جمعه دهم فروردین ماه

گذری بر عملکرد اسکی بازان در مسابقات قهرمانی جهان

مسابقات اسکی‌ آلپاین قهرمانی جهان به میزبانی کورتینا دامپیتزوی ایتالیا با حضور برترین اسکی‌بازان جهان به پایان رسید و ملی‌پوشان ایران در این رویداد توانستند در رقابت‌های مارپیچ بزرگ و کوچک جایگاه بهترین را به خود اختصاص دهند.

مسابقات اسکی‌ آلپاین قهرمانی جهان به میزبانی کورتینا دامپیتزوی ایتالیا با حضور برترین اسکی‌بازان جهان به پایان رسید و ملی‌پوشان ایران در این رویداد توانستند در رقابت‌های مارپیچ بزرگ و کوچک جایگاه بهترین را به خود اختصاص دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ در مسابقات مارپیچ بزرگ قهرمانی جهان، عاطفه احمدی بانوی ملی‌پوش ایران در جایگاه چهل و ششم قرار گرفت. ملی‌پوش جمهوری اسلامی ایران در پایان این مسابقه زمان ۳ دقیقه و ۱۰  ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه را ثبت کرد. این برای نخستین بار بود که یک بانوی ملی‌پوش اسکی ایران به مانش دوم مسابقات مارپیچ بزرگ راه یافته است.

فروغ عباسی دیگر بانوی ملی‌پوش ایران نیز با ثبت زمان یک دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۸۰ صدم ثانیه در مانش نخست از راه‌یابی به مانش دوم این مسابقات بازماند. صدف ساوه‌شمشکی و مرجان کلهر دیگر ملی پوشان ایران در مانش نخست موفق به اتمام مسیر مسابقه نشدند.

در رقابت‌های مارپیچ بزرگ صدف ساوه‌شمشکی مصدوم شد و از حضور در ادامه مسابقات بازماند.

همچنین سید مرتضی جعفری در مسابقه مقدماتی مارپیچ بزرگ مصدوم شد و موفق به اتمام مسیر خود در مانش اول نشد و از ادامه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهانی بازماند.

در پایان رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی جهان در رشته مارپیچ کوچک بانوان، مرجان کلهر با ثبت زمان مجموع دو دقیقه و ٢۰ ثانیه و ٣۰ صدم ثانیه عنوان چهل و دوم را بدست آورد و فروغ عباسی با ثبت زمان مجموع دو دقیقه و ٢٣ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه عنوان چهل و سوم را بدست آورد.

عاطفه احمدی دیگر ملی پوش ایران موفق به اتمام مانش اول نشد و از دور مسابقات کنار رفت و صدف ساوه شمشکی نیز به دلیل مصدومیت نتوانست در مسابقه شرکت کند.

عنوان چهل و یکمی مرجان کلهر بهترین جایگاه بانوان ایران در رقابت‌های مارپیچ کوچک بانوان بود.

در پایان رقابت‌های مارپیچ کوچک مردان، بهنام کیاشمشکی با ثبت زمان مجموع دو دقیقه و ۱۶ ثانیه و ٢۰ صدم ثانیه در جایگاه سی و چهارم قرار گرفت.

ملی پوش اسکی آلپاین ایران در مانش اول زمان یک دقیقه و ۶ ثانیه و ۶٧ صدم ثانیه را ثبت کرده بود و در مانش دوم نیز زمان یک دقیقه و ٩ ثانیه و ۵٣ صدم ثانیه را بدست آورده بود.

عنوان سی و چهارم بهنام کیاشمشکی بهترین جایگاه مردان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان بود.

ملی‌پوشان ایران روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن وارد ایتالیا شدند و با توجه به قوانین سخت‌گیرانه میزبان به دلیل شیوع ویروس کرونا، اسکی‌بازان ایران عملا فرصتی برای تمرین را پیدا نکردند.