جمعه دهم فروردین ماه
خطر در کمین است؛

بازیهای متمرکز شیطنت اخیر afc

تعویق دو مسابقه ایران با کامبوج و هنگ کنگ در فروردین ماه و انجام مسابقات به صورت متمرکز در خرداد سال آینده در قطر یا امارات شطینت اخیر afc با حمایت بحرینی ها است.محروم کردن ایران از سه بازی خانگی را باید جدی گرفت و با آن مقابله کرد.

تعویق دو مسابقه ایران با کامبوج و هنگ کنگ در فروردین ماه و انجام مسابقات به صورت متمرکز در خرداد سال آینده در قطر یا امارات شطینت اخیر afc با حمایت بحرینی ها است.محروم کردن ایران از سه بازی خانگی را باید جدی گرفت و با آن مقابله کرد.
از یک ماه پیش اخباری درباره تعویق مسابقات مراحل مقدماتی جام جهانی به گوش می رسید.
جسته و گریخته زمزمه هایی از تحرک و تاثیرگذاری بحرینی ها در afc شاهد بودیم.
فدراسیون‌ما هم مانند گذشته در خواب بود و مسئولی بالای سر خود نداشت تا رایزنی اولیه را صورت دهد.
تیم ایران در دور برگشت  از مرحله مقدماتی ،از چهار مسابقه پیش رو باید سه دیدار را در تهران برگزار کند.
بازی با عراق و بحرین در تهران بسیار حیاتی است و برای فوتبال ما حکایت مرگ و زندگی دارد.
گفته می شود روز سه شنبه و از طریق مجازی، مسوولان  و دست اندرکاران فوتبال در afcدر این زمینه گفتگو  خواهند کرد.
فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد خود را برای میزبانی مسابقات در خرداد ماه را ارائه داده است.لازم است تصریح شود با توجه به برگزاری دیدارهای رفت ایران با بحرین و عراق در آن کشورها ،بایدعدالت و روح جوانمردی را در اجرای مسابقات مورد توجه قرار داد.
قطعا برای رای گیری در afc بحرین ،امارات و عربستان و حتی عراق به نفع ما عمل نخواهند کرد.قطریها هم قطعا پیشنهاد میزبانی می دهند تا توانایی های خود را در ابعاد اجرایی به رخ بکشند.
اگر این اتفاق رنگ واقعیت به خود بگیرد و امارات یا قطر میزبان مسابقات شوند با توجه به شرایط اقلیمی و شرجی هوا در خرداد ماه ،تمام شرایط به سود بحرین و عراق و به زیان ما رقم خواهد خورد.
شرایط جدول به گونه ای رقم خورده که تیم ما هر چهار دیدار خود را باید با پیروزی پشت سر بگذارد.
اگر برد برابر هنگ کنگ و کامبوج قطعی است ،اما بازی در کشور قطر یا امارات  و در مصاف با عراق و بحرین یقینا  برای ما دردسر ساز می شود.حتی یک تساوی با بحرین یا عراق حکم به حذف ما خواهد داد.
فوتبال ما از پیکارهای حساس در این کشورها خاطرات خوبی ندارد و مهندسی مسابقات به شکلی است که همه چیز به زیان ایران باشد.
از چگونگی دستور کار مسولان فوتبال و نحوه رایزنی آنها  برای جلسه مجازی دو روز آینده در afc اطلاع موثقی نداریم ،اما مانند مار گزیده ای که از ریسمان سیاه و سفید واهمه دارد از عواقب این تصمیمات پشت پرده، سخت دچار دلهره و اضطراب هستیم.
متاسفانه تصمیمات afc به شکل فزاینده ای وابسته به دخالتهای عناصر سیاسی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس است و در همه حال فوتبال ایران از این‌تفکرات نخ نما شده و جانبدارانه لطمه دیده است.
فوتبال ما جدا از ضعف در حوزه مدیریت و کار اجرایی از فقدان دیپلماسی ورزشی هم خسارتهای جبران ناپذیری متحمل شده است .
باید در این زمینه هم‌قدری تامل و برنامه ریزی داشت.

نویسنده:احمد میرزاییان