جمعه دهم فروردین ماه

چرا کاتالان‌ها ستاره اروگوئه‌ای را مفت از دست دادند؟!

لوییس سوارز، مهاجم 34 ساله اروگوئه ای، در اتلتیکو مادرید درخشان بوده است. آقای گلی در لالیگا اصلا بد نیست، آن هم برای بازیکنی آزاد که بارسلونا بی صبرانه منتظر بود از شرش خلاص شود!

لوییس سوارز، مهاجم 34 ساله اروگوئه ای، در اتلتیکو مادرید درخشان بوده است. آقای گلی در لالیگا اصلا بد نیست، آن هم برای بازیکنی آزاد که بارسلونا بی صبرانه منتظر بود از شرش خلاص شود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، لیونل مسی ماجرای جدایی سوارز از بارسلونا را "دیوانگی" خواند، ولی حتی او هم نمی تواند تا این حد دیوانگی را تصور کند!
یک روز جمعه در ماه سپتامبر لیونل مسی وارد رختکن زمین تمرین بارسلونا شد و ناگهان متوجه شد که اوضاع تا چه حد تغییر کرده است. پس از شش سال دوست صمیمی اش دیگر آنجا نبود. مسی به سوارز پیغامی فرستاد: "اینکه تو را در پیراهن تیم دیگری ببینم خیلی عجیب خواهد بود." و دو روز بعد مسی فهمید که واقعا نخستین بازی سوارز برای اتلتیکو چقدر عجیب و غریب بود.

سوارز به عنوان بازیکن تعویضی در بازی اتلتیکو برابر گرانادا به زمین رفت و تنها 90 ثانیه بعد یک پاس گل داد. در پایان 90 دقیقه سوارز دوبار دیگر نیز دروازه حریف را باز کرده بود.
ماجرای جدیدی آغاز شده بود. لوییس سوارز در 17 بازی خود برای اتلتیکو مادرید 16 گل به ثمر رسانده، یعنی متوسط یک گل در هر 82 دقیقه. بیش از هر کدام از بازیکنان اتلتیکو مادرید در فصل قبل و او همچنین در حال حاضر با سه گل بیشتر از نزدیک ترین رقیب، آقای گل لالیگا است.
او در 11 مسابقه گل زده و شخصا 12 امتیاز برای اتلتیکو مادرید به ارمغان آورده است، بیش از هر بازیکنی در اسپانیا!  امتیازاتی که اتلتیکو را با 5 امتیاز اختلاف و دو بازی کمتر صدرنشین لالیگا کرده است.
هیچ بازیکن تازه واردی در این قرن چنین استارتی نداشته است. این اصلا آمار بدی نیست! مخصوصا برای بازیکنی آزاد که بارسلونا برای خلاص شدن از شرش دست به جیب هم شد!


دیگو کاستا، ستاره اتلتیکو، پس از بازی برابر گرانادا گفت: "نمی توانم بفهمم بارسلونا چطور گذاشت او برود." و با گذر هفته ها بارها و بارها همه این جمله را تکرار کردند.
دیگو فورلان گفت: "بارسلونا اشتباه کرد. حتی اگر هیچ چیز از فوتبال ندانید این را می دانید که او هنوز توانایی گلزنی دارد."
آنخل کوره آ، دیگر هم تیمی جدید سوارز، گفت: "او یک مهاجم فوق العاده است. یک شانس نصفه نیمه به او بده و توپ توی دروازه است. خیلی سخت است که بفهمیم بارسلونا چطور گذاشت که یک شماره 9 مثل او، از دستش برود."
یان اوبلاک نیز گفت: "من از اینکه بارسلونا گذاشت که او از آن تیم برود خیلی سورپرایز شدم و وقتی گذاشتند که به اتلتیکو بیاید هم بیشتر تعجب کردم."