جمعه دهم فروردین ماه
چند برش از فوتبال ایران...

پرسپولیس امروز، پیکان سوار می شود؟!

روز گذشته و در ادامه مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران چند دیدار در شهرهای مختلف کشورمان برگزار شده است.

روز گذشته و در ادامه مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران چند دیدار در شهرهای مختلف کشورمان برگزار شده است.

از مهمترین نتایج بدست آمده در هفته پانزدهم به باخت دو بر صفر تیم استقلال( صدر نشین موقت لیگ برتر) در برابر تیم با انگیزه سپاهان این استان و نیز شکست دو بر یک گل گهر سیرجان از نساجی مازندران و همچنین دو بر صفر شهرخودرو مشهد مقابل فولاد خوزستان و یا دو بر یک نفت مسجد سلیمان از آلومینیم اراک و برتری یک بر صفر ماشین سازی تبریز بر صنعت نفت آبادان اشاره کرد. بدین ترتیب درحال حاضر تیم سپاهان بدلیل کسب برتری دو بر صفر باارزش گذشته خود بر استقلال بعد از هفته ها صدر جدول رده بندی لیگ برتر کشور را از استقلال گرفته است.

باخت صنعت نفت آبادان از تیم بدون برد این فصل لیگ ایران یعنی ماشین سازی، اولین پیروزی سه امتیازی ماشین سازی در لیگ را به ارمغان آورده است و باعث شد تا فاصله امتیاز صنعت نفت نسبت به بعضی دیگر از تیم های بالای جدول و یا مدعیان لیگ ، نظیر سپاهان، استقلال، تراکتور و پرسپولیس خیلی کمتر مبدل شود. از سوی دیگر باخت دیشب استقلال از سپاهان آنهم با اختلاف دو گل از این تیم محبوب اصفهانی ها کمتر  کسی باور نداشت اما بالاخره این اتفاقات هم برای شاگردان محمود فکری در این هفته از برگزاری لیگ برتر رسماً رخ داد.

هفته ای تلخ برای استقلالی ها رقم خورد و کام دوست داران این تیم را تلخ کرد. در واقع سوای محمود فکری، مربیانی چون امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی بر ناکامان لیگ بودند. این در حالی بود که شاگردان محرم نویدکیا در سپاهان از خوشحالی یر به آسمان غرور رسانیده اند. دیروز ماشین سازی تبریز بعد از هفته شکست، طعم شیرین پیروزی را چشیدند تا همانند ذوب آهن با یک برد در قعر جدول جای بگیرد.

امروز پرسپولیس با پیکان مصاف دارد و باید دید تیم متحول شده یحیی می تواند پیکان سواری کند یا  . . .

شکایت پرسپولیس به کنفدراسیون آسیا

سیدمهدی رحمتی سرمربی شهر خودرو پس از شکست تیمش مقابل فولاد با اعتراض نسبت به نحوه مذاکره با برخی ستاره‌های تیمش گفت: فکر می‌کنم این خیلی زشت باشد مربیان دیگر  با بازیکنی که با ما قرارداد دارد شبانه روز تماس می‌گیرند. بازیکنان ما 40 درصد دریافتی داشتند و بعضی دیگر 30 درصد که آن هم در قراردادشان قید شده بود؛ شده باشد آسمان را به زمین، زمین را به آسمان بدوزم از طریق مسئولان استان پول را فراهم می‌کنم. هرکس بازیکنان ما را می‌خواهد به باشگاه نامه بزند و این کار زشت را انجام ندهد. با هم صحبت می‌کنیم اگر معامله شد انجام می‌دهیم و اگر نشد که هیچ؛ ولی زشت است که شبانه‌ روز تماس بگیرند تا کارهایی را انجام دهند. الان به جز مربیگری، مربیان خط و مشی هم می‌دهند که بازیکنان چگونه قراردادشان را فسخ کنند.  باشگاه شهرخودرو به عنوان باشگاهی خصوصی و متکی بر کسب درآمدهای حال از چنین انتقالاتی، بعد از مشکلات مالی که طی مدت اخیر پشت سر گذاشته، اکنون به دنبال دریافت مطالبات مالی خود از باشگاه پرسپولیس است و مهدی رحمتی، سرمربی این تیم نیز که رابطه نزدیکی با مالک این باشگاه دارد، به صراحت از پیگیری از این موضوع برای دریافت مطالبات از باشگاه پرسپولیس خبر داد: من دیدم باشگاه پرسپولیس نامه‌ای به باشگاه شهرخودرو زده که هنوز رأی قطعی صادر نشده، نیاز به رأی نیست شما این پول را به ما بدهکار هستید و طبق قراردادی که بسته‌اند این رقم نزدیک به 16میلیارد است و ظرف امروز و فردا شکایت‌مان را به AFC ارجاع می‌دهیم و از این طریق پیگیری می‌کنیم.

استقلال با تیم الاهلی همگروه شد

 الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های استقلال ایران، الدحیل قطر و الشرطه عراق همگروه است.بعد از آنکه AFC از باشگاه ها خواست تا در صورت آمادگی درخواست میزبانی خود را ارسال کنند الاهلی چنین کاری را انجام داد.الاهلی از آمادگی خود برای میزبانی بازی های این گروه خبر داد و درخواست خود را به صورت رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاد.

محمود المواس سوری جای طارمی را گرفت

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روز پنجشنبه از کاربران خود خواست تا به بهترین لژیونر هفته گذشته قاره کهن رأی بدهند.با پایان مهلت شرکت در این نظرسنجی، محمود المواس سوری با کسب 48.04 درصد آرا، در صدر این نظرسنجی قرار گرفت. مهدی طارمی از ایران هم 46.97 درصد رأی کاربران را به دست آورد و در رتبه دوم ایستاد.

فکری اینستگرام استقلال را آنفالو کرد

سرمربی تیم فوتبال استقلال در اقدامی عجیب صفحه اینستاگرام باشگاه استقلال را در صفحه شخصی خود آنفالو کرد. این اقدام فکری شاید به دلیل شایعات اخیر درباره تصمیم باشگاه برای تغییرات در کادر فنی باشد، اما با توجه به اینکه هنوز خبری رسمی از سوی باشگاه اعلام نشده، تصمیم سرمربی استقلال عجیب به نظر می‌رسد.استقلال روز گذشته در هفته پانزدهم لیگ برتر با نتیجه 2 - صفر مقابل سپاهان شکست خورد و صدرنشینی را از دست داد.

هافبگ رومانیایی الاهلی به خاطر مصدومیت تیمش را ترک کرد

هافبک رومانیایی الاهلی بعد از مصدومیتش در بازی با الاتحاد مشخص شد برای مدت 3 هفته از میادین دور خواهد بود.طبق نتایج تست های پزشکی رباط پای این بازیکن کشیده شده و برای بهبودی وضعیتش باید 20 روز استراحت کند. الاهلی یکی از رقبای استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است.

نویسنده : حسن امام قلی