جمعه دهم فروردین ماه
سرمربی ایرانی تیم‌ملی بلغارستان؛

ذوالقدری: تکواندو ایران یک برند جهانی است

سرمربی ایرانی تیم‌ملی بلغارستان گفت: همه می‌دانند که تیم‌ملی تکواندو ایران یکی از بهترین‌های دنیاست و من با شناختی کاملی که از کادرفنی و ملی‌پوشان داشتم ایران را انتخاب کردم چراکه شک نداشتم این اردوی تمرینی برای بچه‌های بلغارستان از نظر فنی بسیار مفید است.

سرمربی ایرانی تیم‌ملی بلغارستان گفت: همه می‌دانند که تیم‌ملی تکواندو ایران یکی از بهترین‌های دنیاست و من با شناختی کاملی که از کادرفنی و ملی‌پوشان داشتم ایران را انتخاب کردم چراکه شک نداشتم این اردوی تمرینی برای بچه‌های بلغارستان از نظر فنی بسیار مفید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از فدراسیون تکواندو ؛تیم ملی تکواندو بلغارستان به منظور برپایی اردوی مشترک با ملی پوشان کشورمان از روز 18 بهمن‌ماه با 6 هوگوپوش و فرزاد ذوالقدری سرمربی ایرانی خود وارد ایران شده‌ است و تمرینات را پیگیری می‌کند.

فرزاد ذوالقدری سرمربی ایرانی تیم‌ملی بلغارستان با اشاره به این اردوی مشترک در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: همه می‌دانند که تیم‌ملی تکواندو ایران یکی از بهترین‌های دنیاست و من با شناختی کاملی که از کادرفنی و ملی‌پوشان داشتم ایران را انتخاب کردم چراکه شک نداشتم این اردوی تمرینی برای بچه‌های بلغارستان از نظر فنی بسیار مفید است. در کنار بحث فنی تیم‌ملی بلغارستان می‌توانند احترام را که بحث اصلی رشته‌های رزمی است از بچه‌های ایران یاد بگیرند چراکه در این کشور به این موضوع خیلی کم پرداخته می‌شود.

وی افزود: این اردو هم کمپ فنی و هم اخلاقی است و بدون شک یکی از بهترین‌ شانس‌هایی است که برای تیم‌ملی بلغارستان فراهم شده و امیدوارم بچه‌ها بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

سرمربی ایرانی تیم‌ملی بلغارستان گفت: ما مسابقات قهرمانی اروپا را فروردین‌ماه به میزبانی بلغارستان پیش‌رو داریم که از اهمیت بالایی برخوردار است و بعد از آن هم رقابت‌ها کسب سهمیه المپیک را اردیبهشت‌‌ماه در برنامه داریم که در هر دو گروه زنان و مردان شرکت می‌کنیم.

ذوالقدری اینطور ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا از تمامی پتانسیل‌ها استفاده کرده و نتایج خوبی بدست آوریم؛ از رییس فدراسیون تکواندو ایران و کادرفنی که در این شرایط سخت کرونایی با ما برای حضور همکاری کردند، تشکر می‌کنم و واقعا از این حضور خوشحال هستم؛ ما اگر موفق به کسب سهمیه المیپ توکیو شویم بدون شک یکی از علت‌های موفقیت ما حضور در اردوی تمرینی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: تکواندو بلغارستان بضاعت کمی دارد و به طور کلی شاید 1500 تکواندوکار داشته باشد و به همین خاطر ما در بخش دختران شانس چندانی برای کسب سهمیه نداریم اما در بخش پسران  در وزن 68- کیلوگرم کاپیتان تیم "ولادیمیر دالاکلیف" با توجه به رنکینگ و تجربه خوب واقعا شانس بدست آوردن سهمیه را دارد. در وزن 80- کیلوگرم هم قرار است خودم مبارزه کنم و کار سختی دارم اما نشدنی نیست و امیدوارم بتوانیم هر دو سهمیه را کسب کنیم.

سرمربی ایرانی تیم‌ملی بلغارستان گفت: من ابتدا به عنوان بازیکن در تیم‌ملی بلغارستان حضور پیدا کردم اما با توجه به اینکه تکواندو ایران یک برند جهانی است، رییس فدراسیون تکواندو این کشور زمانی که دید یک بازیکن ایرانی پتانسیل بالایی دارد و حین تمرین نکاتی را گوشز‌د می‌کنم از من درخواست کردند که در کنار فعالیتم به عنوان تکواندوکار، سرمربیگری تیم را برعهده بگیرم.

وی اینطور ادامه داد: قطعا چالش بزرگی را پیش‌رو دارم و این مهم تمرکز بسیار بالایی می‌خواهد اما چالش شیرینی است که مطمئن هستم تجربه خوبی خواهد بود؛ تاکنون در تکواندو همچین موردی وجود نداشته که یک ورزشکار همزمان مسئولیت سرمربیگری را برعهده داشته باشد اما من این موضوع را قبول کردم و ایمان دارم می توان این کار را انجام داد.

ذوالقدری افزود: بلافاصله بعد از حضور در این اردو، به مدت یک هفته میزبان تکواندوکاران ایرانی خواهیم بود که یکی از بهترین اتفاقات ممکن است چراکه بعد از 20 روز رقابت‌های قهرمانی اروپا را پیش‌رو داریم.

سرمربی ایرانی تیم ملی بلغارستان گفت: اولین مدالم را در 18 سالگی و با سرمربیگری استاد عسکری کسب کردم و با شناختی که از ایشان دارم به کار فنی ایشان شناخت داشتم و همه چیز همان طور که فکر می‌کردم، پیش رفت. تکواندوکاران ایرانی به قدری سطح فنی بالایی دارند که بچه‌های بلغارستان اگر از هر کدام یک نکته فنی یاد بگیرند شاید اندازه 5 سال تمرینی برای آنها مفید باشد. خدا را شکر تا الان تمرینات خیلی خوب سپری شده و از کادرفنی و بازیکنان بخاطر برخورد صمیمانه‌ای که دارند، تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: تمرینات فنی ایران سطح بالایی دارد و با فشار زیادی همراه است و تکواندوکاران بلغارستان تاکنون اردویی به این شکل را تجربه نکرده‌اند؛ یک ماه قبل از اینکه در ایران حضور پیدا کنیم اولین اردوی تیم‌ملی را تشکیل دادم چراکه معمولا بازیکنان اروپایی در باشگاه به تنهایی تمرین می‌کنند و بعد به رویداد‌ها اعزام می‌شوند.

ذوالقدری اینطور ادامه داد: تکواندوکاران بلغارستان بچه‌های ایران را می‌شناسند و بچه‌هایی که الان در اردوی تیم‌ملی حضور دارند همه نامدار هستند و هوگوپوشان بلغار خوشحال هستند که جدای از زمین مسابقه در تمرین کنار این نفرات هستند.

سرمربی ایرانی تیم ملی بلغارستان با اشاره به قرارداد خود با این کشور گفت: من شهروند بلغارستان هستم اینطور نیست که مدت محدودی کار کنم؛ فعلا قرارداد من به عنوان سرمربی تا المپیک 2024 است و به عنوان بازیکن هم تا هر وقت که تصمیم بگیرم و در توانم باشد.

وی در پایان گفت: حضور در اردوی تمرینی تیم‌ملی ایران برای من ویژگی بسیار بالایی داشت چراکه  می‌توانم با تمرکز بیشتری تمرین کنم؛ کادرفنی همانطور که به بازیکنان ایرانی تمرین می‌دهد ما را نیز راهنمایی می‌کنند و تشکر می‌کنم که فدراسیون این فرصت را در اختیار ما قرار داد.