جمعه دهم فروردین ماه

میرزایی: سالنی را به نام اسطوره کشتی ایران تاسیس کردیم

مصطفی میرزایی رئیس هیأت کشتی استان اصفهان گفت: از سوی اداره کل ورزش و جوانان، بعنوان یکی از هیأت های ورزشی نمونه استان اصفهان انتخاب شدیم.

وی در مورد برنامه های کشتی استان اصفهان تصریح کرد: برنامه های ما از طریق شورای سیاستگذاری که شامل افراد سیاسی، پیشکسوتان و مدیران ارشد اجرایی و کارآفرینان هستند، مورد بررسی و تصویب و سپس مورد اجرا قرار می گیرد، ضمن اینکه ما یک شورای فنی متشکل از بزرگان کشتی اصفهان از جمله هاشم قنبری، محمد طلایی، اکبر فلاح، رسول جزینی، رسول شیرانی و محسن طاهری داریم که در بخش فنی و استعدادیابی به ما کمک می کنند.
میرزایی در مورد شرایط کار هیأت در پی شیوع کرونا گفت: بخش اداری ما همزمان با شروع فعالیت در فدراسیون آغاز به کار کرده است اما نمی توانیم فعالیت ورزشی داشته باشیم، البته در امر کارهای انسان دوستانه پیش قدم بوده ایم و با کمک خیرین، بسته های حمایتی را در اختیار اقشار محروم در کل استان قرار دادیم.
وی ادامه داد: البته بعد از اینکه وضعیت به حالت عادی برگشت، فعالیت خود را شروع می کنیم و شورای فنی ما طبق برنامه ریزی که با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان انجام داده ایم، کار استعدادیابی را در مدارس کل استان انجام می دهند و سپس نفرات منتخب زیرنظر بهترین مربیان استان پرورش می یابند.
میرزایی اظهار داشت: در بخش عمرانی نیز همانند سال قبل فعالیت گسترده ای را انجام می دهیم و در پی فراهم سازی زیرساخت ها و تجهیز و بازسازی سالن های کشتی استان هستیم. از جمله کارهای انجام شده در این زمینه تجهیز و بازسازی سالن کشتی پوریای ولی اصفهان که بیش از نیم قرن قدمت دارد بوده و بیش از یک میلیارد تومان نیز برای آن هزینه شده است. سالن کشتی تختی اصفهان نیز در حال بازسازی و مرمت است، ضمن اینکه 6 خانه کشتی در سایر شهرستان های استان با کمک خیرین و مسئولان، افتتاح شده و یا مراحل پایانی کار را طی می کند.
رئیس هیأت کشتی استان اصفهان ادامه داد: یکی از خانه های کشتی استان که سال گذشته به بهره برداری رسید، خانه کشتی شهر کاشان بود به نام اسطوره کشتی ایران عبداله موحد نامگذاری شده است و قصد داریم سایر خانه های کشتی استان را نیز به نام کشتی گیران نامدار کشور و یا شهداء نامگذاری کنیم.
وی در مورد شرایط کشتی اصفهان گفت: در حال حاضر باید به دنبال بالا بردن کمیت کشتی گیران باشیم چراکه اینکار کیفیت را نیز بالا می برد، زمانی کشتی اصفهان بسیار قوی بود و ما در المپیک مونترال 3 نماینده داشتیم و در حال حاضر نیز با برنامه های در دست اقدام از جمله استعدادیابی به دنبال احیای کشتی استان هستیم.
میرزایی در مورد برنامه این استان برای حضور در لیگ گفت: آمادگی حضور در لیگ پایه را داریم، ضمن اینکه قصد داشتیم با یک تیم بومی در لیگ دسته یک شرکت کنیم که به دلیل کرونا این امر محقق نشد. یکی از مصوبات شورای سیاستگذاری ما حضور در لیگ دسته یک با کشتی گیران بومی و استفاده از ظرفیت حمایتی کارخانه ذوب آهن بود و قصد داشتیم با حمایت از این تیم در ادامه در لیگ برتر نیز شرکت کنیم.
رئیس هیأت کشتی استان اصفهان در مورد تعامل این هیأت با فدراسیون کشتی تصریح کرد: تعامل خوبی را با فدراسیون کشتی داریم و تاکنون نیز فعالیت های انجام شده در این شرایط سخت اقتصادی مثبت بوده است. فدراسیون تازه کار خود را شروع کرده و باید فرصت داد تا برنامه هایش را اجرا کند.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: از مدافعان سلامت که در خط مقدم درگیری با ویروس خطرناک کرونا هستند و سلامتی خود را برای ما به خطر انداخته اند نهایت سپاس و قدردانی را دارم.