سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
سازمان خصوصی سازی مراقب شركت كهن باشد؛

پرسپوليس یک تیم محلی نیست!

تعيين و تكليف ساختاراستقلال و پرسپوليس مهم است .خيلي هم حايز اهميت است ،اما آيا در مجلس كاری مهم تر از واگذاری سرخابی وجود ندارد، تا اعتراضی از سوی هواداران ِآنها به گوش می رسد ! بلافاصله برخی وكلای مجلس بحث واگذاری را پيش می كشند؟!

تعيين و تكليف ساختاراستقلال و پرسپوليس مهم است .خيلي هم حايز اهميت است ،اما آيا در مجلس كاری مهم تر از واگذاری سرخابی وجود ندارد، تا اعتراضی از سوی هواداران ِآنها به گوش می رسد ! بلافاصله برخی وكلای مجلس بحث واگذاری را پيش می كشند؟!

اينكه كوچك شدن بدنه دولت با اگذاري فعاليت ها به بخش خصوصي و سهيم كردن مردم و.. راه نجات اقتصاد ،رونق توليد،كاهش بيكاري و.. است و فوتبال و از جمله استقلال و پرسپوليس را نيز شامل مي شود، حرفي در آن نيست.
اما وقتي بخش خصوصي بدليل حاكميت دولت و علاقمندي اش به تصدي گري در كشور مامعنادار نيست،چرا بابد فكر كنيم با واگذاري سرخابي به بخش خصوص ،مشكلات آنها مرتفع خواهد شد؟
وقتي در فوتبال مابنابردلايلي كه در گذشته بارها به آنها اشاره كرده ام !بخش خصوصي محكوم به فناست و اساسا باشگاه به مفهوم واقعي در كشور ما وجود ندارد، واگذاري سرخابي با سابقه اي كه از سازمان خصوصي سازي سراغ داريم ،آيا حكايت از چاله به چاه افتادن نيست؟
استقلال و البته پرسپوليس فلان تیم محلی نيست كه در سازمان خصوصي سازي و حتي در وزارت ورزش به يك عده چراغ سبز نشان داده اند؟
آري! چنانچه واگذاري چه بصورت بلوك وچه از طريق از بورس از قوه به فعل در آيد(كه بارها گفتم محال است، مگر اين دولت بخواهد در پايان دوره مسئولیتش عمرش همان تدبيرِی را بخرج دهد كه درباره ساختار فدراسيون فوتبال انجام داد ) بايد كه بخشي از سهام را  به علي پروين هبه كند(كه در اين رابطه استدلال فراوان دارم)اما اينكه نامحرمان در شركت كهن پيشكسوتان با شناخت از وضعيت برخي ازپيشكسوتان كه در تامين مايحتاج اوليه زندگي مشكل دارند ،به بهانه خريد سهام بنام آنها زمينه رانت را فراهم كنند (!) اين موضوع همانقدر نگران كننده است كه بدانيم اعلام وضعيت مثبت ازتراز مالي سرخابي با وجودي كه ايرادات زيادي به برخي ازتملك ِدارايي آنها وارد است، به نوعی نشان از انحراف افكار عمومي و غير و دارد! بخصوص كه بدانيم عرصه و عيان املاكي كه متعلق به شهرداري بوده بعنوان دارايي سرخابي! تخلف و از سويي شاید ايراد شرعي دارد (ولو آانكه شهرداري تهران مالكيت ورزشگاه كاظمي يا امام رضاع را بنام آنها كرده باشد) !
با چنين اوصافي و با وجوديكه در بين تيم هاي حاضر در ليگ برتر بجز دو تيم ( كه يكي از آنها نيز دو هفته است فرار را به قرار ترجيح داده)سايرين مستقيم يا غير مستقيم دولتي و از بودجه دولت ارتزاق مي كنند !به چه دليلي بايد به واگذاري سرخابي سرعت بخشيد؟
بازهم تاكيد مي كنم؛ با اينكه اين امر را محال مي دانم ، اما اصرار بعضي ها (!)بخصوص نمايندگان مجلس جای تعجب دارد!
 نویسنده: مجيد سعيدی