چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه

تیم امیر قلعه نوعی گلباران شد

عصر روز گذشته کمتر کسی هم این باخت پنج تایی و خانگی تیم گل گهر سیرجان در سیرجان از تیم پرسپولیس تهران در هفته پایانی نیم فصل امسال رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشورمان را از قبل زیاد باور نداشت.

عصر روز گذشته کمتر کسی هم این باخت پنج تایی و خانگی تیم گل گهر سیرجان در سیرجان از تیم پرسپولیس تهران در هفته پایانی نیم فصل امسال رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشورمان را از قبل زیاد باور نداشت.

اما این اتفاقات هم برای  تیم شکست خورده امیر قلعه نویی از تیم موفق یحیی گل محمدی در هفته آخر نیم فصل اول لیگ رخ داده است. بدین ترتیب تیم پرسپولیس به خاطر کسب این پیروزیبا ارزش  از خانه خود در سیرجان مقابل تیم رده نهمی جدول لیگ ایران  بار دیگر صدر جدول را از سپاهان پس گرفته است و با کسب سی امتیاز از 15 بازی و همچنین فقط دو باخت، عنوان قهرمانی نیم فصل لیگ بیستم فوتبال را به خود اختصاص داده است. تیم سپاهان با داشتن بیست و هشت امتیاز و استقلال نیز با 26 امتیاز به ترتیب در مکان های دوم و جدول لیگ برتر قرار گرفتند، فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، آلومینیوم اراک و نیز تراکتور تبریز هم هرکدام با داشتن 23 و 22 امتیاز به ترتیب در رده های چهارم تا ششم جدول رده بندی این دوره از رقابت ها البته تا پایان نیم فصل لیگ جای گرفته اند. اما قرار گرفتن تیم مس رفسنجان در رده هشتم جدول و همچنین یک پله بالاتر از گل گهر سیرجان نیز در واقع جزو بهترین نتایج این فصل در لیگ بیستم محسوب می شود. در حال حاضر سایر تیم های پایین تر جدول لیگ برتر را هم از تیم های نفت مسجد سلیمان، پیکان تهران، شهرخودرو مشهد، سایپا، ذوب آهن اصفهان و ماشین سازی تبریز تشکیل خواهد یافت.

به دلیل افت و خیزهای فراوان در این فصل، مدیران باشگاه ها در فصل دوم نقل و انتقالات فوتبال، درصدد جذب تعداد دیگری از بازیکنان  باانگیزه و آماده برای تقویت تیمهایشان بوده باشند.

باخت سنگین پنج گله دیروز گل گهر سیرجان در مقابل پرسپولیس نیز از شگفتی های این لیگ برتر بود. پرسپولیس و سپاهان به خاطر کسب نتایج بهتر نسبت به گل گهر و استقلال به ترتیب در رده اول و دوم جدول رده بندی رقابتهای نیم فصل اول لیگ برتر کشور قرار گرفته اند. تا این زمان فاصله امتیازات پرسپولیس نسبت به سپاهان در جدول رده بندی لیگ برتر فقط دو امتیاز  بوده است و با استقلال چهار امتیاز فاصله دارد.

با این تفاصیل رقابت های لیگ برتر به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا نه تنها در تهران حتی در شهرستان ها برگزار نشده است. بیشتر بازی های لیگ نیز به خاطر عدم حضور تماشاگران، جذابیت و کیفیت سال های گذشته را به دنبال نداشت.

اختلاف شدید حاجی صفی با علیرضا رحیمی!

ظاهراً مدتی است که بین احسان حاجی صفی بازیکن ملی پوش و  تأثیرگذار تیم فوتبال تراکتور تبریز با علیرضا رحیمی معاونت ورزشی و فرهنگی این باشگاه، شکرآب شده است. دلیل بروز این اختلاف تازه این است که رحیمی چندی پیش علیه حاجی صفی  مصاحبه ای را انجام داده است. مدتی است که به خاطر دلخور شدن حاجی صفی، وی پایش را در یک کفش کرده است که رسماً از تراکتور جدا شده و به تیمی با  امکانات بیشتر داخلی و کوچک  تهران ملحق شود. اما آیا حاجی صفی در نیم فصل دوم نقل و انتقالات فوتبال کماکان در تراکتور باقی خواهد ماند؟

پاشازاده برای دومین بار کناره گیری کرد

مهدی پاشازاده سرمربی تیم پاس همدان روز گذشته و بعد از تساوی خانگی مقابل تیم نفت امیدیه از هدایت این تیم استعفا داد که این دومین استعفای وی در این فصل است.مجموعه مدیریتی باشگاه پاس هنوز استعفای وی را نپذیرفته، اما گفته می‌شود پاشازاده دیگر قصد بازگشت به این تیم را ندارد. این دومین باری است که پاشازاده به دلیل مشکلات موجود از هدایت پاس همدان استعفا داد که بار اول و بعد از عدم پذیرش این استعفا، وی به این تیم بازگشت، اما گویا این بار قصد بازگشت ندارد.

گل گهر تلخ ترین شکست خود را تجربه کرد

 پایان کار تیم فوتبال گل گهر در نیم فصل نخست لیگ بیستم تلخ‌ترین پایانی بود که یک تیم می‌توانست در پایان ۱۵ هفته رقابت داشته باشد. گل گهر در دیدار پایانی نیم فصل نخست و از دیدار معوقه هفته دهم، با پنج گل مقابل پرسپولیس شکست خورد و به دلیل سنگین بودن این باخت و رسیدن تفاضل گل به عدد صفر، به رده نهم جدول سقوط کرد. گل گهر در حالی نیم فصل را شروع کرد که از چهار هفته ابتدایی، صاحب ۱۰ امتیاز شد و صدر جدول را در دست داشت. از همان زمان خیلی‌ها تیم تحت هدایت امیر قلعه نویی را یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانستند و تصور بر این بود که روند برد و موفقیت گل گهر ادامه داشته باشد.

پنجره نقل و انتقالات تراکتور بسته شد

گفته می‌شود پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور با شکایت رشید مظاهری دروازه‌بان پیشین تراکتور و فعلی استقلال بسته شده است.مظاهری مدتی پیش نیز بر سر انتقال به باشگاه استقلال و فسخ قرارداد، با باشگاه تراکتور دچار اختلاف شد که در نهایت کمیته استیناف به نفع او رای داد. ضمن اینکه کمیته استیناف رای دیگری را هم به نفع مظاهری در خصوص پرداخت مطالباتش توسط تراکتور داده بود.

نویسنده : حسن امامقلی