جمعه دهم فروردین ماه

سوکولوف رویاها را به واقعیت تبدیل می کند.

بازیکن برجسته بلغاری درباره تغییرات والیبال و تأثیر آن بر او صحبت می کند

طی یک دهه گذشته ، تسوتان سوکولوف نه تنها به عنوان ستاره بزرگ و لیدر تیم ملی بلغارستان ، همچنین به عنوان یکی از بازیکنان موفق باشگاه در جهان با رزومه چشمگیر و دارای افتخارات بین المللی و ملی شناخته شده است.


وی افزود: 10 سال گذشته در والیبال برای من غیرقابل توصیف بود. والیبال مرا به عنوان یک انسان، ساخته است. والیبال به من یاد داد که چگونه بجنگم و اهدافم را دنبال کنم. این به من آموخت که برای هر توپ و برای هر چیزی که می خواهم به آن برسم ، بجنگم. در طول این سال ها ، من احساسات خوب زیادی در والیبال تجربه کرده ام ، بسیاری از آرزوهایم را به واقعیت تبدیل کرده ام ، و همچنین امیدوارم که بیشتر آنها در آینده محقق شوند. 
متولد آخرین روز 1989 ، جوانی 15 ساله بود که اولین تماس خود را با تیم ملی دریافت کرد. هنگامی که 19 ساله بود، در تیمی بود که در مسابقات قهرمانی اروپا 2009 CEV والیبال مدال برنز را کسب کرد ، اما بزرگترین موفقیت او به عنوان بازیکن عضوی از شیرهای بلغارستان در 2012 حاصل شد ، زمانی که آنها به نیمه نهایی بازی های المپیک لندن رسیدند. او در سه ست مرحله یک چهارم نهایی برابر آلمان 22 امتیاز بالایی را کسب کرد.
سوکولوف گفت: من هرگز پیروزی مقابل آلمان را در بازی های لندن، که با آن به مرحله نیمه نهایی راه یافتیم ، فراموش نمی کنم. اولین المپیک من یک تجربه شگفت انگیز بود که صمیمانه امیدوارم دوباره آن را تجربه کنم. مانند همه ورزشکاران ، بزرگترین آرزوی من کسب عنوان المپیک است و امیدوارم روزی این اتفاق بیفتد. 
بلغارستان در توکیو 2020 ظاهر نخواهد شد. علیرغم اینکه فقط یک مسابقه تا انتخابی در تابستان 2019 فاصله داشت ، آنها موفق به تبدیل امتیاز مسابقه (در سری سوم بازی تعیین کننده پس از پنج ست) برابر برزیل نشدند. این بدون شک یک مسابقه ناراحت کننده فراموش نشدنی دیگر برای سوکولوف بود.
"علیرغم عملکرد خوب ما در آن بازی با برزیل ، طعم تلخ عدم صعود به المپیک هنوز باقیست،  زیرا برای هر ورزشکار این مهمترین مسابقه ای است که آرزو دارد. فراموش کردن این بازی واقعاً دشوار است. من هنوز به آن فکر می کنم ، زیرا بسیار دردناک بود. مسابقاتی از این دست، از این نظر فراموش نشدنی هستند که به شما یک درس ارزشمند می دهند که باید آن را برای زندگی به یاد بیاورید. اما فراموش نشدنی ترین آنها مسابقاتی است که در آن تیم برنده می شود و ثابت می کند که زمانی فرا می رسد که تمرینات طولانی ، تلاش ها و تمایل به پیروزی نتیجه می دهد. بعد از سختی های زیادی که کشیده اید،احساس رضایت می کنید. "
او از باشگاه بومی خود در بلغارستان ، مارک یونیون ایوکونی دوپنیتسا ، مستقیماً به یکی از تیم های برتر جهان در آن زمان ، ترنتینو وولی ترنتو نقل مکان کرد و تقریباً بلافاصله در مسابقات قهرمانی جهان باشگاه های 2009 ، اولین عنوان از سه عنوان جهانی در مقابل تیم نیروگاه ایتالیایی را،  با کسب مدال طلا گرفت.
وی افزود:کسب اولین قهرمانی باشگاه های جهان در دوحه لحظه ای بود که هرگز فراموش نمی کنم ، زیرا این اولین مدال طلای من در سطح بین المللی بود. نمی توانم بگویم که یک مدال ، یک جایزه یا یک پیروزی وجود دارد که می توان به کلی فراموش کرد ، اما این اولین بار بود و به من نشان داد که می توانم برای همه اهدافی که در پیش دارم بجنگم.
سوکلوف با ترنتینو در دو دوره زیر و یک برنز در 2013 بار دیگر عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد. او این موفقیت را با همان باشگاه در 2018 تکرار کرد و در 2019 برنز گرفت ، این بار به عنوان بازیکن زنیت کازان روسیه. در سه نوبت ، در سال های 2013 ، 2017 و 2018 ، این ورزشکار بلغاری به عنوان بهترین مخالف شناخته شد و در تیم رویایی مسابقات به افتخار رسید ، اما او تمایل دارد که اهمیت موفقیت های فردی خود را نادیده بگیرد.
"در یک بازی جمعی مانند والیبال ، اهداف مشترک تیم مهمترین هستند. به نظر من در ورزش های گروهی هیچ موفقیت فردی وجود ندارد. هر پیروزی و هر جایزه فردی کار تیمی را منعکس می کند ، بنابراین من فکر می کنم تمام شناخت های فردی من به تیم و بچه هایی است که روزانه آموزش دادم و با آنها کارکردم. می توانم بگویم که من خوش شانس هستم که فرصتی پیدا کردم تا در کنار با استعدادترین والیبالیست های دهه بازی کنم. "
ویترین وی دارای هفت مدال از لیگ قهرمانان CEV ، از جمله آخرین عنوان قهرمانی قاره و تعداد زیادی جام و مدال داخلی در ایتالیا ، ترکیه و روسیه است. از این فصل، با پیراهن دینامو مسکو رقابت می کند.
"به نظر من ، تمام عناصر والیبال در 10 سال گذشته بسیار تغییر کرده اند. این بازی بیشتر به یک ورزش قدرتی تبدیل شده است. قدرت تیم ها در رده بندی جهانی بسیار متعادل است. سطح بازی به طور مداوم در حال افزایش است و هیچ بازیکنی حق ندارد توانایی های حریف خود را دست کم بگیرد. اگر می خواهید برنده شوید باید با تمام وجود بازی کنید و همه برای پیروزی تلاش کنند! "
 مترجم : اعظم سعیدی