پنجشنبه نهم فروردین ماه
چند برش از فوتبال ایران؛

کاش بازی ستارگان جام جهانی تماشاگرداشت

عصر روز گذشته دیدار دوستانه دو تیم فوتبال ستارگان جام جهانی 98 فرانسه و منتخب سرخابی های پایتخت به منظور گرامیداشت زنده یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان در استادیوم بدون تماشاگر آزادی برگزار شد.

عصر روز گذشته دیدار دوستانه دو تیم فوتبال ستارگان جام جهانی 98 فرانسه و منتخب سرخابی های پایتخت به منظور گرامیداشت زنده یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان در استادیوم بدون تماشاگر آزادی برگزار شد.

البته برد یا باخت در برگزاری این دیدار که صرفاً به خاطر تداعی شدن یاد و خاطرات بازی های خوب میناوند وانصاریان در دو تیم بزرگ پرسپولیس و استقلال و یا تیم ملی فوتبال کشورمان نیز چندان مهم نبوده است. هدف برگزار کنندگان این بازی دوستانه ، گرامیداشت یاد مهرداد میناوند و  علی انصاریان مانند تعداد زیادی از بازیکنان و مربیان و سایر پیشکسوتان فوتبال ایران در سال های قبل ، که زحمات زیادی برای فوتبال کشور کشیده اند بود.

در جریان برگزاری این دیدار دوستانه ستارگان جام جهانی 98 و منتخب سرخابی های پایتخت ، تعداد بیشماری از بازیکنان سابق فوتبالنظیر علی دایی، علی کریمی، کریم باقری، خداداد عزیزی، رسول  خطیبی، علی رضا نیکبخت واحدی، حسین کاظمی، جواد کاظمیان، بهنام ابولقاسم پور، پرویز برومند، علی لطیفی و ......با پوشیدن پیراهن این دو تیم و همچنین به خاطر ابراز همدردی با خانواده محترم زنده یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان مقابل همدیگر بازی کردند. علی پروین و بیژن ذوالفقارنسب دو تن از بازیکنان مطرح اسبق تیم ملی و پرسپولیس نیز به عنوان سرمربیان دو تیم قرار گرفتند.

تیم منتخب سرخابی های پایتخت سرانجام موفق به پیروزی چهار بر دو برابر تیم جام جهانی 98 شدند.علی کریمی برای تیم منتخب سرخابی ها و خداداد عزیزی نیز از نقطه پنالتی برای تیم ستارگان جام جهانی 98 گلزنی کردند.کریم باقری یکی دیگر هم یکی دیگر از پنالتی های تیم ستارگان جام جهانی 98 را به خوبی نتواسته بود به گل مبدل کند.

شایعه یا واقعیت؟

 شنیده ایم مدیران باشگاه استقلال بعد از سومین باخت این فصل تیم استقلال برابر سپاهان اصفهان به محمود فکری سرمربی استقلال یک مهلت دو هفته ای برای مشخص شدن وضعیت ابقا ایشان به عنوان سرمربی در کادر فنی آبی پوشان پایتختی را ارائه داده اند.

وی بدون تردید می بایست دو بازی بعدی تیمش با رقبا را برنده از میدان خارج کند، در غیر اینصورت هر لحظه احتمال دارد که فکری بدلیل سقوط دو پله ای تیمش از صدر جدول تا رده سوم لیگ، جای خود را به دیگر مربیان سرشناس رسماً واگذار کند.

 

تقابل گل محمدی با قلعه نویی

روز جمعه آتی، دیدار عقب افتاده دو تیم فوتبال پرسپولیس تهران و گل گهر سیرجان در ادامه رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور برگزار خواهد شد. تیم پرسپولیس نیز در جریان برگزاری این دیدار مهم مقابل تیم قلعه نویی به فکر کسب چهارمین پیروزی متوالی برای قرار گرفتن در صدر جدول لیگ خواهد بود. شاگردان گل محمدی در صورت برتری قاطعانه خود مقابل شاگردان قلعه نویی قصد پس گرفتن صدر جدول لیگ را از سپاهان را درنظر دارند.

کاپیتان تیم شهرخودرو قرارداد خود را یکطرفه فسخ کرد

اکبر صادقی کاپیتان تیم فوتبال شهرخودرو قرارداد خود را با توجه به وجود بندی در قراردادش امروزبه صورت یکطرفه قرارداد خود را فسخ کرد.این اتفاق در حالی رخ داد که صادقی روز گذشته در تمرین شهرخودرو حضور پیدا نکرد و به مسئولان این باشگاه اعلام کرد دیگر به این تیم باز نخواهد گشت.همچنین سعید جلالی راد دروازه‌بان شهرخودرو که قراردادش را یکطرفه فسخ کرده است به صورت قرضی راهی نساجی مازندران شد.

نویسنده: حسن امام قلی