پنجشنبه نهم فروردین ماه

لایق :اردوی سرعین از هر جهت مناسب است

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان گفت: اول قرار بود ما در قزوین اردو بزنیم، هماهنگی های لازم هم انجام گرفته بود اما ورود ویروس جدید کرونا به این شهر باعث شد تا مکان را تغییر بدهیم و به استان اردبیل و شهر سرعین سفر کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان گفت: اول قرار بود ما در قزوین اردو بزنیم، هماهنگی های لازم هم انجام گرفته بود اما ورود ویروس جدید کرونا به این شهر باعث شد تا مکان را تغییر بدهیم و به استان اردبیل و شهر سرعین سفر کنیم.

رضا لایق طی مصاحبه ای با خبرگزاری البرز ورزشی  در باره چگونگی برگزاری اردوی در شهرستان سرعین اظهار کرد: سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان در همین ارتباط ادامه داد: خوشبختانه در شهر سرعین همه امکانات فراهم است و رییس هیات فعال و علاقه مند این شهر یعنی پرویز موسی زاده با تمام وجود پای کار ایستاده و کم و کسری نداریم. خانه کشتی سرعین از نظر تشک و امکانات بدنسازی کم و کسری ندارد و چون ما تمرین و استقرارمان در یک مکان است لذا به جهت کرونا هم تا حد ممکن در امان هستیم زیرا اردونشینان با کسی تماس ندارند.
رضا لایق در پاسخ به چگونگی مسابقات پیش رو و آمادگی تیم کشتی ازاد ناشنوایان اظهار داشت: بیش از یک سال بود که به سبب شیوع کرونا اردو نداشتیم این اولین اردوی ما پس از مدت های طولانی است. هدف ارزیابی توان و موقعیت کشتی گیران به جهت دستیابی به معیار و وضعیت تیم و قهرمانان است تا ببینیم در چه شرایطی قرار دارند. اگر لازم به برگزاری مسابقه در برخی اوزان هم باشد این کار انجام خواهد شد. اردوی اردبیل حدود یک هفته خواهد بود و اردوی بعدی را فروردین ماه برگزار می کنیم. هدف ما شرکت در مسابقات جهانی خرداد سال ۱۴۰۰ در ترکیه است و باید بتوانیم در آنجا از عنوان و موقعیت خودمان در کشتی ناشنوایان دفاع کنیم.
وی ادامه داد: علیرضا رضایی منش، حسین کریمی و علیرضا جمشیدی بنده را در این اردو و انجام تمرینات یاری می دهند. ضمن این که در این مرحله از اردو رضا موسی زاده از مربیان خوب استان اردبیل در کنار ما قرار دارد.
لایق در پایان ضمن قدردانی از میزبانی استان اردبیل و هیات سرعین خصوصا شخص پرویز موسی زاده تصریح کرد: با وجودی که یک جبهه هوای سرد به اردبیل وارد شده اما دوستان میزبان اجازه ندادند کم و کسری در خانه کشتی سرعین ایحاد شود. در هر حال وقتی پای ناشنوایان در میان است بیشتر به این جمع کمک شود. ورزشکاران ناشنوا باید بیشتر دیده شوند. آنها افرادی قانع و زحمتکش اند که با تمام وجود تمرین می کنند و هنگام مسابقه نیز پا پس نمی کشند بطوری که بارها پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورده اند به همین دلیل امیدوارم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.
گفت و گو: احمد دباغ