جمعه دهم فروردین ماه
دیدار تدارکاتی تیم ملی بوکس ایران و آذربایجان؛

مهدی پور: بوکسورهای آذربایجان سنگ محک خوبی هستند

سرمربی تیم ملی بوکس جوانان گفت: بوکسورهای آذربایجان که برای انجام اردوهای تدارکاتی مشترک با ملی پوشان به اایران آمده است جزو تیم های برتر هستند به طوری که در اروپا سکوهای قهرمانی به دست آورده اند.

سرمربی تیم ملی بوکس جوانان گفت: بوکسورهای آذربایجان که برای انجام اردوهای تدارکاتی مشترک با ملی پوشان به اایران آمده است جزو تیم های برتر هستند به طوری که در اروپا سکوهای قهرمانی به دست آورده اند.


مهدی پور در گفت و گو با البرز ورزشی درباره وضعیت اردوی مشترک با آذربایجان گفت: دو روز چهارشنبه وپنج شنبه با تیم آذربایجان اردوی تمرینی مشترک داشتیم . تیم آذربایجان ورزشکاران پرقدرتی دارد که همیشه در سکوهای قهرمانی اروپا جایگاه های ویژه ای را کسب کرده اند به عنوان مثال؛ در وزن 81 کیلوگرم بوکسور آذربایجانی نفر دوم جهان است در وزن 52  یکی دیگر از این بوکسورهای تیم آذربایجان نیز قهرمان جهان بوده است. 
وی افزود: در کل در سه یا چهار وزن قهرمانی اروپا را داشته اند. اگرچه ورزشکاران ما هم از آمادگی خوبی برخوردارند. روز جمعه آینده بازی رسمی خواهیم داشت که بعد از آن نفرات اصلی برای مسابقات لهستان تعیین خواهند شد. تیم آذربایجان با 10 بوکسور و تیم ایران با 13 بوکسور در اردوی تدارکاتی حال حاضر هستند.
سرمربی تیم ملی بوکس جوانان در ادامه تصریح کرد: تعداد نفرات انتخابی 5 یا 6 وزن خواهند بود که البته محدودیتی در تعداد نفرات نداریم.اردوی مشترک دو روز خواهد بود که تا 16 اسفند ماه طول خواهد کشید.
وی در مورد ادامه تمرینات تیم ملی برای حضور در رقابتهای جهانی تاکید کرد: بسته به شرایط تعطیلی و یا دایر بودن مراکز با توجه به وضع شیوع کرونا، اردوهای قبل اعزام از یکم فروردین و یا پنجم فروردین شروع خواهد شد.
مهدی پور در مورد اتفاقات اخیری که در این رشته ورزشی به وجود آمده است و اهالی این رشته را خرسند ساخته است بیان کرد: خبر خوبی که شاهد اتفاق آن هستیم، برگزاری مسابقات لیگ برتر کشور است که در قالب 8 تیم در اراک در حال برگزاری است اکنون دبیر و رئیس فدراسیون تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و بهتر برگزار شدن آن می کنند.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا جوایز دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان تیم جوانان  اهدا شد؟ گفت: تا پایان امسال از طرف معاون اداری مالی فدراسیون جوایز همه تیم های نونهالان و نوجوانان و جوانان اهدا خواهد شد.
مهدی پور در مورد اسامی بوکسورهای منتخب تیم جوانان که هم اکنون در اردو حضور دارند عنوان کرد: سرمربی تیم ملی کشور در بخش جوانان که بنده هستم مربيان  تیم مرتضي سپهوند، ايمان طيبي، مهدي طلوتي، مهدي ابراهيمي و محمد مهدي پور هستند و بوکسورهای تیم به نام های مهدي پرويزي، مصطفي ريگي، پوريا سعيدي اصل، عليرضا شعبانزاده، رامين بابالو،علي غلامي، امير رضا شكاري ، فرهاد مرادي ، امين ابراهيم زاده ،سيد علي سيد صدري، مهدي جشناني و امانج ملكي هستند و اسامی تیم بوکسورهای آذربایجان که هم اکنون با تیم ملی کشورمان در حال تمرین هستند به نام های نیجات حسینوف در وزن 49 کیلوگرم، علی زمانوف در وزن 52 کیلوگرم، آزراک بابیروف در وزن 56 کیلوگرم، جلال گوربانوف در وزن 60 کیلوگرم، المیر نووروزوف در وزن 64 کیلوگرم ، سمیر نصیروف در وزن 69 کیلوگرم ، جعفر حیدرلی در وزن 75 کیلوگرم، مراد اله وردی اف در وزن 81 کیلوگرم و اسد بخشیوف ورزشکار 91 کیلوگرم و فاتعلی اسماعیلوف در وزن +91 کیلوگرم هستند همچنین مربی تیم علی اسماعیلوف و سرمربی آن عسگر ایوازوف نام دارد.
گفت و گو : الهه طائمه