جمعه دهم فروردین ماه

مرعشیان: خوزستان مهد کشتی فرنگی است

سید حسین مرعشیان گفت: خوشبختانه یک سالن در شأن کشتی خوزستان در شهرستان اندیمشک آماده بهره برداری است.

دکتر سید حسین مرعشیان رئیس هیأت کشتی استان خوزستان در گفت در حال حاضر شیوع ویروس کرونا دست ما را بسته است و لحظه شماری می کنیم که این شرایط تمام شود تا کار خود را با قدرت پیگیری کنیم.
وی در مورد شرایط حال حاضر کشتی گیران خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در خوزستان زیاد است و باید به دقت مسائل ایمنی و بهداشتی رعایت شود. مربیان با ما هماهنگ هستند و کشتی گیران نیز در فضای باز کار می کنند و ملی پوشان نیز تمرینات خود را از کادر فنی می گیرند و با مربیان سازنده خود روند آماده سازی را پشت  سر می گذارند.
مرعشیان در مورد کارهای انجام شده در این مدت گفت: در حال حاضر اصلی ترین بحثی که ما در هیأت کشتی استان دنبال می کنیم مهیا کردن سالن کشتی اندیمشک بعنوان یکی از سالن های تمرین اصلی کشتی گیران خوزستانی است. عمده قهرمانان جهان و آسیا از سالن قدیمی شهر اندیمشک بیرون آمدند ولی این سالن اصلا در شأن کشتی نبود. خوشبختانه به همت آقای حیدری مدیرکل ورزش و جوانان و پیگیری های قابل تقدیر آقای حسن وند نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی یک سالن بزرگ در شأن کشتی استان خوزستان ایجاد شد و سالن قبلی نیز در کنار این سالن قرار گرفت تا بتوانیم از فضای آن نیز به اقتضای شرایط استفاده کنیم. در این چند روز گذشته تشک های این سالن نیز پهن و آماده بهره برداری شد.
وی در مورد برگزاری مسابقات لیگ در استان خوزستان تصریح کرد: خوزستان همیشه لیگ پایه را برگزار می کرد و سال گذشته نیز استقبال خوبی از برگزاری این لیگ ها شد به طوری که در کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان تیم های زیادی شرکت کردند.

مرعشیان ادامه داد: در لیگ برتر  نیز ما همیشه در کشتی فرنگی پایه اصلی بودیم و در دوره گذشته تیم های دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، سیناصنعت ایذه و آریوبرزن بهبهان از استان خوزستان شرکت کردند. البته تیم داری کار راحتی نیست و با توجه به اوضاع اقتصادی به وجود آمده و اینکه کسب و کارها تعطیل و یا به وقفه افتاده کار به مراتب سخت تر شده است اما ما نا امید نیستیم و اگر شرایط مهیا باشد حتما در لیگ حضور خواهیم یافت.
وی در مورد روند انجام کارها در هیأت کشتی استان اظهار داشت:  خوشخبتانه هماهنگی خوبی فی ما بین هیأت کشتی با اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی وجود دارد و مشکل خاصی در انجام امور نداریم. امیدواریم ستاد مبارزه با کرونا تصمیمات تازه ای برای بازگشت به روال قبل بگیرد اما همانطور که می دانید در حال حاضر خوزستان از لحاظ شیوع ویروس خطرناک کرونا، اوضاع خوبی ندارد.
مرعشیان گفت: البته سعی کردیم که برخی از کارها را به صورت مجازی انجام دهیم و به همین منظور به مسئول روابط عمومی هم چند مسئولیت جدید دادم که فعال شود تا در فضای مجازی قهرمانان استان بیشتر دیده شوند.
وی در مورد عملکرد فدراسیون در چند ماه اخیر تصریح کرد: آقای عسگری دبیر فدراسیون با ما در تماس است و پیگیری کارها را انجام می دهند. به نظرم اگر تعامل فی ما بین فدراسیون و هیأت کشتی نباشد، کارها به درستی جلو نمی رود و خوشبختانه تا الان این کار انجام شده است. مورد دیگر که باید عنوان کنم اینکه محل تمرینات تیم های ملی همیشه جزء موضوعاتی بود که در مورد آن افسوس می خوردم که چرا یک قهرمان جهان و المپیک باید در جایی استراحت کند که در شأنش نیست. اما خوشبختانه فضایی درست شد که مانند یک هتل امکانات دارد و فی الواقع خانه کشتی شهید ابراهیم هادی در شأن قهرمانان ملی ما است.

رئیس هیأت کشتی استان خوزستان در مورد طرح چرخه انتخابی گفت: دورادور این طرح را دنبال می کنم و کلیتش را مرور کرده ام. از سوی دیگر شاهد این بودیم که فدراسیون جلساتی با قهرمانان جهان و المپیک راجع به این طرح گذاشته است و به یک اجماع رسیده اند که کار با این شیوه پیش برود و امیدوارم که این موضووع در نهایت به نفع کشتی تمام شود.

وی ادامه داد: انتخابی حسنش این است که کشتی گیری که برای خود شانسی قائل است دلزده نمی شود. اگر انتخابی باشد جوان ها دلسرد نمی شوند و این کار ایجاد انگیزه می کند. شاید این موضوع تا تثبیت شود به مذاق برخی خوش نیاید ولی باید بگویم که  من از همان اول نیز با انتخابی موافق بودم.

وی در پایان در مورد شرایط کشتی کشور خاطرنشان کرد: یک بحث اصلی که در مجمع دنبال کردیم و در دستور کار خود نیز قرار گرفته، تعامل با آموزش و پرورش برای جذب حداکثری ورزشکاران است چراکه تعداد نفراتی که در سالن های کشتی می آیند نسبت به گذشته های دور بسیار کم شده است و تأکید فدراسیون در این زمینه بسیار درست است و دلیل آن نیز این است که اگر کمیت پایین بیاید روی کیفیت نیز تأثیر گذار است.