جمعه دهم فروردین ماه
پرخاشگری و عصبانیت بلای جان استقلال است؛

آقای فکری؛ از کی بپرسیم؟

حواشی و موضوعات فوتبال ما عجیب و غریب است.یکی از این عجایب، مصاحبه با مربیان و کنفرانس های مطبوعاتی است که هیچ ضابطه و قاعده ای ندارد.سوالات و ابهامات در باره شرایط بازی استقلال را از چه کسی غیر از فکری باید بپرسیم؟

حواشی و موضوعات فوتبال ما عجیب و غریب است.یکی از این عجایب، مصاحبه با مربیان و کنفرانس های مطبوعاتی است که هیچ ضابطه و قاعده ای ندارد.سوالات و ابهامات در باره شرایط بازی استقلال را از چه کسی غیر از فکری باید بپرسیم؟


محمود فکری و آرش برهانی در دو مصاحبه جداگانه اعتراف کرده اند بازیکنان استقلال در بازی با سپاهان تمرکز لازم نداشته اندو...
برای بررسی دلایل و علل نبود تمرکز در شاکله تیم استقلال از چه کسانی باید سوال کنیم؟
دوستان و همکاران رسانه ای برای اطلاع هواداران استقلال و رسالت خبری وظیفه دارند از فکری سوال کنند،برای مثال چرا مسعود ریگی نیمکت نشین شده و استقلال بدون هافبک دفاعی بازی می کند؟
سیاوش یزدانی که مدتها آسیب دیده بوده و شرایط مسابقه را ندارد،چرا به یکباره مدافع ثابت تیم شده است؟
سوال دیگری که در ذهن هواداران و کارشناسان متبادر شده و باید آن را مطرح کرد،رویکرد مجدد فکری و دستیارانش به سیستم سه دفاعه است. بر اساس چه تفکری این روش انتخاب ‌شده ‌است؟
موضوع دیاباته و دوری او از ترکیب ابهام آمیز است.مشکل اساسی او چیست؟
این نمونه سوالات را باید از کادر فنی پرسید.
به رسم معمول و  در همه جای دنیا این سوالات را سرمربیان تیمها پاسخ می دهند و اینکه محمود فکری از پرسش همکاران برآشفته شده و سالن را بدون پاسخ ترک می کند،به لحاظ اخلاقی پسندیده نیست!
آیا پسندیده است مربیان در سالن کنفرانس حاضر شوند ،اما هیچیک از نمایندگان رسانه در محل نباشند؟
به عنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ رسانه که احترام خاصی برای محمود خان فکری قائل هستم ، دوستانه و مشفقانه توصیه می کنم قدری با صبوری و خویشتنداری وظیفه و رسالت خود را انجام دهید.
اگر بازیکنان تمرکز ندارند.اگر حاشیه ها بر متن غلبه کرده است ،وظیفه شما و همکاران است که این آب رفته را بجوی بازگردانید و  بازیکنان را به آرامش دعوت کنید.
متاسفانه ده نفر در کنار زمین باید مراقب شما و حنیف عمران زاده باشد.
به قول یکی از همکاران،پرویز مظلومی به جای وظیفه سرپرستی باید کنار زمین مامور مهار این دو باشد!
آقای فکری عزیز
شما در تمرین روزانه به دقت بازیکنان را زیر نظر دارید و به شرایط روحی و روانی و انگیزشی یک به یک نفرات آگاهی دارید. 
شما می دانید که کدام بازیکن دچار آسیب دیدگی کهنه است و به لحاظ جسمانی دچار افت شده است.
ما از دور به شرایط می نگریم و ارزیابی همکاران بر اساس اطلاعات کاملی از وضعیت بازیکنان نیست .به همین جهت از شما در باره ترکیب و شیوه بازی می پرسند؟
برای مثال سوال مهمی که مطرح است  دلایل نیمکت نشینی مسعود ریگی است.
او بازیکن موثر تیم شما در مرکز زمین بوده است و دور شدن او از ترکیب ثابت مورد سوال هواداران، به ویژه همکاران بوده است. 
خوب شما باید دلایل این نیمکت نشینی را بازگو و روشنگری کنید.
شاید او آسیب دیده باشد که ما از آن اطلاع نداریم.
شاید تغییر سیستم تیم استقلال دلیل دور شدن ریگی از ترکیب ثابت شده است.
در باره فاز دفاعی هم شما وافقید که علیرغم جذب مرادمند،نادری و احمد موسوی و بازگشت یزدانی در کنار غلامی و دانشگر هنوز مشکلات استقلال در این مرکز پابرجا است.
لازم است در نیم فصل و زمان نقل و انتقالات ،مطالعاتی در این زمینه داشته باشید و برای حضور موفق در جام باشگاههای آسیا دقت بیشتری به خرج دهیدو...
اعتقاد داریم،استقلال با بازیکنان و کادر فنی حاضر  ظرفیت و شخصیت قهرمانی دارد،به شرطی که کار جمعی و گروهی را در دستور کار قرار دهد.
یقینا عصبانیت،پرخاشگری و متهم کردن این و آن مانند سم کشنده ای است که استقلال را به ورطه سقوط رهنمون می سازد.
مشکلات و حواشی را باید با درایت و تدبیر رفع و رجوع کرد.سوالات مطروحه از اوضاع و احوال تیم و شیوه بازی آبی ها را باید با حوصله جواب داد ،نه با پرخاشگری و ترک سالن مصاحبه.

نویسنده: احمد میرزاییان