پنجشنبه نهم فروردین ماه

تداوم درخشش لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های لهستان و صربستان

تیم‌های اسکرا بلخاتوف لهستان و نیش صربستان با درخشش ستاره‌های ایرانی خود موفق به شکست سه بر صفر حریفان شدند.

تیم‌های اسکرا بلخاتوف لهستان و نیش صربستان با درخشش ستاره‌های ایرانی خود موفق به شکست سه بر صفر حریفان شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم اسکرا بلخاتوف لهستان شنبه‌ شب در چارچوب دیدار معوقه هفته بیست و یکم لیگ والیبال لهستان، میهمان اولشتین بود.

اسکرا در این مسابقه با نتیجه سه بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۴۰ بر ۳۸ و ۲۵ بر ۱۶ حریف خود را شکست داد و با ۱۳ برد و ۴۲ امتیاز در رده پنجم جدول پلاس‌لیگا قرار گرفت.

میلاد عبادی‌پور ستاره ایرانی اسکرا در این مسابقه عملکرد درخشانی داشت و به تنهایی ۱۵ امتیاز حمله به دست آورد. تیلور ساندر آمریکایی با کسب ۱۹ امتیاز عنوان ارزشمندترین بازیکن میدان را از آن خود کرد.

تیم اولشتین با پذیرش این ناکامی، با ۳۱ امتیاز در رده هشتم باقی ماند.


تیم نیش که بردیا سعادت ملی‌پوش ایرانی را در اختیار دارد نیز شنبه شب در چارچوب هفته شانزدهم لیگ صربستان میهمان نووی پازار بود و این تیم را سه بر صفر شکست داد تا با ۱۱ برد و ۲۹ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار گیرد.

نیش در این دیدار در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۰ حریف خود را شکست داد و بردیا سعادت موفق به کسب ۱۳ امتیاز شامل ۱۰ حمله، دو سرویس و یک دفاع شد.

سعادت به همراه وریکو که ۱۳ امتیاز کسب کرد، عنوان امتیازآورترین بازیکنان این مسابقه را به دست آوردند.


چند دیدار از هفته بیست و هفتم سوپر لیگ ترکیه نیز شنبه پیگیری شد و بورسا اسپور که از امیر غفور قطرپاسور ایرانی خود بهره می‌برد، میزبان آرهاوی بود و سه بر صفر این تیم را شکست داد.

بورسا در سه ست متوالی با امتیازهای ۲۵ بر ۹، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۴ حریف خود را مغلوب کرد و با هشت برد و ۲۲ امتیاز در رتبه چهاردهم قرار گرفت.
امیر غفور با کسب ۱۶ پوئن شامل ۱۲ حمله، دو دفاع و دو سرویس،  عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به دست آورد.
تیم هلیلیه نیز در دیگر مسابقه هفته بیست و هفتم سوپر لیگ ترکیه، میزبان اسپور توتو بود که با نتیجه سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ مغلوب این تیم شد.
مرتضی شریفی هشت امتیاز شامل ۶ حمله و دو سرویس به دست آورد، اما تلاش او مانع شکست تیم هلیلیه نشد و این تیم با پذیرش این ناکامی و با ۲۳ امتیاز، یک پله بالاتر از بورسا (رتبه سیزدهم) قرار گرفت.
اسپور توتو  نیز با این برد، ۵۳ امتیازی شد و در رتبه ششم جدول سوپر لیگ ترکیه جای گرفت.