پنجشنبه نهم فروردین ماه

برونو: چیزی نمانده بود ناک اوت شوم

مایک تایسون در این مستند ورزشی اعتراف می کند که نزدیک بود توسط فرانک برونو ناک اوت شود.

مایک تایسون در این مستند ورزشی اعتراف می کند که نزدیک بود توسط فرانک برونو ناک اوت شود.

تایسون و برونو برای گپی صریح  در برنامه ای تلویزیونی دوباره به هم پیوستند. مایک تایسون یادآوری کرد "چراغ های سفید"  بالای رینگ را دید ، پس از ضربه ای که فرانک برونو در اولین مبارزه سنگین وزن تقریباً او را از پا درآورد. آنها در دو مبارزه قهرمانی سنگین وزن جهان ، در 1989 و 1996 به مصاف هم رفتند که تایسون بعد از توقف هر دو را برد.

احترام بین آنها تا امروز برقرارمانده است . تماشای مستند دیدار تیسون و برونو جذاب است که در آن، آنها خاطرات و درس هایی از گذشتۀ پرتلاطم خود را به اشتراک می گذارند

.

اولین مبارزه آنها 5 بار به تعویق افتاد و تایسون اذعان می کند:

"من در دور اول بیرون رفتم تا او را ناک اوت کنم ، سعی کردم او را با ضربه های محکم درگیر کنم ولی آنها را می گرفت. او خوب می جنگید. در واقع ، او در دور اول با یک ضربه خوب، من را متشنج کرد. مثل برق بود. من چراغهای سفید دیدم. شما نمی دانید که پایین هستید یا نه. در آن زمان او در بهترین حالت آمادگی اش بود. او برای من حریف سختی بود". برونو به چهار موقعیت نیاز داشت تا سرانجام یک عنوان جهانی را بدست آورد، تلاش دوم او توسط تایسون از بین رفت.

وقتی سرانجام برونو با غلبه بر الیور مک کال قهرمان WBC شد ، اولین دفاع او شکست در دیدار برگشت با تایسون بود.  این آخرین مبارزه برونو بود. تایسون جوانترین قهرمان سنگین وزن بود و پیش از اولین نبرد با برونو در هشت مبارزه قهرمانی جهان پیروز شده بود. پیوند دوستی آنها ، مدت ها قبل از رویاهای حرفه ای آنها ، در ورزشگاه تایسون در نیویورک آغاز شده بود.

برونو در مورد این مستند می گوید: " به یاد می آورم که شما 15 ساله در Catskill بودید و ما با و بزرگ شدن شما را تماشا کردم. "هنگامی که مربی افسانه ای تایسون،کاسته آماتو صحبت می کند ، او مانند یک کشیش و انسانی باشخصیت بود." افسانه های سنگین وزن در مورد سلامت روان خود نیز صحبت کردند. تایسون گفت: "برونو به یکی از مراکز بهداشت روان مراجعه کرد. من به 10 تا از این مراکز رفته ام. این چیزی است که مجبور هستیم مراجعه داشته باشیم. این سفر زندگی ما و  ورزش ماست که باید با آن کنار بیاییم."

مترجم : اعظم سعیدی