سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
با وجود درخواست های مکرر؛

رضی زاده: فردین دعوت ما را نمی پذیرد

رییس هیات کشتی گیلان گفت: قریب به ده ماه است که سکان کشتی گیلان را در دست گرفته ام و در این مدت تلاش کردیم با بهره از پپیشکسوتان کشتی گیلان و جلساتی که با آنها گذاشتیم نتایج مثبتی برای نقشه راه هیات کشتی گیلان ترسیم کردیم.

رییس هیات کشتی گیلان گفت: قریب به ده ماه است که سکان کشتی گیلان را در دست گرفته ام و در این مدت تلاش کردیم با بهره از پپیشکسوتان کشتی گیلان و جلساتی که با آنها گذاشتیم نتایج مثبتی برای نقشه راه هیات کشتی گیلان ترسیم کردیم.


امیر رضی زاده در گفتگو با خبرگزاری البرز ورزشی در معرفی خود اظهار کرد : به این نتیجه رسیدیم از وجود دکتر بهمن میرزایی به عنوان یکی از اعضای هیات رییسه هیات کشتی گیلان استفاده کنیم که البته چند ماهی هم از وجود ایشان به عنوان یکی از چهره های علمی کشتی ایران و جهان استفاده کردیم که متاسفانه بنا به دلایلی از جمع ما خداحافظی کردند. درباره سایر پیشکسوتان از جمله پهلوان فردین معصومی هم بارها پیشنهادات مختلفی چه در حوزه نایب رییسی هیات و چه در کمیته های مختلف ارائه شده است ولی خوب مرور گذشته نشان می دهد برخی از قهرمانان و پهلوانان در گذشته هم فعالیت آنچنانی در امور هیات نداشته اند ولی همیشه ایشان برای ما قابل احترام است. 
رضی زاده تاکید کرد: بنده هیات را با 4 تا کشتی گیر تحویل گرفته ام ولی امروز نزدیک به 40 نفر در مجموعه هیات کشتی گیلان کار می کند. 
وی درباره زیر ساخت های هیات کشتی گیلان هم تصریح کرد: هیات دارای مجموعه اختصاصی برای ورزش کشتی نبود لذا از وقتی که آمدیم موضوع ساخت خانه کشتی را در انزلی در دستور کار قرار دادیم که ان شالله با حضور وزیر ورزش افتتاح خواهد شد. او در توصیف خانه کشتی گیلان هم این مجموعه را در وسعت 850 متر مربع و دارای حداقل استانداردهای لازم برشمرد!
رییس هیات کشتی گیلان گفت : درباره پایگاه قهرمانی شهید رجایی هم بر اساس توافقی که با اداره کل ورزش و جوانان داریم مجموعه کمپ تمرینی را در قالب سالن و خوابگاه در نظر گرفته ایم تا تیم های شهرستان های ما بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین در نظر داریم در آینده مراسم کلنگ زنی خانه کشتی رشت را هم  که زمین و نقشه آن تهیه شده است با حضور علیرضا دبیر برگزار کنیم و بتوانیم با استفاده از ظرفیت خیرین استان اقدام به ساخت نماییم. 
وی همچنین به پروژه خانه کشتی بندر کیاشهر اشاره کرد و ابراز کرد : تفاهم نامه ای با شورای شهر و مجموعه شهرداری کیاشهر در دست اقدام داریم که طی روزهای آینده نهایی خواهد شد تا بتوانیم کلنگ زنی خانه کشتی کیاشهر را هم انجام دهیم. 
وی با نام بردن از مجتبی اصغری و محمد نامجو مطلق قهرمانان جوان کشتی گیلان گفت: دغدغه این بچه ها بیمه بود که توانستیم بیمه تامین اجتماعی آنها را مقرر کنیم و برای آنها نیز مستمری ماهیانه هم در نظر گرفتیم. 
رضی زاده درباره داوران کشتی گیلان هم گفت  3 داور بین المللی گیلان را بیمه تکمیلی کردیم و 3 داور ملی دیگر را هم به پوشش بیمه تامین اجتماعی در آوردیم تا از این حیث هم نگرانی ها این قشر را کاهش دهیم و برای داوران جوان هم انگیزه سازی کنیم. 
رضی زاده درباره مربیان تاکید کرد: با هماهنگی فدراسیون 15 مربی کشتی گیلان را هم جهت قرارگرفتن در پوشش تامین اجتماعی و بیمه معرفی کرده ایم.  
وی همچنین به میزبانی جام جهان پهلوان تختی اشاره کرد که متاسفانه به خاطر همه گیری کرونا موفق به پذیرش آن نشدیم تا ان شالله در آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم. 
رضی زاده همچنین با اشاره به موفقیت بانوان آلیش کار استان در مسابقات قهرمانی کشور اخیر درباره کشتی بانوان گفت : کمیته کشتی بانوان در گیلان تشکیل شده و اهتمام  داشتیم تا بتوانیم با مجموعه اقداماتی از جمله فعال کردن نواب رییس بانوان در شهرستان ها، به کشتی بانوان رونق دهیم ضمن اینکه برای آنها خیلی برنامه داریم. 
او با اشاره به 132 مربی در حوزه کشتی گیلان گفت : در صدد رتبه بندی مربیان بر اساس سطح فعالیت هستیم و در گام اول 15 مربی اشاره شده را به فدراسیون معرفی کرده ایم. باور داریم که در کنار زیرساخت های متعدد مقوله مربیگری بسیار ضروری و حیاتی است و می طلبد تا سرمایه گذاری زیادی در بخش پرورش مربیان صورت گیرد لذا در نظر داریم بتوانیم در کنار مقرری که برای مربیان در نظر خواهیم گرفت در مورد ارتقا دانش و سواد آنها نیز برنامه ریزی هایی داریم. 
وی در پایان  درباره خانه کشتی گیلان که در انزلی در آستانه افتتاح است یادآور شد که بخش مهمی از هزینه های این خانه کشتی را با هزینه شخصی در دوران سرپرستی انجام داده است تا بتواند استانداردهای لازم را داشته باشد ضمن اینکه از شهرداری انزلی هم خواستیم تا خانه کشتی دیگر این شهر را که 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیمه کاره رها شده بتوانند در سال آینده به اتمام برسانندو در پایان از همه اصحاب کشتی گیلان خواست تا به او همکارانش با همدلی فرصت دهند تا بتوانند کشتی گیلان را به جایگاه واقعی خود برسانند.
گفت و گو: از احمد دباغ