پنجشنبه نهم فروردین ماه

آقا ولی در کلاس ارتقا داوری

سالار آقا ولی داوری که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون کشتی ۶ ماه محروم شده بود پس از خاتمه دوران محرومیت در کلاس درجه داوری بالاترین امتیاز را کسب کرد.

سالار آقا ولی داوری که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون کشتی ۶ ماه محروم شده بود پس از خاتمه دوران محرومیت در کلاس درجه داوری بالاترین امتیاز را کسب کرد.


 وی در همین رابطه به البرز ورزشی گفت:  اخیرا یک دوره کلاس داوری کشتی با حدود۶۰ نفر از واجدین شرایط، مشارکت انستیتو کشتی و با تدریس  مصلایی پور و سعید عباسی داوران المپیکی کشورمان  به عنوان مدرس برگزار شد که در این کلاس بنده در جمع داوران درجه یک بین المللی بالاترین امتیاز را کسب کردم.

آقا ولی هدف از برگزاری کلاس را ارتقا درجه از ۳ به ۲ و ۲ به یک و المپیکی شدن عنوان و.. خاطرنشان کرد: برهمین اساس مقرر شده نفرات برتر کلاس داوری مطابق درجه در مسابقاتی که از سوی اتحادیه جهانی در نظر گرفته شده حضور پیدا کنند. بر همین اساس و احتمالا باید داوران برتر کلاس اخیر بر طبق نظر کمیسیون داوران به تناوب در یکی از مسابقات بزرگسالان آسیایی قزاقستان، جوانان جهان در روسیه، نوجوانان جهان در مجارستان و رقابت های اروپایی قصاوت و مورد ارزیابی اتحادیه جهانی قرار گیرند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا هزینه های اعزام بر عهده داوران خواهد بود یا فدراسیون تقبل می کند، تصریح کرد: باید ببینیم نظر مسئولین فدراسیون در این رابطه چه خواهد بود. اگر فدراسیون عهده دار نشود باید خودمان بپردازیم.. در هر صورت همانطور که ذکر شد هنوز زود است در این رابطه قضاوت کنیم و فرصت کافی وجود دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی محرومیتش تمام شده، تاکید کرد:  محرومیت من ۶ ماهه بود که پس از گذشت چهار ماه این امکان وجود داشت تا دو ماه باقیمانده بخشیده شود بر همین اساس نامه درخواستی نوشتم و دو ماه باقیمانده، بخشیده شد.


گفت و گو: احمد دباغ