پنجشنبه نهم فروردین ماه

خروج ويليامز از میدان مسابقات اپن استرالیا    

سرنا ویلیامز در  حالی که می گریست در کنفرانس کوتاه مطبوعاتی خود پس از مسابقه ،پس از شکستی دیگر از  مارگارت کورت با رکوردی برابر در  مسابقات گرند اسلم ، شکست خود را به نائومی اوساکا "یک روز خطای بزرگ"

سرنا ویلیامز در  حالی که می گریست در کنفرانس کوتاه مطبوعاتی خود پس از مسابقه ،پس از شکستی دیگر از  مارگارت کورت با رکوردی برابر در  مسابقات گرند اسلم ، شکست خود را به نائومی اوساکا "یک روز خطای بزرگ" نامید.  

تلاش کهنه کار آمریکایی برای رسیدن به نهمین فینال اوپن استرالیا و رقابت با ۲۴ عنوان اصلی مارگارت کورت ،در مرحله نیمه نهایی ۶-۳، ۶-۴ توسط بازیکن ژاپنی به پایان رسید.                                                              

ویلیامز 39 ساله  ، با قبول زودهنگام   2-0 قبل از  آنکه اوساکا پنج ضربه  مستقیم  خود را به نمایش بگذارد نتیجه را واگذار کرد.                                   

 قهرمان ۲۳ بار گرند اسلم گفت: تفاوت امروز ،خطاها بود. من اشتباهات زیادی کردم. راستش فرصت هایی بود که می توانستم برنده شوم. ميتونستم 5-0 برنده باشم ،روز خطای بزرگی برای من بود.                                                                               

  با تاکیدبر آنچه باعث اشتباهات زیادی شد، اشک ریزان به خبرنگاران گفت: نمی دانم. کارم تمومه،قبل از اينکه برم بيرون.                                                                            

در ضربات قدرتی بازی ها  ، این اوساکا بود که میدان  دار بود و ۲۰ پرتاب موفقیت آمیز نسبت به ۱۲ پرتاب موفقیت آمیز ویلیامز زد، در حالی که مرتکب سه خطای کمتر شد.                                                                                                                     

ویلیامز گفت که او به خوبی مقهور ضربات در تمام مسابقه شده بود و هیچ توضیحی برای شکست خوردنش نداشت  جز اینکه  بگوید "اشتباهات بسیاری رخ داد ، اشتباهاتی آسان".                                                                                                

پیروزی اوساکا او را درجایگاه مهم قبلی اش با بُرد 23 مرتبه اش در گرند اسلم،درحالی که چهار سال پیش طی مسابقات ملبورن باردار بود  بدست آورد،یک پله پایین تر از کورت،  نگه داشت.                                                                                               

 ویلیامز از آن زمان چهار فینال اسلم را از دست داده است و در حالی که از میدان خارج می شد دستش را روی قلبش گذاشت، تقریباً انگار خداحافظی می کرد.                                                                                                   

در مورد آن از وی  پرسیده شد ، ژست بیشتر در مورد احترام به جمعیت ، که اجازه داده شد به راد لاور آرنا پس از پنج روز قرنطینه آمده بودند و یک تعظیم به  هموطنان آمریکایی بود. وی افزود:"نمی دانم. اگر تا به حال خداحافظی می کردم به کسی نمی گفتم.»

اما ویلیامز بعدها پیامی صمیمانه برای طرفداران استرالیایی اش در اینستاگرام منتشرکرد.                                                                                            

"امروز نتیجه یا عملکرد ایده آلی نبود اما به هر حال اتفاق می افتد ... من خیلی مفتخرم که توانستم جلوی همه شما بازی کنم.» "حمایت شما، صدای تشویق های شما،  کاش امروز  فقط می توانستم برای شما بهتر عمل کنم. من برای همیشه بدهکار و سپاسگزار از تک تک شما هستم. دوستتان دارم.دوستتان دارم.دوستتان دارم  و می پرستمتان".                                             

اوساکا که ۱۶ سال از ویلیامز کوچکتر است و در حال تماشای او بزرگ شده است، گفت که مفتخر است که در آن میدان بود.                                                 

«منظورم این است که قطعاً معنی  و ارزش زیادی دارد. من فکر می کنم هر بار که با او بازی می کنم، احساس می کنم  چیزی است که قطعا ً خیلی برایم خاطره ساز خواهد بود". او افزود: صحبت از بازنشستگی این بازیکن آمریکایی است که من  را «غمگین» کرده است. من می خواهم او برای همیشه بازی کند.» "اون مانند کودکی در قلب من هست"

مترجم: اعظم سعیدی