جمعه دهم فروردین ماه

عزیزی‌خادم: مجمع فدراسیون فوتبال نشان داد که دستوری عمل نمی‌کند

رئیس فدراسیون فوتبال پس از پایان مجمع انتخاباتی این فدراسیون از رای اعضای مجمع به خودش تشکر کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال پس از پایان مجمع انتخاباتی این فدراسیون از رای اعضای مجمع به خودش تشکر کرد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از فدراسیون فوتبال، شهاب الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال در نشست خبری بعد از پایان مجمع این فدراسیون اظهار کرد: مجمع این امانت را به بنده و سایر دوستانم در هیات رئیسه واگذار کردند. از مجمع فدراسیون فوتبال تشکر ویژه دارم. امروز انتخاباتی آگاهانه داشتند. امروز به برنامه و کارنامه رای دادند. این تصمیم آگاهانه و منصفانه بود.

وی ادامه داد: از خداوند می‌خواهم در این مسیر بحرانی، کمک کند تا با همدیگر عبور کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم فوتبال را که متعلق به مردم و جزوی از منافع ملی است به اعتبار و جایگاه اصلی خود برگردانیم. فوتبال وسیله گرانی است. امیدواریم از این به بعد اجازه ندهیم که خدشه دار  شود. این موضوع به منافع فوتبال و منافع ملی آسیب می‌زند. به آینده امید فراوانی دارم. به امید الهی از این بحران، همه با هم عبور می‌کنیم. نتایج مناسبی ار در کنار هم رقم خواهیم زد و آینده را در کنار هم خواهیم ساخت.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مجمع فدراسیون فوتبال نشان داد که دستوری عمل نمی‌کند. مجمع امروز رکن رکین دموکراسی را به نمایش گذاشت. مجمع نشان داد که مستقل است. خودم را موظف می‌دانم که از منافع فوتبال و استقلال مجمع دفاع کنم. این مجمع چکیده مردم است. مجمع توانست هیات رئیسه ای را انتخاب کند که برآمده از فوتبال است. ان شاء الله بتوانیم از این بحران ها عبور کنیم و فوتبال را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

عزیزی خادم با بیان اینکه این فدراسیون "در راستای منافع ملی و توسعه فوتبال عمل خواهد کرد،" افزود: نگاه عدالتی و توزیع عادلانه عدالت در اقصی نقاط ایران وجود خواهد داشت. یک نگاه حرفه‌ای و غیر سیاسی چه در دولت مستقر و چه در دولتی آتی خواهیم داشت تا از تمام ظرفیت‌ها برای فوتبال استفاده کنیم. فوتبال برای همه است. فوتبال ملی برای ملت ایران است. هیچ کس نمی‌تواند به گروگان بگیرد. با همه ارکان نظام تعامل خواهیم کرد. نگاه و رفتار ما در راستای عملکرد خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: رسانه‌ها سال به یادماندنی و تاریخی را در مساله اساسنامه به نمایش گذاشتند. امروز همه خودشان را در معرض آرا قرار دادند. مجمع فدراسیون فوتبال تحت تاثیر هیچ گاه دستوری قرار نگرفت و کار خود را عاقلانه انجام داد و به زعم خودشان تصمیم فوتبالی گرفت. شکرگزار خداوند هستم که این توفیق و سعادت خدمت را بر من عطا کرد. امید فراوانی دارم که با یک تیم همکار و شایسته سالار، هیات رئیسه محترم و ... فوتبال را به مسیر واقعی خود برسانیم. الزام ما به برنامه است. این برنامه عاری از عیب نیست و قطعا ایراد هم دارد. دهه‌ها بر فوتبال ایران گذشت و برنامه‌ای نبود اما خودمان را مکلف به برنامه می‌دانیم.

وی با بیان اینکه با نگاه تعاملی و با پرهیز از التهاب پیش خواهند رفت گفت: ما آموختیم که بتوانیم از افراد باتجربه، خبره و توانمند استفاده کنیم. قطعا تغییراتی در فدراسیون فوتبال خواهیم شد. فوتبال را به سمت جوانگرایی می‌بریم. تلفیقی از افراد کاربلد و جوان پیش می‌رویم. فدراسیونی پاسخگو و شفاف خواهیم داشت. به حمایت همه ارکان فوتبال نیاز داریم و ان شاء الله همه با هم در چارچوب نظام، خوشحالی را مثل قبل با رفتن به جام جهانی و توسعه فوتبال بر روان ملت عزیزمان بیاوریم. مطمئنم همه با هم بهترین سرنوشت ها برای فوتبال ایران رقم خواهد خورد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان بدون پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نشست خبری را ترک کرد که این موضوع با اعتراض خبرنگاران مواجه شد.