سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

قرارداد حرفه ای، اخلاق حرفه ای...

کورس شدیدی بین تیم های شهرستانی آغاز شده و تیم های شهرداری ارومیه و شهداب یزد و سپاهان اصفهان رقابت نهان و آشکار دیدنی را در یارگیری پی گرفته اند و خیلی به ما ربطی ندارد که این پولهای موعود و مورد وعده را از کجا می آورند.

در آشفته بازار اقتصادی کنونی هم اینکه پول را خرج و صرف ورزش می کنند، جای تائید دارد به ویژه اینکه اگر پای بخش خصوصی به میان آمده باشد، برای ما که به والیبال می اندیشیم هر راهی و راهکاری که بتواند موجبات رونق این ورزش را فراهم سازد، هیچی نباشد کاچی به از هیچی است. هرچند که صحبت هایی را که درباره پولهای رد و بدل شده می شنویم باورش کمی غیر قابل هضم است. اما حالا که این پول های کلان به جیب بازیکنان و مربیان والیبال می رود، خدا کند که قدردان باشند و در کنار اداهای حرفه ای، پول حرفه ای اخلاق حرفه ای، رفتار و آداب اجتماعی و اصول جوانمردی را هم رعایت کنند. در این روزها که بازیکنان زیادی جا به جا شده اند. یک بازیکن، اصول حق شناسی را به جای آورد.

میثم صالحی یل ارومیه ای که دو سه سالی در کاله آمل ماند و اکنون به زادگاهش بازگشته است در پستی تحسین برانگیز به مربی خود بهروز عطایی رخصت گرفت و او را تا حد پدر معنوی و فنی ستود.

صالحی قدرتی زنی قهار است مانند همه بچه های ارومیه خوش پرش و خوش دست است و یکی از امیدهای والیبال ملی ما، وظیفه ماست که در کنار ستایش از مهارتهای تکنیکی ورزشکاران از فضایل نیکوی اخلاقی آنان نیز به درستی یاد کنیم.

 class=

یک شهر و یک تیم

به مسایل و موارد مورد اختلاف کارشناسان آذربایجان غربی در زمینه تیمداری شهرداری حضرت پور شهردار این دیار والیبال خیز کاری نداریم، همینکه شهرداری این خطه توجه به ورزش آنهم والیبال را وجهه همت خود قرار داده و به بخشی از وظایف شهری و اجتماعی خود پایبندی نشان داده ارزشمند است.

حضرت پور و شورای شهر ارومیه سالهاست که میلیاردها تومان هزینه می کنند و برحسب روایت میلیاردها تومان هم بدهکارند اما این دلیل نمی شود که اقدامات شهرداری ارومیه و گنبد را در امر سرمایه گذاری در والیبال نادیده بگیریم. خوشبختانه امسال هر دو شهر والیبال خیر به بومی گرایی توجه کرده اند ولی باید پیگیر این قضیه بود که چرا مرتضی شریفی، امیرحسین توخته، حتی سعید معروف و میلاد عبادی پور تن به بازی برای شهرشان نمی دهند؟

از نگاه ما یکی از ماموریت پیمان خان اکبری، باید بهاء دادن به جوانانی بومی چون بردیا سعادت، امیرمحمد فلاحت خواه و حتی نگه داشتن حسین توخته باشد، شریفی پارسال بر تارک بورسای ترکیه درخشید و اکنون دستمزدش از 40 هزار به 120 هزار دلار رسیده است، به اعتقاد ما اگر ارومیه و شهرهایی چون گنبد و آمل جوانانشان را به درستی پرورش دهند حتی می توانند از طریق ترانسفر بازیکنان درآمد سرشاری به دست آورند، برای شهرداری ارومیه و همه باشگاه های کشور آرزوی موفقیت می کنیم، فقط انتظار داریم که تا نگاهشان در امر تعمیم و تربیت را گسترش بدهند.