پنجشنبه نهم فروردین ماه

رافائل نادال پیروز میدان در نبرد باکامرون نوری شد

کامرون نوری ، آخرین بازیکن انفرادی انگلیس که در اوپن استرالیا ، در اولین دیدار رسمی خود با نتوانست رافائل نادال را از بین 5 ست برتر شکست دهد.

کامرون نوری ، آخرین بازیکن انفرادی انگلیس که در اوپن استرالیا ، در اولین دیدار رسمی خود با نتوانست رافائل نادال را از بین 5 ست برتر شکست دهد.

در یک مسابقه خسته کننده که در سکوت دوباره تنیس بدون جمعیت برگزار شد ، نوری در دو ساعت و 14 دقیقه حضور در رود لاور آرنا مقاومت زیادی کرد اما نادال توانست در ست های مستقیم 7-5 ، 6-2 ، 7-5 ادامه دهد.

هفته اول رقابت نادال در ملبورن یک امر عجیب و غریب بوده است. صراحت کلام وی درباره وضعیت آسیب دیدگی کمرش که وی را مجبور به کناره گیری از جام ATP کرد ، این شانس را به او داد تا هر مسابقه را فرصتی برای بررسی تاثیر آن بر جنبه های مختلف بازی ببیند. وقتی او با یک سری اشتباهات بکهند در برابر نوری عقب افتاد ، سرانجام در یک وقفه زودهنگام سقوط کرد ، تصور این که مقصر بیماری جسمی او است ، برای خیلی ها آسان بود.

در عوض نادال گفت که این اولین روز بهبود وضعیت کمر او است. هرگونه ضعف وی، بازتاب عدم تمرین روز جمعه بود زیرا وی به دنبال درمان بیشتر بود. مهمتر از همه ، نادال از کیفیت بالای نوری و بازی خوبی که او ارائه می دهد ، و اینکه چرا او توانسته است به مدت دو سال در میان 100 تیم برتر باقی بماند سخن گفت.

نوری بازیکن جالبی با بازی بی نظیر و نامتقارن است. فورهند او با یک تاپسین سنگین ، که با یک چرخش پیچیده انجام می دهد ، اما با یک بک هند بسیار صاف و جمع و جور که نادال در کل با آن دست و پنجه نرم کرد ، دفع شد. در کنار حرکت و استقامت او ، تضاد عمیق بین دو ضربه متفاوت وی می تواند تهدیدی برای بسیاری از حریفان وی در رتبه بندی باشد.

در تمام طول مسابقه ، نوری توانایی خود را در طولانی کردن رالی ها و ایجاد مشکل برای نادال در ست اول نشان داد ، ضعف او در حالی بود که نادال بازی را به دست گرفت و به سرعت برتری دو ست را از آن خود کرد. در ست آخر ، نشان داد همان طور که به شکل موثری وارد زمین شد و در بازی ها سرویس خوبی داشت ، اگر بخواهد فراتر از رده بالای 41  (رنکینگ حرفه فعلی )خود حرکت کند ، باید شیوه بازی خاص خودرا دنبال کند.

مترجم: اعظم سعیدی