جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه..

سر کلاف ورزش گم شده است؟!

تشکیل شورای عالی ورزش که به دستور رئیس جمهوری تشکیل شده است از چند بعد قابل تامل است.

تشکیل شورای عالی ورزش که به دستور رئیس جمهوری تشکیل شده است از چند بعد قابل تامل است.

اول اینکه چرا اینقدر دیر و در حالی که چیز زیادی به پایان خدمات دولت کنونی نمانده است در ثانی می توان توجیهی به نام در پیش بودن بازی های المپیک را الزامات تشکیل این شورا دانست شورایی که سابقه آن به پیش از آغاز بازی های آسیایی 1974 تهران بر می گردد اما ترکیب اعضای آن دوران با افراد کنونی این پرسش را به وجود می آورد که چرا در کنار تجربه داران چندی و چند شغله از جوانان تحصیلکرده ، خلاق و پژوهشگر استفاده نشده است تا حداقل ارزش کشور از فضایی تازه نفس عمیق بکشد و با ایده ها و ایده آل های نسل جوان جان تازه ای بگیرد. واقعا اشخاصی که طی 20-30 سال اخیر در همه صحنه ها و شان ورزش حضور داشته و هر چه در توان و چنته آنها بود را رو کرده اند دیگر چه حرفی تازه برای کمک به اعتلای ورزش کشور دارند البته حضور یکی دو مرد با تجربه امری بدیهی است ولی نادیده گرفتن نسل جوان ما را به همان ادوار درجا زده گذشته بر می گرداند و چنین می شود که برای انتخاب مدیران جوان در تاریکی چراغ در دست می گیریم.
در ثانی در میان اخبار ریز و درشت ورزش ما تخریب بخشی از سالن سنگنوردی مجموعه ورزشی شهید شیرودی سوزنی بر اختلافات تلمبار شده فدراسیون کشتی با فدراسیون سنگنوردی بود که این پرسش را پیش می آورد چگونه با وجود تفاهم نامه ای که چندی پیش امضا شده است فدراسون سنگنوردی اقدام به تخلیه این مکان ورزشی نکرده و چرا برخی عوامل وابسته به فدراسیون کشتی به هر دلیلی دست به تخریب بخشی از دیواره ها و.. سالن سنگنوردی کرده اند؟
وزارت ورزش چگونه با این همه کارشناس و کارمند که ده ها فدراسیون را به قبضه خود در آورده اند بر امور نظارت نکرده اند که کار به اینجا کشیده شده است چندین سال است که می نویسیم و تاکید می کنیم که کارمندان وزارت ورزش اول بادی وقت خود را صرف اموری کنند که وظایف سازمانی آنهاست اما کو گوش شنوا؟ 
از یکسو در اندیشه تشکیل شورای عالی ورزش هستیم و از سوی دیگر سر کلاف را گم می کنیم.
نویسنده: رضا اسماعیلی