جمعه دهم فروردین ماه

رافائل نادال به مرحله یک چهارم نهایی اوپن استرالیا راه یافت

به نظر می رسد رافائل نادال پس از کنار زدن فابیو فوگینی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات اوپن استرالیا ، در زمان مناسب به اوج برسد.

به نظر می رسد رافائل نادال پس از کنار زدن فابیو فوگینی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات اوپن استرالیا ، در زمان مناسب به اوج برسد.نفر دوم با  آسیب جدی کمرش وارد مسابقات شد اما پس از غلبه بر کامرون نوری بریتانیایی در دور سوم نشان داد که بالاخره بهبود یافته است.

فوگینی در دو مسابقه از نادال شکست خورد و در سال 2015 در مسابقات اوپن آمریکا شکست داد اما پس از اینکه نتوانست در ست دوم تبدیل به گل شود ، به سرعت شکست را با نتایج  6-3 ، 6-4 ، 6-2 قبول کرد. نادال که خواستار کسب رکورد بیست و یکمین عنوان گرند اسلم است ، از زمان شکست در مرحله یک چهارم نهایی ملبورن مقابل دومینیک تیام ، هنوزیک ست را از دست نداده است.

وی گفت: "بدون شک اولین ست بهترین سطح من در مسابقات بوده است. این نیز طبیعی است ، زیرا من توانستم دو روز متوالی تمرین کنم. این تفاوت مهمی ایجاد می کند. اما ، در عین حال ، یافتن احساسات مثبت اکنون مهم است. وضعیت جسمی من باید مرتباً بهبود یابد. اما فکر می کنم این مسابقه نیز کمک کند. " لحظات بحرانی مسابقه در ست دوم رقم خورد ، جایی که فوگنینی با نتیجه 4-2 پیش افتاد و سه موقعیت داشت تا نتیجه 5-3 شود تا نادال فقط 4 بازی متوالی از بازی دور شود.

اسپانیارد در مرحله بعدی با استفانوس تسیتسیپاس ، راند پنجم دیدار خواهد کرد که پس از کناره گیری حریف ، ماتئو برتینی ، به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه شکم که در پیروزی سوم دور خود مقابل کارن خاچانوف متحمل شد ، بدون اینکه به زمین مسابقه برود ، به جمع هشت تیم نهایی رسید. نادال در هفت دیدار قبلی خود با تسسیپاس ، از جمله در ملبورن دو سال پیش ، شش برد را کسب کرده و از این مسابقه بسیار هیجان زده است.

وی گفت: اوضاع در ورزش به سرعت تغییر می کند. بعضی اوقات احساس می کنید که فلانی هستید ، سپس در چند مسابقه برنده می شوید و سپس بهترین احساس را می کنید. من توانستم در چهار مسابقه از قبل در اینجا پیروز شوم ، بنابراین اکنون یک حریف بسیار سر سخت در پیش رو دارم. من باید بهترین بازی خود را انجام دهم. ببینیم آیا من قادر به انجام آن هستم. من از بازی در آن مسابقه یک چهارم نهایی بسیار هیجان زده هستم. اگرشرایط اکنون من را با پنج روز پیش مقایسه کنید ، متفاوت است و همچنین دیدگاه و وضعیت روحی من نیز کاملا متفاوت است.

دوستان روسی دانیل مدودف و آندری روبلف پس از پیروزی های صریح و مستقیم در چهار مرحله گذشته با یکدیگر بازی خواهند کرد. مدودف پس از پیروزی طوفانی پنج ست خود مقابل فیلیپ کراژینویچ بهبود یافت تا مکنزی مک دونالد را با نتیجه 6-4 ، 6-2 ، 6-3 شکست دهد ، در حالیکه روبلف ، کاسپر رود را با نتیجه 6-2 ، 7-6 (3) برد.

مدودف که در 18 مسابقه پیروزی دارد ، در هر سه مسابقه قبلی در تور تورنمنت مقابل روبلف پیروز شده است. این زوج قبل از مسابقات با هم تیمی بودند و جام ATP را برای کشورشان به دست آوردند و مدودف گفت: این کار ماست. ما می توانیم درست قبل از مسابقه صحبت کنیم. مطمئناً ، در طول مسابقه سعی خواهیم کرد تا پیروز شویم ، برای بهترین خود بجنگیم. گاهی اوقات حتی می توانید، در زمین دعوا نکنید ، اما در زمین درباره موارد دیگر بحث کنید زیرا ما رقیب هستیم. بعد از مسابقه ما دوستان خوبی هستیم.

برای اولین بار در دوره اوپن ، سه مرد روس به مرحله یک چهارم نهایی یک اسلم راه می یابند که مدودف و روبلف به جمع تعجب آور اصلان کاراتسف پیوستند.

مدودف گفت: این برای ورزش ما عالی است. ما هر دو با آندری بسیار خوشحال هستیم که اصلان خوشحال است ، زیرا او در کاپ ATP  تمرین خوبی داشت. احساس می کردیم که او می تواند کار شگفت انگیزی انجام دهد. صادقانه بگویم ، حضور در قرعه کشی اصلی گراند اسلم اول و ایجاد چهارم یک چیز استثنایی است. بگذارید ببینیم او فردا چگونه عمل می کند.

مترجم: اعظم سعیدی