پنجشنبه نهم فروردین ماه

شانس استقلال الاهلی را در بحران فرو برد

هفته بیستم رقابت های لیگ حرفه ای عربستان روز گذشته آغاز شد که در مهمترین دیدار، تیم های 38 امتیازی الشباب و 35 امتیازی الاهلی که در رده های اول و سوم جدول رده بندی حضور دارند، در استادیوم کینگ فهد به مصاف هم رفتند.

هفته بیستم رقابت های لیگ حرفه ای عربستان روز گذشته آغاز شد که در مهمترین دیدار، تیم های 38 امتیازی الشباب و 35 امتیازی الاهلی که در رده های اول و سوم جدول رده بندی حضور دارند، در استادیوم کینگ فهد به مصاف هم رفتند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، در این دیدار الشباب که تیم برتر میدان بود، با درخشش اور بانگا ستاره آرژانتینی و سابق اینتر و سویا، مقابل میهمان خود به برتری دست یافت. الشباب که دو هفته پیش با نتیجه 4 بر صفر النصر را در هم کوبیده بود، در این دیدار با گل های احمد شراهیلی، آلفرد ایندیایه و کریستین گوانکا از سد الاهلی گذشت. اور بانگا در این دیدار پاس گل های اول و دوم تیمش را داد.


با این نتیجه الشباب 41 امتیازی شد و اختلافش با الاهلی را به 6 امتیاز رساند. شکستی که باعث اتفاقات و حواشی زیادی پیرامون الاهلی شد و این تیم که طی 10 بازی اخیر تنها 3 بار موفق به پیروزی شده است، بیش از قبل غرق در حاشیه شد.

 عمر السومة ستاره سوری الاهلی در پایان این بازی گفت: «الاهلی لیاقت عنوان قهرمانی در لیگ را ندارد. این تیم نه انگیزه دارد و نه هیچ چیز دیگری... به تیمی که در پایان فصل به قهرمانی دست خواهد یافت، تبریک می گویم.» ستاره خط حمله الاهلی از هواداران این تیم خواست تا از اظهارات وی ناراحت نشوند، اما آنها باید واقعیت را بدانند.

محمد العویس سنگربان الاهلی نیز در پایان این دیدار گفت: «هزینه های قهرمانی در لیگ بالا است. این توانایی در باشگاه های دیگر مانند الشباب نیز وجود دارد، بنابراین از آنها بپرسید که مدیریت آنها به بازیکنانشان چه پیشنهادی داده است و شما می دانید که هیچ چیزی به بازیکنان الاهلی پیشنهاد داده نشده است. فقط بازیکنان شایسته تشکر هستند و در مورد سایر اعضای تیم هواداران بهتر می توانند قضاوت کنند.»
طی روزهای اخیر رسانه های سعودی از کودتای بازیکنان تیم علیه عبدالإله مؤمنة رئیس باشگاه الاهلی خبر داده اند. این باشگاه در ماه های گذشته غرق در بحران های مالی بوده و بازیکنان این تیم بیش از 4 ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند. چند روز قبل بازیکنان الاهلی از رئیس باشگاه درخواست کرده بودند در تمرینات تیم حاضر نشود چرا که حضور او باعث می شود تمرکز بازیکنان به هم خورده و به مسائل مالی فکر کنند!