پنجشنبه نهم فروردین ماه

توکلی:می توانستم به ورزش کشور کمک کنم اما..

بازی های المپیک سیدنی مدال طلای حسین توکلی نور امید در کاروان نا امید ورزش ایران بود با طلای این قهرمان ارزشمند راه خلق افتخارات در ورزش وزنه برداری دوباره هموار شده بود.

بازی های المپیک سیدنی مدال طلای حسین توکلی نور امید در کاروان نا امید ورزش ایران بود با طلای این قهرمان ارزشمند راه خلق افتخارات در ورزش وزنه برداری دوباره هموار شده بود.


قهرمان المپیک و مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری کشورحسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار البرزورزشی در مورد شرایط این روزهای وزنه برداری کشور اظهار کرد: اگرچه با دنیای قهرمانی خداحافظی کرده ام اما فعلا در این حوزه کار خاصی انجام نمی دهم در صورتی که با توجه به تجربیاتی که در رشته وزنه برداری دارم فدراسیون نباید قهرمانانی مانند من که برای کشور مدال های رنگارنگ و افتخارات متعددی در این رشته برای ایران به ارمغان آورده است را از دست بدهد. 

توکلی در ادامه اضافه کرد: حداقل به عنوان مربی می توانستم در کنار تیم ملی باشم. همانگونه که ورزشکاران ارزنده ای را تربیت کرده ام و  به تیم ملی تحویل داده ام اما زمانی که بی توجهی می کنند از یک جایی به بعد احساس می کنی آن طور باید کارایی نداریی و تلاش نیز فایده ای ندارد چون قدر تو را نمی دانند و اگر پیشنهادی هم می شود در جایگاهی پایین تر باید بنشینی که ترجیح دادم کناره گیری کنم و میدان را برای دیگران خالی بگذارم.
دارنده مدال طلا المپیک در مورد اینکه اکنون در چه شغلی مشغول به فعالیت است افزود: هم اکنون کارمند رسمی وزارت ورزش هستم.
وی در ادامه بیان کرد: وقتی که در جهت پیشرفت و قهرمانی ورزشکاران کشور از سرمایه ملی استفاده نمی شود انتقاد کردن و تلنگر زدن به مدیران برای بهبود شرایط هیچ فایده ای ندارد زیرا خودشان را به خواب زده اند.
توکلی در مورد قطع فعالیتش با احسان حدادی ابراز کرد: بنده سه سال به عنوان مربی بدنساز و مشاور در کنار احسان حدادی بوده ام البته رفاقت ما سرجای خودش است اما به خاطر شرایطی که به وجود آمده فعلا ایشان برای ادامه تمریناتش درامریکا است به این خاطر همکاری مان لغو شد.
گفت و گو: الهه طائمه