شنبه یکم اردیبهشت ماه

جیانلی: پرش برای برترین شدن

لیوی بال، دارنده مدال طلای پکن 2008 ، الهام بخش و الگوی بازیکن ایتالیایی است.

 لیوی بال، دارنده مدال طلای پکن 2008 ، الهام بخش و الگوی بازیکن ایتالیایی است.

سیمون جیانلی حتی در سنین جوانی برای موفقیت تلاش می کرد. او فقط 14 ساله بود که بازیكن سابق آمریكا و دارنده مدال طلای المپیك پكن 2008 ، لیوی بال را دید و این تجربه او را به ساخت شخصیت ورزشی جادو کننده اش ترغیب كرد.

جیانلی هنگام تماشای رقابت های ایالات متحده در زادگاهش گفت: "من هرگز الگویی برای زندگی ام نداشته ام ، اما یك مدل مطمئناً لیوی بال بود كه من می توانستم او را در جریان فینال لیگ چهارم قهرمانان 2011 در بولزانو ببینم."

" نمی خواهم به شخص خاصی اشاره کنم. همه هم تیمی هایم به من کمک کرده اند تا همان که هستم شوم و کنار گذاشتن کسی درست نیست. من از همه درسهای مهمی گرفته ام. "

جیانلی در جوانی چندین ورزش را تجربه کرد و وقتی دید خواهرش برای باشگاه محلی بازی می کند عشق به والیبال را در خود دید. او شروع به بازی در باشگاه محلی کرد، وخیلی زود به شهر همسایه ،ترنتینو نقل مکان کرد ، جایی که هنوز هم بازی می کند.

"من از حدود 12 سالگی شروع به بازی کردم. من قبلاً ورزش های دیگری مانند اسکی ، تنیس و فوتبال را که در آنها مدافع میانی بودم ، امتحان کردم. من با دیدن خواهرم مارتینا برای بازی در تیم زنان در زادگاهم بولزانو عاشق والیبال شدم. بلافاصله این ورزش را پسندیدم و با ورود به بخش جوانان ترنتینو ورزش حرفه ای خود را دنبال کردم.

مربی و هم تیمی های او می دانستند که ستر جوان قابل اعتماد است و وقتی مسئولیت کارگردانی بازی ها به او سپرده می شود به خوبی از عهده آن بر می آید. او در اولین سال حضور در لیگ ایتالیا ،ترنتینو را به طلا رساند و خیلی زود به تیم ملی ایتالیا در بازی های المپیک 2016 ریو کمک کرد تا نقره بگیرد.

"مطمئناً اسکودتو که در اولین سال حضورم در لیگ ایتالیا با ترنتینو در طول فصل 2014/2015 به دست آوردم ، یکی از بزرگترین موفقیتهای من است. در ابتدای فصل ، من شروع کننده نبودم. خیلی جوان و کم تجربه بودم. اما در عرض چند ماه اعتماد هم تیمی ها و مربی ام را جلب کردم و فینال پلی آف را با پیروزی مقابل مودنا و یک جام MVP به پایان رساندمو آن لحظه بسیار زیبایی بود.

قهرمان بودن در زمین بازی های المپیک 2016 ریو نیز یک تجربه زیبا بود. من در آنجا جوان ترین بودم و تیم ملی را هدایت می کردم. برای همه این تجربیات ، باید از هم تیمی هایم که بسیار به من کمک کرده اند تشکر کنم. "

جیانلی اکنون فقط 24 سال دارد ، اما در حال آماده سازی ایتالیا برای بازی های اواخر امسال در توکیو ، خاطرات خوبی برای یادآوری دارد.

وی گفت: یک خاطره قابل توجه که می توانم آن را به عنوان یک ایده آل  ارزیابی کنم مربوط به جام جهانی FIVB 2015 ژاپن است که یک تورنمنت مقدماتی برای بازی های المپیک 2016 ریو بود. ما 2-2 مساوی شدیم و دیگر توانایی شکست را نداشتیم. به یاد دارم که مقابل آرژانتین با نتیجه 16-14 3-2 پیروز شدیم.  یک لحظه زیبا و پر زحمت که هنوز هم لذت بزرگی برای من به ارمغان می آورد.

مترجم: اعظم سعیدی