جمعه دهم فروردین ماه
از طعنه به الکنو تا شکواییه در راه ؛

داورزنی و دلجویی از مدیران عامل باشگاه ها

دو تیم دیگر از گردونه رقابتهای لیگ برتر حذف شدند، شهرداری ورامین و سایپا با پذیرش شکست مقابل سپاهان اصفهان و فولاد و سیرجان ایرانیان به خاطرات لیگ 34 پیوستند.

دو تیم دیگر از گردونه رقابتهای لیگ برتر حذف شدند، شهرداری ورامین و سایپا با پذیرش شکست مقابل سپاهان اصفهان و فولاد و سیرجان ایرانیان به خاطرات لیگ 34 پیوستند.

 

ورامینی ها که زمانی قهرمانی آسیا بودند با وجود مشکلاتی چند و از دست دادن یارانی موثر در مجموع خوب جنگیدند و با چنگ و دندان کوشیدند تا به پلی برسند و اگر باختند شکست های دلاورانه ای داشتند. اما سایپا که با سودای قهرمانی به میدان آمده بود اسیر تارهای خود بافته شد. تعویض مدیر عامل و جابه جایی مربیان و کوچ دوسه بازیکن سبب شد تا این تیم  پر مهره با موتورهای جدید به حرکت در آید موتورهایی که به دلیل کم تجربگی و جوان قدرت کشیدن این بدنه سنگین را نداشتند اما والیبال و مسابقات ورزشی همین است، یک روز قهرمان قاره می شوید و روزی دیگر از قافله عقب می مانید. سایپا در شرایطی به سرنوشت پیکان دچار شد که به نظر می رسد خودرو سازان باید با نگاهی جدید و بازنگری در امر مدیریت و سازماندهی تیم های والیبالشان اقدام کنند و بیشتر از همه دست با پالایش افرادی بزند که مستقیم و غیرمستقیم موتور این دو تیم بزرگ را دستکاری می کنند و یا سنگ جلوی راه آنها می اندازند.

کدامیک درست می گویند؟

دیروز در پایان دیدار سایپا – فولاد سیرجان مسائلی مطرح شد که باید بررسی شود. از طعنه به الکنو سرمربی روسی گرفته تا الفاظی که اگر واقعیت داشته باشد در شأن اهالی والیبال ما نیست. مدیر تیم فولاد تهدید کرده از سرمربی سایپا شکایت خواهد کرد که به طور مستقیم و غیرمستقیم به بازیکنان توهین کرده است. اما فدراسیون والیبال چه خواهد کرد؟ درست است که اهالی والیبال به جان همدیگر بیفتند؟ باید دید حق با کدامیک است، وقتی تیمی که پنج گیمه می بازد و با سه گیمه شکست می خورد، حق می گوید یا با فرافکنی روی ماه را گل اندود می سازد؟

میهمانان خود خواسته

امروز نیز یک یا دو تیم حذف خواهد شد و شاید نبرد شهرداری ارومیه – شهردرای گنبد به دیدار سوم بکشد، همینطور هراز آمل – شهداب یزد، اما ورای بازی های حساسی که در روی زمین مستطیل شکل انجام خواهد شد سه مدیر عامل تاثیر گذار والیبال هم در تالار فدراسیون حضور می یابند، مهندس پیمان رضایی مدیر عامل فدراسیون ارومیه، دکتر حمید شرافت مدیر عامل ارشد  شهداب و مهندس امیر رادگر مدیر عامل ورزشکار لبنیات هراز، آنها میهمانان خود خوانده ای هستند که برای تماشای  نبرد تیم هایشان به تهران آمده اند. این سه نفر میلیاردها تومان برای والیبال هزینه کرده اند. به ویژه در بخش خصوصی، وظیفه فدراسیون است که از آن به نحو مقتضی تجلیل کند و با  نشستی و تکریمی اجازه ندهد آنها نیز همانند مدیر توانمندی چون بهمن سلیمانی  مایوس سرد شوند، متأسفانه در سال های اخیر باشگاه ها و به ویژه بخش خصوصی قلک پرپول بازیکنان ملی شده بودند اما حرمت لازمه را پیدا نکرده اند و امروز فقط شخص داورزنی می تواند جبران مافات کند.

نویسنده : جمشید حمیدی