چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه

نگذارید باشگاه ایزد فردوسی تخریب شود!

روزگاری نه چندان دور باشگاه ایزدفردوسی تهران نام و نشانی داشت و پذیرای جمعی از دلاوران  صاحب نام کشتی بود. بزرگانی که هر کدام اسم و رسمی داشتند و باشگاهی که همه روزه جمع کثیری از گوش شکسته ها و آینده سازان در آنجا فرو می کوبیدند. 

روزگاری نه چندان دور باشگاه ایزدفردوسی تهران نام و نشانی داشت و پذیرای جمعی از دلاوران  صاحب نام کشتی بود. بزرگانی که هر کدام اسم و رسمی داشتند و باشگاهی که همه روزه جمع کثیری از گوش شکسته ها و آینده سازان در آنجا فرو می کوبیدند. 


اکنون اما آن کانون پرهیاهو و نفس گرم قهرمانان جز صدای سکوت بر نمی خیزد زیرا باشگاه در شرف تخریب و ساخت و ساز است. پای پول در میان است و عده ای با جدیت پی گیرند تا هر چه زودتر به نان و نوایی برسند. در این میان ظاهرا از مدعیان حمایت از ورزش نیز خبری نیست و فدراسیونی که مدام  فریاد وضعیت خراب کشتی و رانده شدن کشتی گیران را سر می دهد هم خبری از اوضاع ندارد.
محمدرضا حسرتی یکی از مربیان زحمتکش و پرتلاش باشگاه یادشده  در همین رابطه به البرز ورزشی گفت:   باشگاه «ایزد فردوسی» تهران حدود ٦٠ سال قدمت دارد و همواره کانون پرشور ورزش و کشتی بوده، در این مکان مربیان و کشتی گیران صاحبنام حضور داشتند و ده‌ها قهرمان المپیک، جهان و آسیا، از همین مکان سر بر آورده اند.
وی افزود: مالک این مکان فردی به نام حاج آقا ضیایی بود که چند سال پیش مرحوم شد. فرزندان وی هم عازم خارج از کشور شدند. مکان دست وراث افتاد.اکنون به خاطر تبدیل کردن این مکان به پول وتقسیم آن بین وارثین قصد دارند تغییر کاربری باشگاه را بگیرند و جای باشگاه پاساژ ساخته شود.  حسرتی تصریح کرد: متاسفانه  وزارت ورزش و شهرداری تهران هم به جای اینکه با موضوع قاطعانه برخورد کنند موضوع را خیلی جدی نمی گیرند در حالی که تا آنجایی که من می دانم اینجامجوز باشگاه دارد و اصولا نباید قابل تغییر کاربری باشد.


 این مربی در پایان تاکید کرد: در خواست من و تمام علاقمندان به کشتی و ورزش منطقه از مسئولین مربوطه  این است که اجازه ندهند باشگاهی که در آنجا  بزرگانی چون منصوربرزگر اکبر حیدری، مجید جواهری، ارسلان پیروز، حساس، تبریزی، مطلبی، علیرضا رضایی، امین طاهری، و بسیاری دیگر عرق ریخته اند، مربیگری کرده اند یا قهرمان جهان و المپیک شده اند تخریب شود.
فراموش نکنیم نوجوانان و جوانان نواحى طوس، هاشمی، دامپزشکی، جیحون، سلسبیل، مرتضوی، کمیل، چهار راه گلی، کارون، قصرالدشت، خوش، آریانا، بهنود و...  از استخر و سالن‌های ایزد فردوس استفاده می‌کردند. 
 با تخریب این باشگاه چه بسا آمار اعتیاد و بزهکاری در منطقه بیشتر خواهد شد.
گفت و گو: احمد  دباغ