جمعه دهم فروردین ماه

عالیشان: انتقادات از من فروکش کرده!

سرپرست هیات کشتی مازندران می گوید: سال گذشته هیات های مجمع انتخابات استانی بدون حرف و حدیث برگزار شد.

امسال با توجه به پایان دوران مدیریت 4 ساله آقای ثمربخش ثبت نام از داوطلبین را آغاز کردیم از 98/12/19 در مدت 7 روز کاری 11 نفر کاندیدا را ثبت نام کرده ایم و بعد از آن حسین زادگان مدیرکل با هماهنگی رئیس فدراسیون کشتی و موافقت ایشان مذاکرات شفاهی برای گماردن یکی دو نفر دیگر اقدامات لازم را انجام دادیم که مورد موافقت فدراسیون واقع نشد. مقرر شد که معاونت قهرمانی نیز تا زمان برگزاری مجمع سرپرستی هیات را بر عهده بگیرد لذا این وظیفه را در تاریخ 98/12/26 به بنده محول کردند ولی با توجه به شرایط کرونایی که وجود داشت و تمامی جلسات و برنامه و مسابقات و اردوها به حالت تعلیق درآمده بود، کار ثبت نام ها و... را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم. طی 15 روز تعطیلات نوروزی تمامی شهرها قرنطینه شده بودند و در مازندران به خصوص فعالیت نداشتیم. تغییر و تحولات دفتر هیات را انجام دادیم و مشغول به کار شدیم.

عادل عالیشان افزود: تا تاریخ 2 اردیبهشت بیش از یکماه بعد از صدور ابلاغ سرپرستی بنده برای اینکه ایجاد شائبه نشود با دبیر سابق خداحافظی کردیم. پس از آقای سلمان قادری نایب رئیس از شنبه تشریفاتی حضور پیدا می کند که آن هم با یک ابلاغ داخلی بوده است چون ایشان هم منتصب به نایب رئیس قبلی بود گفتیم علی الحساب دو تاتغییر دبیر و نایب رئیس را داشته باشیم که البته با هدف تحرک و پویایی جدید و لازم به بدنه هیات کشتی انجام گرفت. به فاصله 48 ساعت پس از انتصاب بنده، تعدادی معدود در فضای مجازی قصد ایجاد حواشی داشتند که الان فروکش کرده است. دبیر هیات انتخاب شده بنده فرزاد خیری (دکتری تربیت بدنی)، نایب رئیس بهروز شاهرخی از پیشکسوتان و از مربیان سازنده هستند. چون نمی خواهیم بعد از کمیل قاسمی و حسن یزدانی و چند تن از کشتی گیران دیگر در سال های آینده با مشکل مواجه شویم، آقای قادری باید تمرکز خود را روی هیات کشتی جویبار بگذارد و کارش را سبک تر کردیم تا بتواند کارها را پیش ببرد.

سرپرست هیات کشتی استان مازندران در خصوص برنامه های آینده گفت: با نظر رئیس مجمع زمانی را مشخص خواهیم کرد تا انتخاباتی عادلانه داشته باشیم و اعضا به هر کاندیدایی که می خواهند رای بدهند. هر فردی که انتخاب شود اداره کل در کنارش ایستاده و برای اعتلای کشتی کمک خواهد کرد.

عالیشان درباره کشتی گیران مطرح استان نیز گفت: آنها به صورت انفرادی خودشان برنامه های تمرینی دارند به طور مثال محمد جواد ابراهیمی از سوی فدراسیون و مربیان تیم ملی رصد می شود و تمرینات را طبق دستورات انجام می دهد. برخی کشتی گیران درخواست دادند تا به صورت انفرادی از سالن ورزشی که تعطیل هستند استفاده کنند و ما هم شرایط را فراهم ساختیم تا متضرر نشوند. اداره کل از شخص خاصی حمایت نمی کند، اعضای مجمع باید قابلیت افراد را بسنجند و به شاخصه های بارز یک رئیس قدرتمند و توانمند پی ببرند. مدیرکل دارای یک رای است و 17 نفر دیگر دارای حق رای هستند. دو مربی، دو داور، دو نماینده باشگاه، سه تن از قهرمانان، نماینده آموزش و پرورش، پنج رئیس هیات کشتی شهرستانها، که از میان 22 شهرستان، 18 شهرستان دارای ابلاغ ریاست هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص کسانی که در بوغ و کرنا کردند که آقای دبیر نمی توانست دست به تغییر و تحولات اینچنینی بزند، باید بگویم برابر دستور معاون وزیر ورزش دکتر علی نژاد، معاونین ادارات ورزش و جوانان برای تسریع در امور می توانند سمت سرپرست هیات های ورزشی هم بر عهده بگیرند که از این جهت منعی وجود ندارد. در مورد اختیارات هم بر اساس ماده یازده آیین نامه فعالیت های هیات های ورزشی استان ها تمامی اختیاراتی که یک رئیس هیات دارد، شامل حال سرپرست هم می شود.

گفت و گو از: احمد دباغ