جمعه دهم فروردین ماه

ابراهیموویچ و فوتبال، لبران جیمز و سیاست

یک بحث قدیمی در مورد اینکه کدام یک از بازیکنان فوتبال بهترین بازیکن تاریخ است وجود دارد: پله یا دیگو مارادونا ، کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی ، یا جایگزینی که زلاتان ابراهیموویچ نامگذاری کرده است؟

یک بحث قدیمی در مورد اینکه کدام یک از بازیکنان فوتبال بهترین بازیکن تاریخ است وجود دارد: پله یا دیگو مارادونا ، کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی ، یا جایگزینی که زلاتان ابراهیموویچ نامگذاری کرده است؟

گرچه برخی ممکن است انتظار داشته باشند که ستاره کاریزماتیک سوئد چنین افتخاری را به خود اعطا کند ، اما این ستاره  39 ساله معتقد است که بهترین بازیکن در تمام دوران، رونالدو  مهاجم پربار برزیل است.

رونالدو در 14 سال فعالیت در باشگاه های اروپایی در PSV ، بارسلونا ، اینتر و رئال مادرید بازی کرد و در 1997 و 2002 مدعی توپ طلا شد و جوایز بی شماری را کسب کرد.

فینمونو به تیم ملی خود کمک کرد تا در جام جهانی دو بار ، در سال 1994 و 2002 ، قهرمان جام جهانی شود و یک بار نیز در سال 1998 نایب قهرمان بود ، در حالی که 62 گل در 98 بازی ملی برای سلاکائو به ثمر رساند. ابراهیموویچ گفت: "من همیشه به همه کسانی که با من بازی می کنند می گویم: رونالدو فوتبال است. رونالدو فوتبال است."

وی افزود:" رونالدو روش حرکت خاص و دویدن های شگفت انگیزی دارد ،و بی تردید از نظر من، او بهترین بازیکن تاریخ است".

در حالی که مهاجم میلان در وطن خود بود و در مورد زندگی حرفه ای خود با یوفا و دیسکاوری  صحبت می کرد نظرات شدیدی در مورد لبران جیمز فوق ستاره NBA ابراز داشت.

در حالی که ابراهیموویچ استعداد این ستارۀ منتخب 17 دوره را به رسمیت می شناسد ، مخالفت خود را با استفادۀ ورزشکاران از جایگاه ورزشی شان برای امور سیاسی ، مانند کارزارهای عدالتخواهانه و تغییرات اجتماعی ابراز داشت.  وی گفت: "آنچه او انجام می دهد فوق العاده است ، اما من دوست ندارم ، افراد با دارا بودن جایگاه خاصی که دارندف در مورد سیاست صحبت كنند."

"کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید. من فوتبال بازی می کنم زیرا در این کار بهترین هستم. اگر سیاستمدار بودم می توانستم وارد سیاست شوم. "این اولین اشتباهی است که افراد مشهور وقتی احساس می کنند وارد شده اند مرتکب می شوند. "من فکر می کنم بهتر است که از این مسائل دور شویم و همان کاری را که در آن مهارت داریم انجام دهیم."

مترجم: اعظم سعیدی