پنجشنبه نهم فروردین ماه
در حضور سفیر بلغارستان و مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه فدراسيون تكواندو ايران و بلغارستان

تفاهم‌نامه‌ای میان فدراسیون تکواندو ایران و بلغارستان به منظور توسعه روابط و ارتقاء سطح همکاری در برنامه‌های مشترک و مسابقات امضاء شد.

تفاهم‌نامه‌ای میان فدراسیون تکواندو ایران و بلغارستان به منظور توسعه روابط و ارتقاء سطح همکاری در برنامه‌های مشترک و مسابقات امضاء شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو ایران و "اسلاوی بینف" رییس فدراسیون بلغارستان در حضور "نیکولینا کانوا" سفیر این کشور در ایران و فرشید طهماسبی مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان، تفاهمنامه 3 ساله‌ای را به منظور توسعه روابط و ارتقاء سطح همکاری در برنامه‌های مشترک و مسابقات تنظیم و امضاء کردند.

هدف این تفاهم‌نامه توسعه تکواندو از طریق همکاری دو جانبه بین این دو فدراسیون بوده که شامل برنامه‌های آموزشی، تمرینی و شرکت در تورنمنت‌های دو کشور می‌شود.

تحقيق، آماده سازي و انتشار برنامه‌های آموزشي تكواندو، پذيرش دانشجويان بلغارستان در آكادمی تكواندو ايران، برنامه‌های آموزشی كوتاه مدت و بلند مدت براي تمامی رده.های سنی، حضور در تورنمنت‌های آزاد هر کشور، ديدارهايی در سطح باشگاه‌ها، برگزاري كمپ‌های مشترك،  تبادل مربي و بازيكن در راستای توسعه تكواندو بلغارستان از دیگر موارد این تفاهمنامه بود.

دوره اعتبار اين تفاهم‌نامه از سال 2021 تا  پايان المپيك 2024 فرانسه است.

سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو در این مراسم گفت: دیپلماسی ورزشی از دیپلماسی سیاسی بهتر عمل می کند و فکر می کنم امضا این تفاهم‌نامه می تواند به این روابط و دوستی ها کمک کند. موفقیت تکواندوکاران بلغار افتخار خود ما است؛ هرچه این تیم بتواند در عرصه های جهانی و قاره ای بهتر عمل کند، تکواندو ایران شادمان می شود.

وی افزود: مطمئن باشید که تمام تلاش خود را می کنیم تا تکواندو بلغارستان ارتقاء پیدا کرده و سکوهای مهمی را در جهان کسب کند. حضور ارزشمند سفیر بلغارستان در ایران و دکتر طهماسبی مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان اعتبار این تفاهمنامه را دو چندان می کند و انشالله بتوانیم به بهترین شکل به آن پایبند باشیم.

رییس فدراسیون تکواندو بلغارستان نیز گفت: برنامه های بسیاری در آینده با یکدیگر خواهیم داشت و قدمی که الان برداشتیم گام کوچکی بود برای راه بسیار طولانی که پیش رو داریم. از شما برای میزبانی تیم ملی کشورمان تشکر می کنم، این مهم آغاز راهی خواهد بود تا نتایج بسیار خوبی کسب شود و باعث بهبود روابط دو کشور می شود.