جمعه سی و یکم فروردین ماه

رقابت نفس گیر جاکویچ و مدودوف

نواک جاکویچ در فینال روز یکشنبه اوپن استرالیا از دانیل مدودف پیشی گرفت. این بازیکن صرب از نقشی که راجر فدرر و رافائل نادال در الهام بخشیدن به او داشته اند ستایش می کند.

نواک جاکویچ در فینال روز یکشنبه اوپن استرالیا از دانیل مدودف پیشی گرفت. این بازیکن  صرب از نقشی که راجر فدرر و رافائل نادال در الهام بخشیدن به او داشته اند ستایش می کند.

نواک جاکویچ می گوید پس از پیروزی اش در نهمین رقابت های اوپن استرالیا، بر کسب عناوین بیشتر گرند اسلم تمرکز خواهد کرد تا دو تن از رقبای دیرینه راجر فدرر و رافائل نادال ،در فهرست مردان بی رقیب تنیس را جابجا کند.

این بازیکن 33 ساله، تایید کرد که با آسیب عضله پاره شکمی در اوایل این رویداد  مواجه شد، برای پایان دادن به ست چهارم دانیل مدودف ( که برنده 20مسابقه است) دچار مشکل شد.

وی افزود:در حال حاضر، پس از دستیابی به [رکورد جدید] می خواهم تمام تمرکزم بر مسابقات اسلم باشد.وقتی برای کسب عنوان قهرمانی وشماره یک شدن رنکینگ وارد میدان رقابت ها می شوید،  به نوعی باید تمام فصل را بازی کنید و باید خوب بازی کنید. برنامه ها و اهداف من کمی تغییر خواهد کرد، به این معنی که من مجبور به تنظیم تقویم کارهایم هستم. فرصتی که برای انجام این کار به عنوان پدر و یک همسر، واقعا مشتاقانه منتظر آن هستم.

 چاکویچ می گوید مطمئن نیست چه زمانی بازی بعدی را انجام خواهد داد، تلاش برای پیشی گرفتن از سرنا ویلیامز (دارنده ۲۳ عنوان گرند اسلم) و24 رکورد بی نظیر مارگارت کورت، از اهداف بعدی او است. هرکسی سفر  زندگی و شیوه خاص خود را برای تاریخ سازی دارد. مانند پیشکسوتان که این کار را کرده اند.

"آنها یک علامت فوق العاده در ورزش ما ساخته شده است. من سعی می کنم آن را بسازم و توسعه دهم که خودم به شیوه ای بسیار منحصر به فرد و اصیل که برایم مناسب است.

این که آیا من در مورد برنده شدن بیشتر اسلم و تغییر رکوردها فکر و برنامه ای دارم، بله  البته که دارم. بیشتر توجه من و انرژی ام از این روز به بعد، تا زمانی که از تنیس بازنشسته شوم، قرار استبر پیروزی های متمرکز شده و با تلاشهایم غنائم عمده تری به دست آورم.

حامد قاسمی عارف