جمعه دهم فروردین ماه

پرواز فینال لیگ قهرمانان اروپا به نیویورک

در چارچوب تجدید مسابقات ، فینال لیگ قهرمانان می تواند در نیویورک برگزار شود.

در چارچوب تجدید مسابقات ، فینال لیگ قهرمانان می تواند در نیویورک برگزار شود.

 

یوفا در حال بررسی فینال لیگ قهرمانان اروپا در نیویورک به عنوان بخشی از مسابقات آینده مسابقات آتی فصل 2023/24 است.

هیئت حاکمه فوتبال اروپا در مقابل تهدیدهای سوپرلیگ پیشنهادی ، پیشنهاداتی برای تغییر در مسابقات را ، از جمله حذف مرحله گروهی دور رفت ، معرفی "سیستم سوئیس" و افزایش تعداد تیم ها از 32 تا 36 داده است .

یوفا برای جلب نظر اسپانسرهای احتمالی ، ایده میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا در نیویورک را نیز مطرح می کند. الکساندر سفرین ، رئیس یوفا ، قبلاً پیشنهاد کرده بود که این رویداد مسابقات می تواند در خارج از اروپا قبل از انتخاب وی در سال 2016 برگزار شود.

سفرین گفت: "من فکر می کنم این ایده می تواند برای آینده باشد اما به هرروی، باید در مورد آن صحبت کنیم. به عنوان مثال ، رفتن از پرتغال به آذربایجان تقریباً همان است که اگر به نیویورک بروید. برای طرفداران مشکلی نیست".

قرار است سه فینال آینده در شهرهای اروپا برگزار شود و استانبول در سال 2021 میزبان آن است و پس از آن در شهرهای سن پترزبورگ و مونیخ برگزار می شود. ورزشگاه ومبلی لندن در سال 2024 آخرین مکان نهایی فینال لیگ قهرمانان است.

با این حال ، درفصل 2023/24 شاهد پایان لیگ قهرمانان در قالب موجود خود خواهیم بود. با اصلاح جدید پیشنهادی ، 36 تیم جواز حضور در مسابقات را پیدا خواهند کرد. هر تیم قبل از قرار گرفتن در یک جدول لیگ برای تعیین صعود به مرحله حذفی 10 بازی انجام خواهد دادکه به عنوان "سیستم سوئیسی" شناخته می شود.

یوفا به اسپانسرهای هنگفتی احتیاج دارد و بنابراین سعی در جلب نظر بازار ایالات متحده دارد. علی رغم تغییر در قاره ها ، این پیشنهاد ممکن است تأثیر زیادی در وضعیت پخش مسابقات در رسانه های اروپا نداشته باشد. با اختلاف ساعت ، به طور مثال، اگر شروع بازی در 3 بعد از ظهر در نیویورک باشد، پخش نهایی را در شکاف معمول خود از ساعت 8:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ در انگلستان و 21:00 در سراسر اروپا ببیند.

مترجم : اعظم سعیدی