جمعه دهم فروردین ماه
مولایی برادر اسرائیلی ها  شد؛

میر اسماعیلی: لکه شرم بر پیشانی سعید نشسته است

 یک جودوکار ایرانی که پس از دستور اعلام کناره گیری از مسابقه از طرف مسئولین ،(باهدف اجتناب از روبه رو شدن با حریف اسرائیلی )از بازگشت به ایران خودداری کرد، در اسرائیل رقابت خواهد کرد.سعید مولایی گفته است با توجه به اتفاق مسابقات جهانی جودو ۲۰۱۹ ژاپن ، از برگشت به وطنش واهمه دارد.

 یک جودوکار ایرانی که پس از دستور اعلام کناره گیری از مسابقه از طرف مسئولین ،(باهدف اجتناب از روبه رو شدن با حریف اسرائیلی) از بازگشت به ایران خودداری کرد، در اسرائیل رقابت خواهد کرد.سعید مولایی گفته است با توجه به اتفاق مسابقات جهانی جودو ۲۰۱۹ ژاپن ، از برگشت به وطنش واهمه دارد.

ایران که اسرائیل را دشمن درجه یک خود می شناسد، از سوی فدراسیون بین المللی جودو بعد از این رخداد، به حالت تعلیق درآمد.

رسانه های اسرائیلی حضور او در بازی های تل آویو را « اتفاقی تاریخی» نامیده اند. مولایی نماینده مغولستان در گرند اسلم دو روزه ای جی اف در تل آویو است!!

پس از ورود مولایی به اسرائیل در روز یکشنبه، جودوکار اسرائیلی ساگی موکی، ( مولایی می گوید به او گفته شده بود از رقابت در برابر  وی در توکیو امتناع کند) تصویری در رسانه های اجتماعی با عنوان: "برادر خوش آمدی" در حالی که این دو شانه به شانه یکدیگر ایستاده اند را،  منتشر کرد.

این دو بازیکن اکنون می توانند در بازی های تل آویو با هم روبه رو شوند.

موکی به رادیو اسرائیل گفت: این پیام بزرگی برای جهانیان است. «این چیزی است که حتی می تواند ایران را به اسرائیل نزدیک تر کند. به سادگی نشان می دهد که چگونه ورزش می تواند مردم را گرد هم بیاورد و مرزها را بشکند.»

مولایی پس از سرپیچی وی در پی بازی های توکیو ، از سوی  دولت آلمان به وی پناهندگی اعطا شد و از مارس ۲۰۲۰ اجازه رقابت زیر پرچم مغولستان توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) را پیدا کرد.

  ایران با بیزاری از خبر شرکت او در این رقابت ها در تل آویو واکنش نشان داد.

میراسماعیلی: رئیس فدراسیون جودو ایران  خطاب به مولایی می گفت: «این افتخار نیست بلکه لکه ای از شرم بر پیشانیتان است که برای همیشه در کنار شما خواهد ماند، زیرا شما به آرمان های نظام، به میهن خود پشت کرده و به آن افتخار می کنید.»                                                                              

  ایران از تعلیق خود از سوی آی جی اف درخواست تجدید نظر کرد و ادعاهای مولایی را «ادعاهای دروغین» می خواند.

جمهوری اسلامی حق حضور اسرائيل را به رسميت نمی شناسد و به ورزشکاران ایرانی دستور داده می شود از روبرو شدن با اسرائيل در رقابت های بين المللی اجتناب کنند.

مترجم: اعظم سعیدی