جمعه دهم فروردین ماه

تصمیم تیمبرولف ها برای تصویب دیوید ونترپول

دامیان لیلارد، سی جی مک کالوم تصمیم تیمبرولف ها برای تصویب دیوید ونترپول را برای کار مربیگری زیر سوال برد.

دامیان لیلارد، سی جی مک کالوم تصمیم تیمبرولف ها برای تصویب دیوید ونترپول را برای کار مربیگری زیر سوال برد.

تیمبرولف های مینه سوتا بدترین رکورد را در ان بی ای دارند و به همین دلیل اولین تیمی شدند که در این فصل تغییر مربیگری داشتند. یکشنبه شب آنها سرمربی رایان ساندرز را پس از کمتر از دو سال اخراج کردند، و در تورنتو رپتورز دستیار کریس فینچ به عنوان جایگزین او در نظر گرفتند.

فینچ پیش از این با گرسون روزاس رئیس تیمبرولف ها در هیوستون کار می کرد، اما این تصمیم هنوز به چند دلیل جای تعجب داشت. اول اینکه، هر زمان که یک سازمان مربی جدیدی معرفی می کند و دوم، مربیان معمولا ً اواسط فصل تیم ها را تعویض نمی کنند.

اما سوال دیگری توسط پورتلند تریل بلیزرز ستاره دامیان لیلارد و سی جی مک کولوم مطرح شد: چرا تیمبرولف ها به دستیار مربی دیوید ونترپول فرصت ندادند؟

لیلارد در توییتر نوشت :چطور ديويد ونترپول را به کار نمی گیرید،درحالی که روي نيمکت نشسته است. وی هفت سال موفقیت پیاپی دارد.

این  نکته قابل توجه است که مک کولوم بسیار نزدیک به لیلارد است و قبل از پیوستن به نیمکت تیمبرولف ، دستیار در پورتلند از 2012-2019 بود. هنگامی که ونترپول برای رفتن به مینه سوتا رفت، لیلارد در پیج اینستاگرامش نوشت: "روزی که هرگز نمی خواستم در حرفه ام ببینم رسیده است... بدون شرح".

ونترپول در گذشته برای تعدادی از مشاغل سرمربیگری مصاحبه کرده است و قطعا منصفانه است که تعجب کنیم که چرا تیمبرولف ها یک نامزد واجد شرایط را که از قبل با این سازمان آشنا بود نادیده گرفت. حتی اگر تیم احساس می کرد بهتر است همه چیز را تغییر دهد و کسی را از بیرون بیاورد. به نظر حداقل ونترپول سزاوار فرصتی برای ساخت پرونده اش برای این کار بود.

مترجم: اعظم سعیدی