جمعه هفتم اردیبهشت ماه
چند برش از فوتبال ایران؛

دوئل قلعه نویی و گل محمدی سیرجان

بعد از ظهر امروز ( جمعه) دو تیم فوتبال گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران در چارچوب لیگ برتر باشگاه های  ایران در سیرجان به مصاف هم می روند.

 بعد از ظهر امروز ( جمعه) دو تیم فوتبال گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران در چارچوب لیگ برتر باشگاه های  ایران در سیرجان به مصاف هم می روند.

پرسپولیس امروز در صورت پیروزی رسماً عنوان قهرمان نیم فصل امسال رقابت های لیگ بیستم فوتبال کشور را به خود اختصاص خواهد داد. زیرا در حال حاضر فاصله امتیازات پرسپولیس نسبت به سه چهار تیم دیگر بالای جدول و مدعیان به مراتب بیشتر از سپاهان، استقلال، صنعت نفت آبادان و تراکتور تبریز و یا فولاد خوزستان است. به همین دلیل امروز شاگردان یحیی گل محمدی در مصاف مهم با سیرجان برابر تیم امیر قلعه نویی فقط به اخذ هر سه امتیاز کامل این بازی نیاز مبرم دارد. از طرفی تیم های بالای جدول لیگ برتر ایران مثل سپاهان، استقلال، صنعت نفت آبادان و حتی فولاد خوزستان نیز بی صبرانه منتظر نتیجه نهایی دیدار دو تیم پرسپولیس و گل گهر در سیرجان هستند تا آنگاه از وضعیت  صدرنشین دوباره پرسپولیس در لیگ بیستم کاملاً آگاهی کافی پیدا کنند. متأسفانه تیم استقلال و محمود فکری سرمربی جوان آبی پوشان پایتخت نیز که قبلاً در صدر جدول لیگ برتر کشور قرار گرفته بودند. به دلیل باخت دو بر صفر از سپاهان امید خودشان را برای فقط صدرنشینی و همچنین عنوان قهرمانی در نیم فصل اول لیگ برتر را تا حدودی از دست داده اند.

مربیان باتجربه گل گهر و پرسپولیس به رونق و گرمی بیشتر بازی این دو تیم  میانه جدول شهرستانی با دیگر تیم پرطرفدار تهرانی بالای جدول و مدعی کسب عنوان قهرمانی نیم فصل اول لیگ به مراتب  افزوده خواهد کرد.

 

به بهانه موفقیت خیلی بهتر پرسپولیس در رقابت های داخلی و استانی

 مگر استقلال هم زیر پوشش دولت قرار ندارد؟

چندین سال است که تیم فوتبال پرسپولیس با کسب چهار عنوان قهرمانی در لیگ برتر و دو مقام نائب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بنابر این گوی سبقت را از استقلال گرفته است. در طی سال های پیش تاکنون تیم پرسپولیس با هدایت ایوانکویچ و همچنین گل محمدی علاوه بر کسب چهار عنوان با ارزش قهرمانی در لیگ برتر ایران ، دو عنوان نائب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نیز هم گرفته است. به این دلیل پرسپولیس تا این جای کار از موفقیت بیشتری نسبت به استقلال داشته است. در عوض تیم استقلال هم هرچند در طی سال های گذشته دوباره به عنوان قهرمانی در جام باشگاه های آسیا رسیده است ولی از آنزمان تاکنون نتوانسته است به عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نائل شود. اما طی سال های اخیر تاکنون فقط یکبار باهدایت زنده یاد ناصر حجازی موفق  به کسب مقام نائب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا شده است. اما اگر در آنزمان تیم استقلال در تهران هم موفق به شکست تیم جوبیلو ژاپن در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در استادیوم آزادی تهران می شد برای اولین بار به عنوان قهرمانی در لیگ بزرگ آسیایی نائل می شد. با این حال امسال هم پرسپولیس  برخلاف استقلال باردیگر خودش را برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر کشور کاملاً آماده کرده است. بدین ترتیب اگر امروز هم موفق به شکست تیم گل گهر سیرجان شود، آنگاه عنوان قهرمانی نیمه اول لیگ بیستم کشور را به خود اختصاص خواهد داد تا بعد  ببینیم که سرنوشت قهرمانی پرسپولیس و یا استقلال و یا دیگر از مدعیان لیگ به کجا کشیده خواهد شد. اما اینک سوأل ما از مدیران پرسپولیس این است که آیا مگر همین باشگاه نیز کماکان  زیر پوشش مالی و  حمایت دولت و یا وزارت ورزش و جوانان کشور قرار ندارد؟! پس چرا تیم استقلال هم در امر  نتیجه گیری مثبت برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر ایران همچنان در جا می زند و رفوزه می شود؟! و آیا مگر فقط پرسپولیس باید تاوان آن همه ناکامی  و بحران  مسائل مسابقه ای سال ها اخیر استقلالی های پایتخت را بدهد؟!

پنجره نقل و انتقالات نیم فصل دوم باز می شود

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران ادامه داد:‌ پنجره نقل و انتقالاتی به قوت خود باقی است و این زمان از 2 اسفند شروع و تا 28 این ماه به اتمام می‌رسد. دیدارهای هفته شانزدهم لیگ را از 5 و 6 اسفند به یازدهم این ماه منتقل کردیم تا تیم‌ها از این فضا استفاده کرده و هماهنگی بیشتری با بازیکنان جدید خود به دست آوردند.تا پایان نیم‌فصل دوم 15 هفته باقی مانده اما سه موضوع سبب تداخل بازی‌های لیگ برتر با سایر برنامه‌ها می‌شود. ابتدا مقدماتی جام‌جهانی است که در خرداد ماه انجام خواهد شد بحث دیگر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است که ما در آن مسابقات 4 نماینده داریم. موضوع سوم ایام شب‌های قدر است که در آن زمان نمی‌توانیم مسابقاتی را برگزار کنیم.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران تصریح کرد:  البته زمان قطعی سوپرجام بستگی به اردوی تیم ملی دارد اجازه بدهید این زمان را با اطلاعات بیشتری اعلام کنیم. جام حذفی هم که طبق برنامه‌های سال‌های قبل 100 درصد باید برگزار شود. دو مرحله از آن انجام شده و تیم‌های دسته‌های پایین‌تر مسابقات خود را در این جام برگزار کردند پس از اعلام نمایندگان لیگ‌های استانی دو و یک دسته اول و دسته دو قرعه‌کشی را انجام داده و نمایندگان رده‌های پایین‌تر به تیم‌های لیگ برتر ملحق خواهند شد.

مهدی درباره احتمال برگزاری یک مرحله از جام حذفی پیش از اتمام سال 1399 عنوان کرد: با توجه به فشردگی رقابت‌ها نمی‌توانم قطعی صحبت کنم اما اگر برنامه‌هایمان اجازه بدهد این کار را انجام خواهیم داد. می‌خواهیم با توجه به شرایط کرونا نهایت استراحت و آرامش را برای تیم‌ها در نظر بگیریم زیرا در این شرایط وضعیت اقامت و سفر کردن برای تیم‌ها سخت است.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره احتمال تعطیلی مسابقات در زمان برگزاری لیگ قهرمانان گفت:‌ این موضوع همه به بحث میزبانی تیم‌های ایرانی باز می‌گردد. کنفدراسیون فوتبال آسیا تا کنون میزبان مسابقات را مشخص نکرده و این موضوع بنابر قوانین داخلی هر کشور و مدیریت بهداشتی آنها درباره پروتکل‌های بهداشتی مشخص خواهد شد. شاید لازم باشد تیم‌های ما 5 تا 10 روز قبل از شروع لیگ قهرمانان در آن کشور حاضر شوند.

مهدی ادمه داد: الان نمی‌دانیم تیم‌های ما در کشورمان میزبان خواهند بود یا خیر. بنا داریم حتی‌الامکان مسابقات را با کمترین وقفه برگزار کنیم اما 4 نماینده کشورمان در مسابقات لیگ هستند و اگر بخواهیم بازی آنها را در لیگ برتر برگزار کنیم دست کم بازی 8 تیم به تعویق خواهد افتاد. در این شرایط جدول ما بار دیگر دچار تغییر خواهد شد اما اگر میزبانی‌ها اجازه بدهد و شرایط به شکلی باشد که بتوانیم دست کم یک بازی را در همان زمان برگزاری لیگ قهرمانان انجام بدهیم سعی  خواهیم کرد با کمترین فشار لیگ را برگزار کنیم.

منشا در پیامی از هوادارن تیم عذرخواهی کرد

گادوین منشا مهاجم اهل کشور نیجریه تیم گل گهر که یکی از بهترین گلزنان این فصل از رقابتهای لیگ برتر و از شانس‌های آقای گلی این مسابقات است، در دیدار مهم و حساس تیمش مقابل نساجی گل دوم و پیروزی بخش سیرجانی‌ها را به ثمر رساند و بعد از این گل حرکتی انجام داد که به دلیل آن با محرومیت انضباطی مواجه شد. منشا که به دلیل این محرومیت بازی بزرگ تیمش مقابل پرسپولیس را از دست داد، با انتشار پیامی مراتب عذرخواهی خود را اعلام کرد: «اگر با حرکت ناخواسته و شادی بعد از گلم در هیجان و آدرنالین بالا باعث ناراحتی بخشی از هواداران فوتبال در ایران شده‌ام، تلاش می‌کنم این ناراحتی را با ابراز کلمه عذرخواهی جبران کنم. همچنین از مردم سیرجان و هواداران گل گهر، کادر فنی و هم تیمی‌هایم که در این بازی مهم تنهایشان گذاشتم.»

نویسنده : حسن امام قلی