوریه درخواست میزبانی این رقابتها را داده است اما شنیده ایم که فدراسیون بسکتبال ایران هم از همین فرصت برای طرح دوباره درخواست خود جهت میزبانی این پنجره از مسابقات استفاده کرده است. این فدراسیون پیش از این و قبل از تصمیم گیری کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) برای تعیین محل برگزاری دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا متقاضی میزبانی دیدارهای گروه خود (E) شده بود اما فیبا آسیا امتیاز این میزبانی را همچون پنجره دوم به قطری‌ها واگذار کرد.

حالا با انصراف قطر فدراسیون بسکتبال مجدداً درخواست خود برای میزبانی را به فیبا آسیا اعلام کرده است. ایمیل این فدراسیون روز گذشته برای مسئولان بسکتبال آسیا ارسال شد به این امید که این بار با درخواست ایران موافقت شود.


تیم ملی بسکتبال ایران در گروه E رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا با عربستان، قطر و سوریه همگروه است. طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار بود تیم ملی کشورمان اول و سوم اسفندماه در پنجره سوم این رقابت‌ها به ترتیب با عربستان و قطر دیدار داشته باشد.

فیلیپین میزبانی پنجره سوم و پایانی گروه‌های A و C عهده دار شد

پس از کناره‌گیری قطر از میزبانی پنجره سوم انتخابی گروه‌های A, B  و E آسیا، پنجره پایانی گروه A به میزبانی فیلیپین برگزار می‌شود.قرار بود پنجره سوم رقابت‌عای آسیاکاپ گروه A در کلارک برگزار شود ولی این میزبانی ‌به قطر داده شد.

 

با وجود این قطر چند روز پیش از میزبانی انصراف داد. هاکوپ خاجیریان دبیرکل فیبا آسیا اظهار کرد: پروسه جایگزینی شاید ۱۰ روژ طول بکشد اما بازی‌های گروه A طبق آنچه قبل از این اعلام شد در کلارک فیلیپین برگزار می.شود. ضمن اینکه ۴ کشور بلافاصله برای میزبانی این رویدادها اعلام آمادگی کرده‌اند.