پنجشنبه نهم فروردین ماه

صالحی امیری: ورزش ایران به 30 هزار دوز واکسن نیاز دارد

رییس کمیته ملی المپیک اعلام کرد ورزش ایران در سال 1400 نیاز به 30 هزار دوز واکسن کرونا دارد. 

رییس کمیته ملی المپیک اعلام کرد ورزش ایران در سال 1400 نیاز به 30 هزار دوز واکسن کرونا دارد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، رییس کمیته ملی المپیک که امروز برای بازدید از فدراسیون پزشکی ورزشی، در محل این فدراسیون حاضر شد، با غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی پیرامون بحث واکسن المپین های اعزامی به المپیک توکیو به صحبت پرداخت. 
رئیس فدراسیون پزشکی در این نشست گفت: با توجه به شرایط موجود، اولویت ما در ابتدای کار توجه به المپیک توکیوست بنابراین در این راستا باید به سلامت جسمی، تغذیه، روانی و مبارزه با دوپینگ توجه داشته باشیم. در اسرع وقت استارت کار را خواهیم زد اما آنچه مهم بوده واکسیناسیون ورزشکاران است. از طریق وزارت بهداشت ما کار را برای واکسیناسیون ورزشکاران پیگیری می‌کنیم. سال آینده به خاطر رویدادهای مختلف پرتراکم است بنابراین باید پشتیبانی لازم صورت بگیرد. سلامت ورزشکاران هدف اصلی ماست.
همچنین صالحی‌امیری، رییس کمیته ملی المپیک در این دیدار عنوان کرد: پنجشنبه جلسه‌ای با وزیر ورزش برای واکسن داشتیم. می‌توانیم برای ورزشکاران تلاش کرده و واکسن تهیه کنیم. نظر ما این بود با چینی‌ها مذاکره کرده و با توجه به برگزاری ۳ رویداد در چین، از این کشور واکسن تهیه کنیم. حداقل ۲۰ هزار دوز برای ۱۰ هزار ورزشکار در حوزه قهرمانی نیاز است. واکسیناسیون ورزشکاران باید در اولویت باشد که ۲ راه وجود دارد؛ پیش‌بینی ما در ۵۰ فدراسیون حدود ۱۰ هزار نفر است و حداکثر ۳۰ هزار دوز نیاز داریم. ۶ رویداد سال آینده پیش رو داریم و امیدواریم مجوز خرید واکسن از چین یا کشورهایی که مد نظر ستاد مبارزه با کروناست، بگیریم.

نویسنده: حسن حیدری